Laten wennen dat er een kindje komt

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jopie
Net uit het ei

Laten wennen dat er een kindje komt  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.
We hebben een bb van een jaar oud.
We verwachten eind februari onze eerste kindje.
Hoe kunnen we pico laten wennen dat er een kleine komt?
En straks als de kleine er is?

groeten lenie
Bericht Woensdag 30 Januari 2008 7:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pfoe, wat moeilijk!! iig van harte gefeliciteerd met de aanstaande geboorte van jullie kindje...
Ik heb hier geen ervaring mee, maar zou proberen op vaste tijden proberen aandacht te geven, of een soort routine op te bouwen met jullie bbtje! Dan kunnen jullie misschien makkelijker een balans vinden tussen je kindje en vogel. Bijv. elke ochtend een half uurtje trucjes oefenen of spelen/ douchen...Als jullie helemaal gewend zijn na de komst van de kleine kunnen jullie het bbtje er misschien bij betrekken, bijv. een standaard naast de plek waar jullie flesjes geven ofzo? Ik roep maar wat?? Laughing Laughing
Bericht Woensdag 30 Januari 2008 7:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Laten wennen dat er een kindje komt  Reageer met quote  

Hoi Lenie, gefeliciteerd met 'jullie' zwangerschap. Ik vind het een beetje lastige vraag, heb er zelf (zoals Laura) geen ervaring mee.
Ik vond het idee van haar wel goed: Een standaard ernaast?
Is Pico gekortwiekt of kan 'ie vliegen?
Bericht Woensdag 30 Januari 2008 11:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ann
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik denk Pico zo veel mogelijk betrekken in wat er gaat gebeuren. Je ziet zo vaak advertenties over gaaitjes die weg moeten omdat er een baby gekomen is, maar dat moet toch samen kunnen. De gaai reageert dikwijls 'jaloers' (zo noemen wij het dan maar waarschijnlijk is het vaker gefrustreerd omdat hij nergens aan de verzorgingsartikelen, speelgoed en andere dingen van de kleine mag komen) en moet daarom de deur uit, maar als je geen reden tot jaloezie of frustratie geeft door dingen samen te doen, is er veel minder kans op problemen. Dus tonen wat je koopt, hem meenemen naar de kinderkamer ook, en ook eens het kindje er is hen laten kennismaken, hem er bij laten zitten kijken als je een badje geeft en zo.
En ik kan me voorstellen dat je hem er misschien niet bij wil als je de baby te drinken geeft (als je kindje een moeilijke drinker is bv, of in die tijd kan je moeilijk je gaai ergens vandaan halen waar je hem niet hebben wilt) en in dat geval meteen van de eerste dag routine opbouwen dat hij op die momenten de kooi in moet.

O ja, en gefeliciteerd Smile
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Jopie
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi ons bb is gekortwiekt maar kan kleine stukjes vliegen.
Ik ben hem nu al aan het laten wennen dat hij wat meer in de kooi zit en dat met name overdag.
als straks de kraamzorg er is heb ik geen zin in ongelukken oid.

S`avonds heb ik hem er altijd uit en dan zit hij lekker bij ons.

groetjes lenie
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 9:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Jopie, ik ben het met An eens. laat de kinderkamer zien, betrek de gaai overal bij en plaats standaards waar hij op kan zitten om van een afstand te kunnen zien wat je allemaal doet. ook als de baby er eenmaal is. gewoon betrekken bij alles. desnoods koop je een klein flesje voor poppen of zo waar hij mee mag spelen als je kindje gevoerd wordt. gaat samen op. leer ze samen woordjes etc. je kan het zo gek niet bedenken. je gaai doet dan overal aan mee en geeft dan weinig problemen. laat hem ook je buik zien. hem eroverheen laten lopen zodat hij ook het kindje kan voelen. praat erover. klinkt gek maar het werkt wel.
veel succes samen en ik hoop op een voorspoedige bevalling. Very Happy
Bericht Vrijdag 1 Februari 2008 7:44 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hallo,
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. We duimen dat alles in orde komt tussen het nieuwkomertje en jullie BB-tje maar zoals al gezegd is zou ik ook al zoveel mogelijk laten zien wat er al is voor het kindje. Is een pop ook geen slecht idee om hem al een idee te geven van "een klein mensje"? Het is maar een idee hoor, kwam gewoon bij me op. Het is niet echt en kan je misschien al zijn reactie even zien en er wat op werken. Laughing Confused
Bericht Zaterdag 2 Februari 2008 11:52 am
Jopie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik ben nu idd bezig om hem over mijn buik te laten lopen en te laten voelen dat er en kindje in zit.
Pico kijkt dan op en gaat vervolgens verder met waar ie mee bezig was.

Dit lijkt me al best positief.
Hij heeft een standaard/ speelboom midden in de kamer staan waar ie alles kan zien.
Bericht Zaterdag 2 Februari 2008 6:58 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vanaf daar heeft hij lekker zicht op alles wat er gebeurt.. Very Happy Vermaakt hij zich verder goed daar op die standaard?
Bericht Zondag 3 Februari 2008 10:02 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefelciteerd met je zwangerschap. de laatste loodjes.
Heel veel geluk. En met al die tips hierboven zal dat vast goed gaan.Heel veel succes !!!!!
Bericht Maandag 4 Februari 2008 11:56 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
  Berichten van afgelopen: