|
|
|
brutus
Eitje
| Luidruchtig |
|
|
Heb toch even een vraagje!!
Brutus is de laatste 2 dagen en luidruchtig wat is daar aan te doen?
Wat kunnen we er aan doen?
Kan iemand mij een tip geven?
Vindt het niet leuk om er anders een doek ovr te moeten doen.
Radeloos Ivonne  |
Vrijdag 12 Augustus 2005 4:22 pm |
|
|
brutus
Eitje
| Re: Luidruchtig |
|
|
quote:
Originally posted by brutus
Heb toch even een vraagje!!
Brutus is de laatste 2 dagen erg luidruchtig wat is daar aan te doen?
Wat kunnen we er aan doen?
Kan iemand mij een tip geven?
Vindt het niet leuk om er anders een doek ovr te moeten doen.
Radeloos Ivonne
|
Vrijdag 12 Augustus 2005 4:22 pm |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
|
|
|
toch helpt dat wel het beste hoor.
ze moeten weten dat het niet mag.
bij sidney heeft dat heel goed geholpen. zodra hij schreeuwt een doek erover en dan als hij weer stil is eraf. en dit heel vaak en consequent doen. is vermoeiend en kost veel geduld maar sidney is nu te corrigeren met woorden.
bij sommige vogels helpt negeren, alhoewel zo goed is mijn geduld ook weer niet. we hebben een logee die dit rustig uren vol zou kunnen houden.
bij deze logee helpt het ook om hem te sproeien zodra hij dit doet, maar dan associeert hij wel sproeien met stout zijn.
of even in een andere ruimte zetten. papegaaien zijn sociale dieren en vinden dat vreselijk. maar kost natuurlijk ook weer veel geduld en moeite want zodra hij weer even stil is moet je hem dan weer terug halen.
wij hebben namelijk ook dit probleempje met onze nieuwe vogel die begint nu ook zijn stem te laten gelden. ik weet alleen niet of dat een reactie op de logee is en of hij veel stiller is als hij alleen met sidney is want die krijst practisch nooit.
veel succes.
groetjes
esther |
Zaterdag 13 Augustus 2005 10:03 am |
|
|
|
|
brutus
Eitje
Bedankt we zullen er zeker wat mee doen. We houden contact via het forum.
Groeten Ivonne |
Zaterdag 13 Augustus 2005 1:28 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoi Yvonne ,
kun je meer vertellen over de manier van luidruchtig zijn? Wat doet Brutus dan? Echt krijsen? Angstig? of wil hij weg? of juist bij jullie zijn? sAvonds? of de hele dag?
Als t sAvonds is zou t kunnen dat hij wil slapen. Hier slapen ze om 8 uur al. Te weinig nachtrust zorgt trouwens verder ook voor een meer sjagie vogel Als het iets anders is, zou ik hem negeren, aandachttrekken, door iets zelf te doen, maar niet naar hem te kijken. Dan , als je zn aandacht hebt, begin je tegen hem t praten, laat hem opstapen, of wat dan ook. Zorg ervoor dat je geen aandacht geeft als hij schreeuwt, maar dat je iedere keer ZELF iets hebt gedaan waarna je zijn aandacht had (kan van alles zijn, handenklappen, dansje, iets pakken ,iets gooien, maar kijk niet naar hem)en hij dus niet/nooit t idee krijgt dat dit schreeuw gedrag zin heeft.
Misschien hebben anderen nog een aanvulling of verbetering hierop?
Hopenlijk gaat het snel over Succes hoor |
Zaterdag 13 Augustus 2005 11:26 pm |
|
|
brutus
Eitje
Hallo Tommy wat ik dus echt bedoel met luidruchtig is echt heel hard fluiten,gillen ja echt alles doen om je aandacht te krijgen!! Heb zelf al geprobeerd om geen aandacht te geven maar dat is moeilijk. Dus maar iedere keer weer het doek erover. Mits je dus iets anders weet. Wacht even wat je me er nog over kunt vertellen.
Bedankt voor je aandacht!
Groeten Ivonne |
Zondag 14 Augustus 2005 9:23 am |
|
|
|
|
Mees
Beginnende vlieger
|
|
|
Hoi,
Met vogels opvoeden heb ik nog niet zoveel ervaring, maar wel met honden en kinderen
Op grond van die ervaring (en waarom zou het voor vogels niet hetzelfde zijn?)zou ik zeggen; probeer eerst te achterhalen waarom hij zo schreeuwt.
(wat Tommy ook al zegt) Wil hij gewoon pitten en vindt-ie dat jullie te lang opblijven? Heb je wat minder tijd voor hem gehad de laatste tijd en voelt-ie zich alleen? Verveelt-ie zich?
Als je dat kunt bedenken, kun je een oplossing verzinnen. Die doek over de kooi is prima als hij wil slapen, maar als je het als 'straf'doet, krijgt hij toch z'n zin: aandacht. Je moet nl. hoe dan ook naar z'n kooi lopen om de doek er overheen te doen (negatieve aandacht is ook aandacht!).
Verder is het heel belangrijk om, zoals Tommy schrijft, niet te reageren op zijn geschreeuw, maar eerst iets te doen wat zijn aandacht trekt (waardoor hij even stil is) en dan pas met hem aan de gang te gaan. Hij wordt dan beloond voor het feit dat hij stil is.
Kost even wat tijd, maar is goed voor de band met je vogel (en je buren
Succes! |
Maandag 15 Augustus 2005 9:43 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik ben het met Mees eens...ik denk ook dat de doek erover doen toch aandacht is.
Ik zou het echt op die andere manier proberen en uitzoeken waarom hij zo doet. |
Maandag 15 Augustus 2005 11:45 am |
|
|
brutus
Eitje
Als je dan toch met mees eens ben nou dan zou je me ook wel kunnen vertellen wat ik dan wel zal moeten doen?
Hij heeft genoeg aandacht heeft op zijn tijd natje en droogje praten er mee kroelen ermee hij mag op zijntijduit zijn kooi!!
Weet het niet hoor.
Groeten  |
Maandag 15 Augustus 2005 4:36 pm |
|
|
|
|
Mees
Beginnende vlieger
[quote="brutus"]Als je dan toch met mees eens ben nou dan zou je me ook wel kunnen vertellen wat ik dan wel zal moeten doen?
Oeps!
Hier proef ik enige frustratie
Volgens mij proberen we je allemaal te helpen joh!
Kennelijk maakt het gedrag van je birdie je echt niet vrolijk nu, dat maakt het ook moeilijk om objectief naar de oorzaak van zijn gedrag te kijken.
Begin met je te bedenken dat je een goeie baas bent; het feit dat je de moeite neemt om te bedenken wat er loos kan zijn, in plaats van gewoon een doek over de kooi te gooien, geeft je al een hoop krediet!!!
Goed, jij denkt dat hij voldoende aandacht krijgt, maar is hij het daar mee eens? Het klinkt als aandachttrekkerij namelijk.
Is er iets in de buurt van zijn kooi waar hij bang voor is/kan zijn? Herman is ooit eens 3 weken van slag (en een stuk luidruchtiger) geweest nadat ik een plant van de ene kant van de kamer naar de andere (dichterbij zijn kooi) verplaatst had.
Heb je iets veranderd in zijn omgeving?
Succes weer! |
Maandag 15 Augustus 2005 7:30 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hallo ik zou je graag willen helpen.
Maar ik zou er zelf ook hulp bij nodig hebben dnek ik.
Ik heb nog niet zo lang een bont boertje.
Maar ik wil je toch even succes wensen en ik hoop voor je dat je snel een oplossing hebt.
sterkte. |
Maandag 15 Augustus 2005 7:54 pm |
|
|
brutus
Eitje
Nou Mees ik ben niet gefrustreerd hoor. En dat jullie me willen helpen daar ben ik heel erg blij mee.En er is bij brutus in zijn omgeving niks veranderd.
En ja hij krijgt genoeg aandacht,hij wordt bijna overal bij betrokken. Maar 5 min zonder brutus moet toch kunnen of niet.
Maar goed ik kijk het even aan en ik ben heel blij dat brutus ieder dag heel vrolijk is maar hij moet ook weten wat wel en niet kan.
Groeten Ivonne  |
Maandag 15 Augustus 2005 9:03 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
quote:
Originally posted by Tommy
Hoi Yvonne ,
Als het iets anders is, zou ik hem negeren, aandachttrekken, door iets zelf te doen, maar niet naar hem te kijken. Dan , als je zn aandacht hebt, begin je tegen hem t praten, laat hem opstapen, of wat dan ook. Zorg ervoor dat je geen aandacht geeft als hij schreeuwt, maar dat je iedere keer ZELF iets hebt gedaan waarna je zijn aandacht had (kan van alles zijn, handenklappen, dansje, iets pakken ,iets gooien, maar kijk niet naar hem)en hij dus niet/nooit t idee krijgt dat dit schreeuw gedrag zin heeft.
Ik had al geschreven hoe ik het zou aanpakken
En over enge planten of weet ik wat ...nou, hier kunnen ze de boom in . Ik bepaal hoe mn huis eruit ziet ,dus als dat hun aan t schreeuwen maakt hebben ze aan mij een doof mens Ze wennen er maar mooi aan
5 Minuten zonder Brutus moet zeker kunnen...en veel langer ook hoor Ik heb van dit soort dingen nooit lang last...afkloppen ...ik denk omdat ik er weinig moeite voor hoef te doen me af te sluiten voor de wereld? Ik negeer ze zomaar En dan ook echt, alsof ze niet bestaan. Dus misschien kijk je toch? of reageerde je bewust of onbewust toch op zn geschreeuw?
Je moet ECHT negeren...dan wordt het vaak eerst erger, omdat hij denkt...hallo! ik kreeg toch aandacht als ik zo deed? nou, nu niet? dan probeer ik t nog harder Als je dan nog steeds volhoudt...dan komt pas het moment waarop hij doorkrijgt dat t ECHT geen zin heeft. Lange adem, veel geduld en doen alsof je doof bent, plus steeds voor hij aandacht krijgt ZELF de aandacht naar je toe trekken, dan dus niet kijken, maar iets doen. Daarna loop je naar hem en spreekt hem aan.
Kijk anders eens bij de 5 stapjes en de voorbeelden ervan, misschien heb je er iets aan
Ik weet dat het lastig is, zeker met meerdere mensen in huis Want ze moeten allemaal zo doen. Heel veel succes! Ik hoop dat je je er door heen slaat, maar dan is het ook vast helemaal over!  |
Maandag 15 Augustus 2005 10:34 pm |
|
|
brutus
Eitje
Bedankt Tommy ik zal er zeker iets aan doen.
het is niet zeer dat ik eraan stoor maar mijn weder helft (hahaha)
Ik hou je op de hoogte.
Groeten Ivonne  |
Dinsdag 16 Augustus 2005 8:49 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ja Dat is inderdaad lastig Ivonne. Je bent niet alleen en soms is het moeilijk de ander te laten snappen hoe het werkt. Of ze hebben minder geduld.
Daar heb ik hier ook wel eens last van met mn man en kinderen
Mijn man bv spreekt Tommy juist wel aan als hij schreeuwt Hij geeft de dieren vooral aandacht als zij zich opdringen lijkt het soms. Ik heb 100 keer uitgelegd dat ie dat niet moet doen...maar...
Gelukkig ben ik best veel alleen met de dieren, dus mijn invloed blijft het grootst  |
Dinsdag 16 Augustus 2005 11:40 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:19 am
|
|
|
|
|