Manipulerende papegaaien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Manipulerende papegaaien  Reageer met quote  

Manipulerende papegaaien, wie heeft er geen ervaring mee? Laughing
Op wat voor manier proberen jouw engeltjes je te manipuleren?
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 12:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk dat iedereen er wel ervaring mee heeft!! Bewust of onbewust!!
Soms als ze hier wel eens beginnen te schreeuwen,heb ik het idee,dat het echt alleen om aandacht gaat. Dit krijgen ze dan natuurlijk niet!!

Op fluffiesdag wees Igor ons wel op wat die dag gaande was. En dat was elke keer als Jip beet,dat Lin dan als eerste bij haar was.
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 12:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh slimme Jip! Laughing Je laat je zó gemakkelijk beetnemen he..

Hier doet Iago alles voor aandacht. Hai, rondje draaien, kusje.. Alles! Lijkt allemaal heeeel lief maar eigenlijk is het nét zo erg als wanneer Zazu om aandacht jengelt.

Wheezy gaat meestal erg voorover hangen, en laat zich gewoon vallen als hij naar je toe wil.

Jeetje ik weet eigenlijk niet zoveel situaties op te noemen.. Embarassed Volgens mij word ik best vaak gemanipuleerd maar ik zie het zelf niet echt hahaha!
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 12:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hahahahaha,dat vallen doen ze hier ook!!
Sam doet het,als we Jip bijv. ergensmee naar toe nemen.
Kluk en Pipo klimmen wel de boom omlaag,maar laten zich het laatste stukje vallen.
Ik zet ze dan gewoon weer terug met een NEE. Gelukkig snappen hun twee dat wel. Maar daarbij weten ze ook als ze bezig blijven,dat ze in de kooi worden gezet,en dat vinden ze echt niet leuk!!
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 12:38 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha bij jou regent het dus ook gaaitjes af en toe! Laughing
Maar bij jou snappen ze dan tenminste 'nee'
Scuttle begrijpt dat echt niet. Mad Mad Of misschien ben ik wel niet streng genoeg. Laughing
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 12:41 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo knaagt aan mn laptop, vooral aan het accusnoer...bloedirritant!!!!!!!!!! Twisted Evil ze weet dat ik daar wel op moet reageren...slimme krengen...Als ze in haar kooi zit en er uit wil gaat ze graven, ze pakt met haar snavel een tralie en begint dan alle snippers en kranten met haar poten naar achter te gooien of ze knaagt demonstratief boos alle kranten aan gort..Toch mag ze er dan pas uit als ze ermee gestopt is...Werkt goed voor je concentratie, dat gegraaf... Twisted Evil
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 9:18 am
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Bij Milo & Sunny is vooral het uit de boom springen favoriet. Ze weten dat ze er niets mee bereiken, want ze gaan onder een duidelijk "Nee" linea recta weer terug naar precies dezelfde plek als waar ze vandaan komen. Milo werd af en toe uit de boom gejaagd door Sunny, dus dan kon hij er niets aan doen. We hebben hem toen een paar keer bij ons laten zitten.......... het viel me toen na een paar dagen op dat Sunny Milo veel vaker als eerder uit de boom joeg. Ik ben toen eens op gaan letten en al snel bleek dat Milo als Sunny zich maar bewoog onder luid gekwetter uit de boom sprong om dat naar on sote te rennen Rolling Eyes We hebben hem toen een tijd lang constant weer terug in de boom gezet en toen werd het weer minder, maar hij had ons dus wel mooi te pakken. Ik verdenk Elise er af en toe van dat ze express gaat zitten eten als wij de doek ovr de kooi willen gaan leggen. Dan zit ze al een tijdje rustig boven in de kooi rond te kijken en als je dan op wilt staan om de doeken te pakken, dan heeft ze "ineens" honger Rolling Eyes Ook zwaait ze vaak naar ons en geeft spontaan kusjes, ze weet heel goed dat ze dan niets krijgt, maar ze trekt er meestal wel onze aandacht mee. Gelukkig doet ze het nu nog niet zo vaak, maar we houden het wel in de gaten.

Tja, ik denk dat we vaker gemanipuleerd worden dan we zelf door hebben Very Happy
Het zijn vaak ook gewoontes die erin sluipen, waardoor je niet door hebt dat je gaai precies bereikt wat hij/zij hebben wil Rolling Eyes

Daarom is het vaak ook veel makkelijker te doorzien bij andere mensen en hun gaaien, tenminste dat vind ik. Zo was de reactie van Linda op Jip tijdens de Fluffiesdag een volkomen normale reactie. Natuurlijk ga je dan snel naar je gaai kijken als ze iemand bijt en rondgeslingerd wordt. Maar na een paar keer begon ik Jip toch te verdenken van een hele slimme methode om snel weg te komen bij andere mensen en lekker bij haar baasje terecht komen Laughing Ik denk niet dat ik het zelf gezien zou hebben als het een van mijn gaaien zou zijn geweest, dan heb je wel andere dingen aan je hoofd. Het zijn echt ontzettend slimme beesten Rolling Eyes Laughing en dat vind ik nu net zo geweldig aan gaaien Cool
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 11:53 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

De aga's doen dat door te schreeuwen,
Pico bij aan de kabels van m'n pc boxen! dan weet ie dat ik hem ga pakken!
En als ik achter de computer zit, komt ie naar boven, doet de deur van mijn kamer open en komt naar mij toe, kijkt schuin naar boven (naar mij)
En zegt: Picooo of koeeeee?? en dat klinkt heeeel zielig! Laughing
Bericht Woensdag 7 Februari 2007 1:28 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, Igor.. Vallende aga'tjes.. Héél herkenbaar! Het aga'tje van mijn zusje doet dit ook standaard, behalve gisteren toen z'n nieuwe (super)kooi in elkaar werd gezet.
Bericht Donderdag 8 Februari 2007 5:33 pm
Janina
Vlieger

Re: Manipulerende papegaaien  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Manipulerende papegaaien, wie heeft er geen ervaring mee? Laughing
Op wat voor manier proberen jouw engeltjes je te manipuleren?

Heb je even.... Laughing

Hier zijn de aga's heer en meester in het zielig doen Mr. Green en dit proberen ze altijd weer uit...helaas, ik ken ze te goed Wink

En verder als ze om half 8 nog geen zaadjes gehad hebben, hangt het hele leger op zijn kop aan de tralies en gillen...want we kunnen allemaal klokkijken Rolling Eyes en dan laat ik ze toch echt even wachten *gemeen* Laughing

Verder als ik het licht uit wil gaan doen, en dit weten ze, heeft 3 kwart spontaan honger en valt de voerbak aan Laughing krengen

Als ik kijk, geeft de ene de ander wel eens een opdonder om vervolgens met een engelachtig koppie te kijken naar mij Mr. Green

Pff en verder zal er nog wel een en ander zijn, waar ik nu even niet op kom
Ze zijn zoooo heerlijk Cool
Bericht Vrijdag 9 Februari 2007 10:11 am
Natascha
Fladderaar

Reageer met quote  

Bij mijn grijzen, en witkuif merk ik niet veel.
Kyoshi daarin tegen wel.

Als we thuis zijn wil hij bij je zitten, wij zetten hem altijd weer terug maar hij is nog sneller bij de bank dan ons.
Vaak sluiten we hem dan even op en daarna mag hij weer los, laatste tijd doet hij het echt veel minder.
Omdat hij gelukkig door heeft dat het geen nut heeft.
Bericht Vrijdag 9 Februari 2007 11:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Manipulerende papegaaien  Reageer met quote  

Ohhh ja wat gemeen he! Dat eten als het licht uitgaat is héél normaal hier. Sinds kort begin ik ook wat vroeger om lichtjes uit te doen. Dan laat ik nog één lampje branden. Werkt perfect! Very Happy
Bericht Vrijdag 9 Februari 2007 2:54 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm Kyoshi, heeft die ook van die goede beenspieren? Laughing
Bericht Vrijdag 9 Februari 2007 2:55 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik word helemaal niet gemanipuleerd Shocked Het idee! Gizmo vertelt me gewoon precies hoe hij zijn dag ingedeeld wil hebben en ik gehoorzaam Rolling Eyes

ps: agaatjes die in een boom blijven zitten? Shocked Gizmo heeft mij lang geleden al verteld dat dat niet de bedoeling is hoor Laughing
Bericht Zaterdag 10 Februari 2007 5:09 pm
Natascha
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hmmm Kyoshi, heeft die ook van die goede beenspieren? Laughing

Shocked Nou echt, die is gewiekt he, maar kom hem echt overal in huis tegen hoor Shocked
Springt gewoon een afstand van 2 meter, en als het hem uit komt ook nog via ons haha
Is wel eens lastig in iets als de intratuin, want Kyoshi leeft zijn eigen leven daar en denkt dat iedereen zijn jumbo jet acties leuk vind!
Bericht Zaterdag 10 Februari 2007 5:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:20 am
  Berichten van afgelopen: