Lentekriebels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
vlindertje
Ervaren vlieger

Lentekriebels  Reageer met quote  

Alhoewel het voor Vogeltje, onze aga, eigenlijk herfst is, heeft hij een beetje last van lentekriebels. Vroeger enkel in de herfst (zijn lente), tegenwoordig 2 keer per jaar! Surprised

Nou wil hij er ook vaker uit maar dat kan niet altijd, tijdens het koken of strijken is het te gevaarlijk en als wij eten wil ik geen ongelukken Wink dus op die momenten moet hij in zijn kooi blijven.

Nou heeft hij sinds een paar dagen ontdekt dat hij zijn waterbak/badje los kan peuteren. Die valt dan met veel lawaai op de grond waarna ik lekker de dweil tevoorschijn kan halen. Shocked

Nou haal ik sinds gisteren af en toe die bak weg en doe het deurtje dicht, maar dat is geen oplossing op lange termijn. Als hij er eenmaal uit is is hij weer lief, maakt verliefde geluiden en zo.

Wat zouden julie doen?
Bericht Maandag 26 Februari 2007 4:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat is een goede zeg!!
Je kan het natuurlijk niet ff laten liggen,he??
En je gaaitje zal ook wel meteen naar buiten kruipen!!

Mss. toch iets van een versteving er op bouwen!! Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Bericht Maandag 26 Februari 2007 4:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm lastig! Wat voor bakjes zijn het? Probeer er anders iets om te zetten!
Bericht Maandag 26 Februari 2007 4:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hahahahaha, heel herkenbaar
pino gooide ook het waterbakje steeds door de kooi.
heb toen de bakjes helemaal onder in de koo gehangen en toen hield het op.
pino vond dat die te weinig aandacht kreeg, en daarom met de waterbak gooien.
spikey zat bij de baby's Laughing
Bericht Maandag 26 Februari 2007 7:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het probleem is inmiddels in zoverre verholpen dat we het bakje hebben vastgezet. Vogeltje deed het vaak als ik mijn (mensen)baby eten gaf, dus met aandacht kan het zeker te maken hebben.

Het heeft niet lang geduurd, het gerommel begon vorige week en vandaag doet hij het al niet meer. Cool
Bericht Donderdag 1 Maart 2007 12:26 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ah,kijk eens aan. Fijn dat het zo snel opgelost is. Very Happy
Bericht Donderdag 1 Maart 2007 2:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goed dat het is opgelost! Wink
Bericht Donderdag 1 Maart 2007 3:37 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hij probeert het nog wel maar het zit te goed vast Laughing

Ik dacht echt dat het om het rondvliegen ging, vandaar de titel van dit topic, maar toen iemand over aandacht schreef had ik door dat het dat was, vanwege de baby.

De extra aandacht gaat hij wel krijgen, maar op momenten dat het mij uitkomt, zodat hij merkt dat hij dat met d bak niet meer hoeft te doen.

Buiten dat is het een leuke vogel hoor, ben blij dat hij er is Cool
Bericht Zondag 4 Maart 2007 10:55 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het is al weer een tijdje terug dat ik dit schreef. Sinds het laatste bericht ging het een behoorlijke tijd goed.

Vanwege het schitterende weer mocht hij er zowieso vaker uit. Hij is gekortwiekt, kwam af en toe mee naar buiten op z'n hazelnootboom.

En hij had een nieuwe touwladder. Die vond hij eng in zijn kooi, maar het is net lang genoeg naar de achtertuindeur naast zijn kooi, dus als de kooi open is en de deur openstaat kan hij zelfstandig uit de kooi en via de ladder naar de deurkruk (binnen of buiten, afhankelijk hoe "eng" hij de dingen buiten vindt en hoe lekker het is om in de zon te zitten Laughing

Maar vorige week begon hij weer. Zomaar. En omdat het al lange tijd goed ging zat de bak niet vast....zondag viel het op de grond en was de bak stuk Shocked

Nou krijgt hij water ui de hand uit een wodkaglaasje, tot morgen, dan krijgt hij een klein drinkding, en een bad dat ik dan 1 x in de 2 dagen ophang. Dit 1x in de 2 dagen baseer ik op hoevaak hij baadt...
Bericht Dinsdag 1 Mei 2007 5:39 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Vlindertje. Fijn om je weer te zien en te horen dat het zo goed ging. Smile
Het is schitterend weer geweest he?

Gewoon water geven he! Laughing
Bericht Dinsdag 1 Mei 2007 7:54 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het water geven uit en wodka glas was leuk, zo zie je ook hoe weinig hij drinkt Shocked

Toen hij geen bad had wilde hij in het begin niet drinken dus heb ik hem een geforceerde douche gegeven, nou hoeft dat gelukkig niet meer.

Toen hij mij aan zag komen met z'n nieuwe bad was hij dolblij, en het wordt al goed gebruikt Cool
Bericht Donderdag 3 Mei 2007 3:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha wat is hij dankbaar zeg. Wat grappig dat hij het meteen herkende als 'bad'
Bericht Donderdag 3 Mei 2007 7:10 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan heb je die in ieder geval niet voor niets aangeschaft.
Kan ie weer lekker badderen Very Happy
Bericht Donderdag 3 Mei 2007 7:14 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
  Berichten van afgelopen: