Lekker stoeien met je vogel??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Lekker stoeien met je vogel??  Reageer met quote  

Wie stoeit er nog meer met zijn papegaai?? Ik doe dit met Cleo elke dag wel een paar keer...vandaag ging ze al spontaan op dr ruggetje liggen, toen ik zei: 'moet je vechtuhhh"
Ik kan altijd wel zien of ze zin heeft om te vechten. Ik kroel dr dan onder dr vleugeltjes en dan gaat ze op haar rug liggen en klemt dr pootjes om mn vinger, zo til ik r op en leg haar op mn hand. Ik kroel zo haar buikje en blaas van die klapzoenen op dr buik... Laughing Laughing Het klinkt echt belachelijk he?? Ondertussen 'vecht' Cleo terug door oeh oeh oeh te roepen en te piepen en in mn gezicht te happen (ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat ze niet bijt en ja ik weet dat mn gezicht kwetsbaar is Embarassed )
Als ze het zat is gaat ze weer rechtop zitten...als ik het zat ben, probeer ik mn vingers uit haar poten te krijgen... Mr. Green
Bericht Zaterdag 9 Augustus 2008 10:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

klinkt wel grappig eigenlijk hier heb ik het nog nooit geprobeert en dat is meer omdat kira op het moment nogal"vals" is zegmaar ze heeft me gisteren al in mijn oor gepierct dus dat was geen succes maar als jij en cleo er plezier van hebben waarom niet Veertje
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 10:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahaha, wat een stoeipartij zeg. Klinkt gezellig en leuk maar hier zie ik dat niet zo gebeuren. Ik denk niet dat Jos het mij in dank zou afnemen om met hem hetzelfde te gaan doen. Wat ik wel doe is hem kriebelbuik doen en dan gaat ie lopen van me, een beetje verder stopt ie en kijkt me zo aan van:"niet meer doen hé, dat kriebelt" Als ik dan zeg: " ik ga kriebelbuik doen" dan gaat ie gewoon terug lopen. Vind ik zo grappig. Ik kriebel hem ook wel altijd onder zijn vleugels als we de "vleugeltjes hoog oefening" doen. Eerst 1 kant, dan de andere kant en dan samen en op het moment hij ze samen omhoog doet weet hij al dat ik ga kriebelen en zie je dat kopje al buigen zo van: "nee, het gaat weer kriebelen" hahahaa, gekke jongen. Laughing
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 10:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jaa ik stoei ook heel veel met de grijsjes. Ik denk dat vooral de gekke geluidjes ze aantrekt!

Onder de pootjes kietelen of op het buikje als ze aan de tralies hangen. Of heel snel hun pootjes aan raken om de beurt enzo.
Ook hier gaat dat gepaard met de nodige oeh oeh oeh's.

Ik merk dat je hiermee erg goed de grens bij je vogel kan verleggen. Door dat ze gewend zijn aan drukke spelletjes en daardoor mag ik bijv veel meer bij hun dan voordat ik het deed.

Het leuke met Coco is dat we een soort code hebben wanneer het stoeien klaar is. Als hij of ik een scheetgeluidje maak Embarassed Is zo gegroeid! Embarassed dan weten we dat het spelen klaar is. En daarna doet hij ook heel zachtjes. En lijkt hij ook echt te weten dat het weer serieus is.
Hartje Hartje
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hahaha, leuk om te lezen!!! Ik zeg als het spel klaar is tegen Cleo altijd:klaar....dan is ze weer rustig, schudt zich uit en gaat weer ff wat eten... Mr. Green
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 5:58 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Hee wat leuk om dit te lezen zeg! Ik (en vooral mijn vriend) wil het altijd wel doen, maar ik ben altijd bang dat ze dat niet goed begrijpen! Ik heb vaak het idee dat ze een beetje klieren niet begrijpen, maar misschien vinden zij het dan ook eng omdat ik het eng vind? Ik zal het morgen eens proberen met Luna! Veertje
Bericht Zondag 10 Augustus 2008 9:16 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Er is natuurlijk wel een verschil bij als je boos kijk en met ze stoei. Of als je lacht en leuke geluidjes maak enzo!
Dan begrijpen ze wel dat het niet menens is.

Maar ja ik heb wel zoiets van als ik gebeten word tijdens het stoeien omdat zij ook wild doen, dan is dat mn eigen schuld.

quote:
Ik zeg als het spel klaar is tegen Cleo altijd:klaar....dan is ze weer rustig, schudt zich uit en gaat weer ff wat eten

Waarom heb ik daar toen niet aan gedacht! Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 5:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik stoei met Gogo (amazone) en met Otto (bb'tje). Weekamp niet, dat is een andere vogel en die geniet ervan als je heel lief tegen hem praat, maar dat gestoei vindt hij maar niets.
Met Otje vecht ik waar en wanneer het uitkomt en hij en ik zin hebben. Met Gogo is dat altijd op de trap. Dan weet hij dat als hij daar is dat hij druk mag doen en mag stoeien en hardere geluiden mag maken. Als ik hem dan ergens anders mee naar toe neem, dan weet hij dat het klaar is. Ik denk dat het met Gogo (en elke andere amazone) wel belangrijk is om dat zo in te stellen. Hij gebruikt zijn snavel ook met stoeien, uiteraard zonder te bijten. Hier mag hij dat dan ook. Maar als ik bijvoorbeeld met hem in een andere ruimte aan het trainen ben, mag hij zijn snavel richting mij niet gebruiken. Dit weet hij heel goed en het werkt dan ook prima zo!
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 8:39 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Lekker stoeien met je vogel??  Reageer met quote  

He?! Nee dit ken ik totaal niet van bonte boertjes! *Kijkt heel verbaasd en geshockeerd* Misschien is Cleo wel geen standaard bonte boer!!
Het lijkt me super om zo te stoeien met Iago, maar hij wil graag waardig behandeld worden. Hij houdt niet zo van stoeien.
Kan je niet eens een filmpje maken van jouw stoeipartij met Cleo?

Scuttle houdt het meest van stoeien. Hij laat zich soms ook omrollen en begint te grommen & piepen. Wheezy houdt ook wel van stoeien maar hij kan nogal pinchen. Laughing Zazu wordt meestal heel erg opgewonden van stoeien. Hij gaat dan heel erg displayen. Embarassed
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 9:28 am
Whisper
Kamikaze piloot

Re: Lekker stoeien met je vogel??  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Kan je niet eens een filmpje maken van jouw stoeipartij met Cleo?

Lijkt mij ook leuk om te zien!
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 9:35 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik ben ook wel erg benieuwd naar filmpjes!! Very Happy Veertje
Bericht Maandag 11 Augustus 2008 11:17 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ik stoei nou echt regelmatig met Luna, ze maakt daar altijd een beetje grommende geluidjes bij Smile
Ze vindt het niet prettig om op haar rug te liggen, dus vaak zit ze dan op schoot, dan tik ik haar pootjes aan en kietel een beetje onder haar vleugeltjes. Zij duwt me dan met haar kopje en bijt me een beetje. Als ze te hard bijt, zeg ik auw en doet ze voorzichtiger Smile Een stoeipartijtje eindigt altijd in een kroelmomentje Hartje

Ik heb echt het idee dat dit stoeien ervoor zorgt dat ze het idee heeft dat haar snavel geen wapen is, om mij te bijten. Ze heeft me nog geen een keer serieus proberen te bijten. Wat denken jullie?
Bericht Dinsdag 27 Januari 2009 8:25 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat bedoel je? Ik denk dat het op zich een leuk spelletje voor jullie beiden is. Ze rent neem ik aan niet heel hard weg? Cool
Bericht Dinsdag 27 Januari 2009 8:49 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Nee, ze rent eerder achter mijn hand aan, dan dat ze weg rent Razz

Ik bedoel: Ik heb het idee dat ik hiermee laat zien dat ik niet bang ben voor haar snavel, en dat ze daardoor ook niet probeert me echt te bijten.. ? Of zou die fase gewoon nog moeten komen? Met Pukkie, Dino en Sambo was die al veel eerder, maar daarbij gebeurt alles ook eerder natuurlijk.
Bericht Dinsdag 27 Januari 2009 9:02 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat je dat daarmee zou kunnen laten zien. Maar, sommige gaaitjes raken door stoeien ook in overload. (Dan zouden ze kúnnen gaan bijten)
Bericht Woensdag 28 Januari 2009 6:58 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
  Berichten van afgelopen: