Luidruchtig

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Priscilla
Fladderaar

Luidruchtig  Reageer met quote  

Sinds een dag of 3 geleden is Marnik mijn bont boertje vrij luidruchtig als ik opsta, en gedurende de hele dag een beetje bij momenten eigenlijk , niet echt zo een probleem maar ik ben dat niet gewoon zo... Weet echt niet aan wat het zou kunnen liggen want als ze schreeuwt enzo probeer ik geen aandacht te geven tot ze stil is en dan wel..
Als ik haar nu kietel enzo begint ze ook piepgeluidjes te maken zoals een babykuikentje en geniet ze met haar oogjes dicht, maar die geluidjes zijn ook maar van pas.

Ik vraag me alleen af waarom zo in een keer zo luidruchtig is dat is ze nooit geweest enkel als ik wegging liet ze weten dat ze niet alleen wou zijn. Is dat normaal of niet?
Bericht Donderdag 8 Januari 2009 11:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hoe oud is ze?

Wanneer is ze voor het laatst nagekeken door een vogelarts?

Mijn gedachten:
- Het is gewoon een periode en gaat zo weer over
- Het gaat samen met broedsheid (daarom de vraag naar leeftijd) of begin van een mogelijk gedragsprobleem
- Het gaat samen met een lichameijk probleem (daarom de vraag naar vogelarts)

Op volgorde van waarschijnlijkheid Smile

Iedere verandering in het gedrag moet je serieus nemen, zeker zo iets opvallends, want vaak is dat samen met misschien verandering in gewicht een van de weinige subtiele hints dat er iets mis is met de gezondheid.
Bericht Vrijdag 9 Januari 2009 9:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Luidruchtig  Reageer met quote  

Hmmm dat klinkt vreemd. Is het in huis wat drukker of valt dat wel mee? Dat zou het namelijk ook nog kunnen zijn??
Bericht Vrijdag 9 Januari 2009 7:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Ze is nu ongeveer een jaar en 2 maand..
Ja vandaag was ze veel kalmer heb haar eens op een andere plaats gezet op de standaard en dat maakte precies al veel goed Very Happy geen lawaai, heel rustig aan het spelen.

Eigenlijk is het nu wat rustiger terug want ben terug aan het werk en mijn vriend ook.. Ik werk s nachts en sta snamiddags op maar dat is al heel lang zo dus dat is het probleem niet.

Ik ga nu binnenkort op jaarlijkse controle.

alleen die babypiepgeluidjes had ze vandaag wel nog als ze aandacht krijgt echt een bedeltrieneke maar weet niet of dat echt een probleem is.

Haha de hond van mijn mama die is deze periode pas echt hyperactief dus dacht mss dat het wel de tijd van het jaar zou kunnen zijn Laughing
Bericht Vrijdag 9 Januari 2009 8:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het kan zijn dat ze op de hond reageert.. Wink Als andere dieren drukker worden kunnen vogels dat overnemen. (Vooral kaketoes zijn hier meesters in, ik meen amazones ook)

Laat ons eventjes weten wat er uit de jaarlijkse test komt. Wink
Bericht Zaterdag 10 Januari 2009 9:46 am
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Mja ma ze ziet die hond heel weinig, ma da zou idd wel gekund hebben ja ja Very Happy Very Happy ze is nu ook terug veel stiller, ik denk dat het kan zijn omdat mijn vriend 3 weken verlof heeft gehad en nu niet meer te zien is door de dag Laughing ze springt m echt bijna in de nek als hij thuis komt haha.
Zal ik zeker doen Very Happy
Bericht Zondag 11 Januari 2009 4:55 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh, het gedrag was dus waarschijnlijk goed te verklaren door veranderingen in huis. Wink
Leuk is dat he, als ze zo enthousiast zijn als iemand thuis komt? Hartje
Bericht Zondag 11 Januari 2009 9:51 am
Priscilla
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja da is idd heel fijn ja haha ook hilarisch soms Laughing
Bericht Zondag 11 Januari 2009 11:45 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:19 am
  Berichten van afgelopen: