|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
| langer weg wat nu!!! |
|
|
haai iedereen,
Volgend jaar moet ik dan toch echt stage gaan lopen, waardoor ik van 9 tot 5 niet thuis ben! Ik vind dit echt veelste lang, omdat Nelis nu nooit zo vaak en zo lang alleen is! Ik zit er daarom over na te denken of het misschien beter en ook gezelliger voor nelis is, om er nog een gaaitje bij te kopen! Ik weet alleen niet of dit ook echt een goed idee is!
Als ik er nog een gaaitje bij neem, wil ik het liefste dat ze bij elkaar in de kooi gaan! De kooi is giga groot en heb hier echt geen plek om nog een kooi neer te zetten. Ben ook maar een student haha.
Ik weet ook niet wat ik precies wil, het liefste nog een grijsje, maar andere gaaitjes lijkt me ook erg leuk!
Raden jullie mij een gaaitje aan of hebben jullie zoiets van dat hoeft niet perse!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes Maartje |
Donderdag 28 Juni 2007 6:49 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: langer weg wat nu!!! |
|
|
Hmmm op zich is het een goed idee om er een gaaitje bij te nemen als je zelf lang van huis bent, maar.. Wil je zelf ook een tweede gaaitje? Da's wel belangrijk.
Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat het goed gaat in één kooi. Kan je geen schot in het midden zetten?
Ik zou voor een wat kleinere soort gaan? Maar dat ben ik.  |
Donderdag 28 Juni 2007 7:14 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Ik ben heel bang dat ik mijn aandacht niet aan twee gaaitjes kan geven! Als ik thuis ben krijgt Nelis de volle aandacht!
En de kooi kan gesplitst worden, maar dat vind ik niet zo'n goed idee! Nelis heeft nu lekker de ruimte en wil hem niet opeens wat minder geven!
Is de kans zo klein dan dat ze echt niet met elkaar in 1 kooi kunnen? Ook niet als je weer een jonkie er bij neemt?
Ik had zelf al een manier bedacht! Dat ik ze eerst allebij in een bench zet en buiten de kooi laat spelen! En dat ik de grote kooi dus helemaal ga schoonmaken en totaal anders ga inrichten! En als ik ze er in zet, dan doe ik dat tegelijk!
Is dit een goed plan of heeft dit totaal geen zin!
EN welk soort gaat het beste met een grijsje? |
Donderdag 28 Juni 2007 8:47 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Mmmhh,lastig.
Ja,zeg ik tegen een gaaitje erbij,maar zoals Sue ook al zegt. Je moet er wel helemaal achter staan.
Nou,moet ik natuurlijk uit kijken met wat ik zeg. maar hier hebben verschillende gaaien bij elkaar gezeten. Ik heb bij sommige daar geen enkel probleem van gemaakt,en ze meteen vanaf moment 1 samen gezet.
Maar dit wil dus niet zeggen,dat dit overal goed gaat.
Je zal er altijd rekening mee moeten houden,wat als het niet gaat??
Tja,en wat is een goed gaaitje voor erbij??
Wat wil je er aan uitgeven?? Niet netjes om te vragen,maar toch.
Een grijsje,evt. een jardine,zelf vind ik de kleinere kakatoes en een grijsje goed samen gaan. |
Donderdag 28 Juni 2007 9:27 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Ik wil er zowiezo een gaaitje bij, maar het is wel iets sneller dan ik gepland had
Ik vind zelf kakatoes niet bij mij passen, dus dat lijkt mij niet zo'n goed idee! Verder wil ik gewoon een eentje dat het meest op een grijsje lijkt, wat minder stof mag best haha geen probleem dat kan opgeruimd worden!
Over de kooi! De kooi is zo groot en dus ruimte genoeg voor 2 dus dan ook het liefst met zijn 2en in een kooi!
ik hoop dat jullie nog meer tips hebben of misschien wel ervaring. |
Donderdag 28 Juni 2007 11:46 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
ja, neem er eentje bij. een grijsje kan ook.
je hebt zelf al heel goed aangegeven dat je ze eerst aan elkaar kan laten wennen met een bench en de kooi. zet ze niet meteen samen in 1 bench of kooi.
je kan ook een klimrek hebben waar ze samen op gezet kunnen worden.. dat is neutraal terrein en dan kunnen ze ook aan elkaar wennen.
neem niet meteen een helek jonge, mag rustig wat ouder zijn.
gaat best samen maar geef ze de tijd om aan elkaar te wennen. dat is heel belangrijk.
een goed idee is misschien om als je een gaai gevonden hebt, jouw gaai mee te nemen om te zien hoe zij op elkaar reageren. scheelt een heleboel. kan best dat het meteen klikt, of niet. kan ook later komen.
wat wij altijd hebben gedaan, is de nieuweling eerst op de kooi te laten ipv meteen in de kooi met de anderen. zo lieten we ze een week zitten en had ieder de tijd om elkaar te bekijken. op een gegeven moment moesten ze dan allemaal samen in de kooi en dat was dan geen probleem meer.
wij hebben wel een boom aan het plafond hangen zodat er een neutraal terrein is waar ze allemaal kunnen zitten en spelen. |
Vrijdag 29 Juni 2007 7:29 am |
|
|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Ik wil ze dus eerst appart in een bench zetten en wel samen in de klimboom en als het goed gaat dat ik ze dan in de grote kooi zet!
Het is inderdaad wel een goed idee om Nelis mee te nemen naar zijn nieuwe vriendje of vriendinnetje!
Ik zit zelf te denken aan een bb'tje of toch dan nog een grijsje!
Moet ik ook rekening houden met het geslacht? |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:52 am |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Er wordt wel eens gezegd,dat je geen 2 mannetjes grijzen moet samen zetten.
Maar of dit werklijk zo is,durf ik geen uitspraak over te doen. |
Vrijdag 29 Juni 2007 10:05 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik heb eens 2 vrouwtjes samen gehad en dat liep niet goed. allebei grijsjes. dus als je wat neemt neem dan het tegenovergestelde geslacht. |
Vrijdag 29 Juni 2007 10:19 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Als ze beslist in 1 kooi moeten moet je t absoluut niet doen
Ik zou een parkiet, aga of forpus ofzo nemen..in een losse kooi  |
Vrijdag 29 Juni 2007 11:32 am |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Ik zou een parkiet, aga of forpus ofzo nemen..in een losse kooi
Dat kan ook heel goed. En ze hebben meer aan zo'n klein kippetje dan ze zelf willen toegeven. Zazu vond Flitje volgens mij best gezellig, en hij vindt Sammie nu ook gezellig. Ik heb de voerbakken bij elkaar geplaatst (zodat ze samen kunnen eten, in hun eigen kooi) Zazu vindt het nl erg gezellig om samen te eten.  |
Vrijdag 29 Juni 2007 11:49 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ja precies en overdag kunnen ze wat tegen elkaar aan kletsen en naar elkaars streken kijken.
Meenemen naar een nieuwe grijze zou ik zowiezo nooit doen ivm ziektes en omdat t nog niks zegt. In 1 kooi gaat veel te vaak mis...zeker als t een kwestie van moeten is en daarbij heb je juist geen tijd om ze in de gaten te houden ed Ik raad dat dus HEEL erg af!!!! |
Vrijdag 29 Juni 2007 11:57 am |
|
|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Ik weet gewoon echt niet wat ik moet! Als ik er 1 bij neem dan wil ik dat wel zo snel mogelijk, want nu heb ik nog tijd genoeg om ze aan elkaar te laten wennen!
En als ik eerlijk ben vind ik een parkietje niet zo'n goed idee. Ben namelijk bang voor kleine vogeltjes  |
Vrijdag 29 Juni 2007 3:23 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Huh? Ben je bang voor kleine vogeltjes? Omdat ze zo fladderen? Neem aan niet omdat ze hard bijten? |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:10 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
jah ik ben bang voor ze omdat ze zo fladderen, maar gewoon omdat ze zo klein zijn! gek he
En ik ben nog nooit echt door een grotere vogel gebeten, maar wel door kleintjes!
Ik weet wel dat ze heeeeel lief kunnen zijn, maar het is niks voor mij. |
Zaterdag 30 Juni 2007 9:12 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
|
|
|
|