|
|
|
lindserke
Kuikentje
| lawaaierig |
|
|
hellow allemaal.
wij zijn sinds kort verhuist, naar een appartementje. ik ben gaan samenwonen met mijn vriend, en natuurlijk moest coco ook mee.
nu zitten we met enkele problemen
1/ op bepaalde momenten doet hij heel aggressief ten opzicht van mijn vriend. Wim mag niet in de buurt van zijn boom komen (kan ik begrijpen, want het is coco zijn territorium) maar als Coco op de keukentafel of keukenkast zit, is het ook "ambras". Als Wim de kast afkuist loopt Coco daar echt achter de vod aan gelijk een stier achter een rode doek... en hij begint hetzelfde te doen bij mij.
Of als Wim zijn eten wil bijvullen, aan zijn kot, dan haalt coco echt venijnig uit... ik ben natuurlijk niet akkoord met dat gedrag, maar hoe leer ik hem dat af? anderzijds, als we samen in de zetel zitten, dan kruipt hij wel gemakkelijk op Wim zijn schoot, dus ik denk niet dat het te maken heeft met Wim als persoon... eerder een territoriumkwestie. hoewel dat territorium nu ook al de keuken en de badkamer inhouden...
2/ Coco is heeeeeeel vroeg wakker s'ochtends. in de week is dat geen probleem, aangezien wij om 6 uur opstaan, maar in de weekend vinden we het niet zo fijn om gewekt te worden om 6.45...
3 weken geleden was hij al wakker om 8 uur, nu is het al 6.45...
Hij wordt volgens mij wakker van het zonlicht, maar er moet toch een manier zijn om hem stil te houden. er hangen gordijnen, maar hij krijst werkelijk heel het appartement bijen, en we willen hier nu ook niet buitengezet worden, om dat mijnheer Coco een sterk karakter heeft. hoe kunnen we hem dat krijsen afleren?
Want nu we het toch over krijsen hebben, hij krijst ook heel het kot bijeen als we bijvoorbeeld gewoon maar naar de badkamer gaan... hoe ga ik hier tegenin?
Coco is ook meer en meer agressief ten opzichte van mij. nochtans, ik probeer er evenveel tijd mee door te brengen als voordien...
Kunnen jullie ons aub helpen, want dat gedrag van coco heeft ook al voor meerdere ruzies gezorgd tussen mij en coco en tussen mij en Wim...
en de tijd dringt...  |
Zaterdag 12 Maart 2011 8:54 am |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Wat voor soort is Coco en hoe oud is hij?
wat betreft het schreeuwenn op de vroege ochtend:
het is natuurlijk gedrag. Vogels buiten doen het ook zodra de zon opkomt.
je kan hem 's avonds afdekken, zodat jij hem wekt, als je wakker wordt.
je zou er ook voor kunnen kiezen op verduisterende gordijnen te nemen of hem in ene aparte kamer te laten slapen waar je dat kan ophangen.
Is Coco gewiekt?
Coco kan volgens mij kiezen waar hij wilt gaan. Dit gaat hij dus dan ook zien als zijn territorium. Een papegaai die broedsrijp is kan agressief worden. door te wieken is hij makkelijker hanteerbaar en makkelijker te trainen. wil je hem daarna alsnog laten vliegen dan heeft hij na de volgende rui periode al zijn lange pennen weer.
Als hij probeerd te bijten dan zullen jullie je hand wegtrekken. Bingo voor hem. gewenste reactie.
probeer hem beneden borsthoogte te houden.
verder is de 5 stapjes wel een aanrader om te gaan gebruiken (ik kan hem weer is niet vinden modjes???) |
Zaterdag 12 Maart 2011 10:56 am |
|
|
|
|
lindserke
Kuikentje
|
|
|
het is een grijze roodstaart, en hij is 13 jaar oud. ik heb hem sinds hij een paar maanden, maximum een jaar was. hij is altijd heel hanteerbaar geweest. ik mocht er echt alles mee doen, hem op zijn rug legge, kusjes geven, noem maar op, ik heb er nooit problemen mee gehad. maar vorige week heeft hij in mijn lip gebeten, en nu bijt hij me in de handen als ik van mijn neus maak als hij weer eens iederen bijeen roept.
ik weet dat het een natuurlijke reactie is dat hij wakker wordt met de zon, maar toen wij nog bij mijn ouders woonden, dan hadden we der niet zoveel last van. hij was wakker, en hij praatte, maar niet krijsen, zoals hij nu doet.
Hij is inderdaad gewiekt, en kan dus negens heen, tenzij we hem meenemen. en dan don we natuurlijk wel veel. misschien teveel, en eist hij nu van ons dat wij continu met hem bezig moeten zijn. maar dat gaat niet, want er moet ook gewassen en gekuisd worden, enzoverder.
Hij zit eigenlijk niet in een gesloten kooi. we hebben voor hem een heuse boom in elkaar geknutseld (3 op 2 weter) met takken en speelgoed enzovoort. ik kan hem dus niet afdekken savonds, dat is het grote probleem... en ik kan hem toch moeilijk in een klein kooitje zetten om te gaan slapen, dan zal hij vol stress zitten...
volgens mij doet hij het gewoon omdat hij aandacht wil, maar hoe kan ik hem duidelijk maken dat ik ook moet koken (en dat hij dan niet naast de kookplaat kan zitten, want hij loopt daar graag op, en dan zou hij zijn poten kunnen verbranden), kuisen, wassen en strijken...
en hoe kan ik hem sussen als hij dan zo krijst ? enfin, het krijsen is eigenlijk meer het nadoen van biepgeluiden en wekker, het huisalarm, ... maar dan echt heeeeel luid... |
Zaterdag 12 Maart 2011 2:50 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hij manipuleerd jullie bij het leven.
Als hij begint met spelen probeer hem dan af te leiden Zodra hij stil is beloon je hem.
Hoe kan hij jou in je lip bijten?????
Laat hem niet hoger dan je borst. Dus niet op je schouder, niet op de rugleuning van de bank. Houd hem zo laag mogelijk,
het broedsseizoen begint weer en hij heeft volgens mij een aardig partnergedrag naar jou.
kroel hem niet op zijn rug, onder zijn vleugels en tussen de poten.
Kroeltjes als beloning.
Geen eten uit je mond geven. dit triggert partner gedrag.
Ik ken zat vogels die overdag leven op een speelboom en ''s anachts in een slaapkooi slapen. Een hondenbench is daar uiters geschikt voor.
Probeer het is. Is ook goed voor hem dat hij aan 12 uur slaap komt.
Jij zal er meer moeite mee hebben dan hij.
Introduceer dit met de 5 stapjes en kom zelf ook zeker over. |
Zaterdag 12 Maart 2011 5:58 pm |
|
|
|
|
lindserke
Kuikentje
hij kan me bijten, omdat hij me graag kusjes geeft, en ik dat toelaat. hij doet dat al jaren, en ik zag er geen kwaad in.
ik ben dit weekend wel een extra papagaaienkooi gaan kopen, zodat ik er een doek kan overleggen, als hij teveel lawaai maakt... hopelijk werkt het... tot nu toe wel, hij had er totaal geen last van (ik daarintegen... ), maar eens hij het gewoon is... zal het dan nog zoveel uitmaken?
Bedankt voor de tips allesinds, and I'll keep you posted !
Groetjes, |
Woensdag 16 Maart 2011 2:09 pm |
|
|
lindserke
Kuikentje
|
|
|
Hij vindt het dus GEWELDIG om een nieuw hok te hebben. ik versta er niets van, maar hij zit precies liever in die kleine kooi, dan op zijn grote boom.
hij is veel rustiger als hij in de kooi zit, dan als hij op zijn boom zit. misschien is dat ook omdat de booi zijn terrein is, en hij wel degelijk groter is dan mij, en dus lekker dominant kan doen .
enfin, hij slaapt heel graag in de kooi . ik leg er nog een doek over, zodat het extra donker is, en hij warm zit. en hij heeft er niets op tegen. in tegendeel. rond 9 uur begint hij te vragen om naar zijn kooi te mogen gaan. en hij wil nu zelfs niet meer op zijn boom slapen ! hij roept heel het appartement bij elkaar als we hem snachts op de boom laten. neenee, mijnheer wil lekker naar zijn 2e verblijf vervoerd worden
het enige waar ik een beetje mee inzit is dat hij vaak aan de tralies hangt. op zich is daar niets mis mee, maar hij maakt zijn snavel wel stuk zo . de ronde kroming komt tegen een andere tralie en aangezien hij met zijn bek beweegt, zijn er al wat deuken in zijn bek. ik hoop dat dat geen kwaad kan (medisch dan, dat hij niet ineens niet meer kan eten,...) ?
En nu doet hij ook iets wat hij lange tijd niet meer gedaan heeft. hij gaat aan de tralies hangen, en trekt dan heel hard zijn "schouders" op. terwijl hij dat doet, schuurt hij ook met zijn snavel tegen de tralies, en dus, weer hetzelfde, dit brengt schade toe aan zijn bek.
ik vroeg me nu af
1/ of dit kwaad kan dat zijn bek wat ingedeukt is
2/ waarom hij zijn schouders optrekt? heeft dit een speciale betekenis??
groetjes! |
Woensdag 30 Maart 2011 4:01 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Zou je het is kunnen filmen en heb je een foto van de snavel? |
Woensdag 30 Maart 2011 8:04 pm |
|
|
lindserke
Kuikentje
ik zal het vanavond eens filmen. kan er iemand me even zeggen hoe ik juist een filmpje moet plaatsen. dat is al iets te lang geleden
groetjes, |
Donderdag 31 Maart 2011 12:44 pm |
|
|
|
|
lindserke
Kuikentje
ik heb het bij mijn dagboekpagina's geplaatst
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=5974
kan er iemand me wat raad geven?
bedankt! |
Woensdag 6 April 2011 11:58 am |
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
|
|
|
Geen idee of dat aan de snavel kwaad kan. Zoals het nu is niet, maar misschien wel als het langer gebeurd. Kijk eens of je lekkere knabbelspeeltjes kunt vinden, misschien dan het dan wel minder wordt al.
Dat hij rustiger is in zijn kooi zou kunnen zijn omdat het makkelijker te verdedigen is tegen vijanden. Laten we even in het midden wie er op dit moment de vijand is.
Het schreeuwen 's morgens, als dat nog terugkomt.. Je kan volgens mij voor de kooi die je hebt gekocht kooihoezen kopen... Die sluiten perfect aan, en zijn verduisterend. Wij dekken 's avonds alle vogels af, en je kan merken dat sommige dat wel fijn vinden, lekker beschut.
Kijk ook eens goed naar welk gebied de grijze roodstaart vandaan komt, en hoe veel uur de zon daar op is. Mijn halsbandparkiet (Afrika), heeft bijvoorbeeld veel meer slaap nodig dan de kakariki (Nieuw-Zeeland) en de grasparkiet (Australie). Vogels kunnen flink chagrijnig zijn als ze hun normale aantal uren niet redden.... En als je ze eerder naar bed doet, dan hebben ze minder tijd om te lopen vervelen. |
Donderdag 21 April 2011 12:54 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
|
|
|
|
|
|