Leren gedragen...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Marjet
Ervaren vlieger

Leren gedragen...  Reageer met quote  

Vraagje aan Administrator,
Je schreef in antwoord op m'n 'ff voorstellen' over een kliniek voor vogels waar ze gedrag corrigeren. Nu ga ik dus al wel een cursus volgen, maar ik ben altijd geÏntresseerd in meer...Dus wat voor ervaringen heb jij ermee? Je schreef iets over dat het bij jouw gaai hielp?
Bericht Zaterdag 19 Maart 2005 4:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Het beste is om eerst een consult te nemen bij de kliniek en daarna de cursus doen.Een consult is helemaal gericht op jouw gaaitje in jou leefsituatie.Daar kun je advies krijgen voor jou specifieke problemen. De cursus is een algemene cursus, ook over problemen maar in het algemeen.
Bericht Dinsdag 22 Maart 2005 9:25 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Leren gedragen...  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet
Vraagje aan Administrator,
Je schreef in antwoord op m'n 'ff voorstellen' over een kliniek voor vogels waar ze gedrag corrigeren. Nu ga ik dus al wel een cursus volgen, maar ik ben altijd geÏntresseerd in meer...Dus wat voor ervaringen heb jij ermee? Je schreef iets over dat het bij jouw gaai hielp?

Hoi Marjet!

Ik ben naar de kliniek voor vogels gegaan voor een gedragsconsult.. Het duurt ongeveer een uur (volgens mij) voor een vogel, en je leert er echt een hoop. Je wordt ook 'met je neus op de feiten' gedrukt.
Na een paar weken heb je een vervolgafspraak, en dan kan je vragen stellen die in die paar weken bij je zijn opgekomen..

Mij heeft het erg geholpen. Zazu (kaketoe) is een stuk zekerder geworden dan eerst.
Hij is nog steeds niet zeker, maar ik ben ermee bezig!

Ik denk dat ik zonder de bezoekjes aan de Kliniek voor Vogels een stuk minder goed met mijn vogeltjes om zou kunnen gaan!
Bericht Dinsdag 22 Maart 2005 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Heijtje!
Leuk je hier ook te zien! Smile
Bericht Dinsdag 22 Maart 2005 12:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Thanks Surprised Leuke site joh, heel infomatief Exclamation
Bericht Dinsdag 22 Maart 2005 8:23 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Heijtje
Thanks Surprised Leuke site joh, heel infomatief Exclamation

Dank je.. Smile Het was wel een rotkarwei om 'm zo te krijgen.. Pfoeh!
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 10:31 am
Marjet
Ervaren vlieger

vervolg leren gedragen..  Reageer met quote  

En hebben jullie dan ook een adres/tlefoonnummer/website van die kliniek? Klinkt nl. wel heel goed dat het zo echt op je eigen situatie en omgang met vogel gericht is.
groetjes Marjet
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 7:37 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Kliniek voor vogels
Drs. J. Hooimeijer
Galgenkampsweg 4
7942 HD Meppel
Tel: 0522-259455
Fax: 0522-263447
Email: jan.birds.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.worldonline.nl
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 7:39 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

En alvast bedankt...
Zou er erg groot verschil zitten tussen Bonnie Talsma en Hooimeijer? Heb me nl. al ingeschreven voor de cursus van Bonnie. Maar ach, dubbelop kan ook geen kwaad, je moet tenslotte met je eigen gezond verstand toch je eigen verhaal er uit halen.
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 8:03 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Ja een flink verschil, ze staan lijnrecht tegenover elkaar. Persoonlijk zou ik naar een cursus van Hooi gaan, die is wereldwijd bekend en heeft ook het gedragsprotocol ontwikkelt.Hij is dan ook al veel langer gedragsdeskundige.Hij is veel meer gericht op onze huiskamer papegaai.Hij geeft ook ééndaagse cursussen maar een consult heb je veel meer aan.
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 8:14 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet
En alvast bedankt...
Zou er erg groot verschil zitten tussen Bonnie Talsma en Hooimeijer? Heb me nl. al ingeschreven voor de cursus van Bonnie. Maar ach, dubbelop kan ook geen kwaad, je moet tenslotte met je eigen gezond verstand toch je eigen verhaal er uit halen.

Er zit een erg groot verschil in.. Tenminste, afgaande op de verhalen die ik heb gehoord over Talsma.
Het kan denk ik geen kwaad om beide cursussen te doen.. Maar, wordt het dan niet een beetje kostbaar?

Persoonlijk, maar dat is omdat ik wel persoonlijke ervaringen heb met H, zou ik naar Hooimeijer gaan.. En daar een cursus volgen.
Maar, dat moet je ook maar aannemen van iemand die alleen naar Hooi is gegaan!
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 8:57 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik moet zeggen dat juist het op 'jouw papegaai gerichte' me wel aanspreekt van die Hooimeijer. Maar weet je ik vind het zo vermoeiend al die verhalen van horen zeggen -niet onvriendelijk bedoeld overigens- want het is zo weinig specifiek. Ik bedoel; het enige wat ik wil is dat ik leer om goed voor m'n vogie te wezen en te leren hoe ze zonder bang, eenkennig of bijterig of schreeuwerig te zijn met mensen om haar heen kan leven.
(Hoezo 'het enige' Shocked ) Dus dames, graag nog meer info en als jullie dat niet al te openbaar willen doen, dan misschien via een persoonlijke mail? Confused
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 9:10 pm
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

Kijk, ik geef mijn persoonlijke mening wat naar mijn idee de beste is.
Wat je daar mee doet is jou keus. Bonnie is meer van de trukendoos en houd meer van circusgaaitjes.Hooimeijer is meer van onze wereld.Zorgt dat je een gelukkige, zekere gaai krijgt.Als je bij hooi weggaat zie je meteen het verschil en dat werkt gewoon altijd.Als je twijfelt ga je naar allebei, dan kun je zelf oordelen wat de verschillen zijn.
Bericht Woensdag 23 Maart 2005 9:29 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet het.. Maarja, ik vond de cursus van Talsma toen wel prijzig, en dat niet alleen: Het is een roteind weg.. He he he!

Dus helaas.. Kan ik alleen van 'horen zeggen' uitgaan. (Bij Talsma dan)

Ik denk dat je het beste naar H kan gaan, al is 't maar om de prijs ha ha ha! (Niet dat dat een criterium moet zijn, maar het is wel mooi meegenomen.. En ik denk dat je heeeel veel aan een bezoekje Meppel zult hebben!)

Wat voor info wil je precies?
Bericht Donderdag 24 Maart 2005 9:49 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

De cursus van Bonnie is schrikbarend prijzig, vond/vind ik ook, maar ik heb me bedacht dat gaaitjes nou eenmaal best oud worden, en al die jaren met een probleemvogel zitten is het ook niet echt. Dus het lijkt me erg de moeite waard.
Maar jullie hebben gelijk: je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd en dus denk ik dat ik beide opties maar ga doen. (Was wel blij te begrijpen dat H blijkbaar minder duur is Smile )
En ach, trukendoos is voor mij slechts en onderdeel van het contact met je dier. Als Teun er plezier in lijkt te hebben om samen kunstjes te doen en daar een lekker cashewnootje mee te verdienen is dat óók leuk, al zal ik het niet als enig soort contact met haar willen hebben.
In elk geval bedankt voor de inbreng dames. Wink
Bericht Donderdag 24 Maart 2005 7:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:18 am
  Berichten van afgelopen: