mee naar kantoor?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Grijsjes staan bekend om hun neiging om eenkennig te worden. En Binkie is nog erg jong en toch nu al zo eenkennig, ik hoop voor jullie dat het in de toekomst niet nog meer problemen oplevert. Maar je huisgenoten moeten idd wel tijd in de gaai willen steken. Kunnen ze Binkie niet gewoon in de kooi laten opstappen en meenemen naar de bank ofzo? Of zelf op de klimboom zetten? Dit soort oefeningen zorgen ervoor dat een gaai handelbaar blijft voor alle gezinsleden (ik heb er helaas ervaring mee)
Dat een vogel eenzaam is als hij eens een dag in de kooi moet, daar ben ik het niet mee eens. Als je een grote kooi hebt en die telkens afwisselend inricht is dat echt geen probleem en ook wel eens goed, zo leren ze zichelf vermaken ipv constant aandacht van mensen nodig te hebben. Cleo gaat hier ook als ik thuis ben wel eens een uurtje in de kooi, zodat ze rustig kan slapen of scharrelen. De wc vergelijking is nogal onzinnig, een gaai heeft een kooi die in verhouding vele malen groter is dan een mens op de wc...gelukkig maar...
Nogmaals, ik vind het echt leuk dat je Binkie meeneemt naar kantoor, probeer er echter voor te waken dat alleen jij een op een met m omgaat, dat geeft geheid problemen in de toekomst.
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, hier ook ervaring met de éénkennigheid van het grijsje. Mijn man kon de kooi niet voorbijkomen of hij werd aangevallen, gelukkig konden we ons voorzien en zat Jos in de kooi voordat Paps voorbijkwam maar dat was geen optie. Werken eraan, dat is een optie. Nu, na heel veel trainen, blijven trainen en weten dat het trainen nooit mag stoppen hebben ze mekaar terug gedeeltelijk gevonden, paps en Jos. Paps mag nu al kopje aaien, pootje vragen, kusje krijgen, Jos gaan ophalen als ie weer eens ergens geland is waar hij na 10 minuten nog steeds niet is uitgeraakt Laughing en gered moet worden en hij is soms eens zo lief voor paps als voor mij. Alleen het opstappen van zijn kooi of van in zijn kooi is nog steeds een drempel maar we komen van ver terug, ook hier nooit gedacht dat het nog kon hoor maar het is nooit te laat maar je moet eraan werken.
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 10:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Grijsjes staan bekend om hun neiging om eenkennig te worden. En Binkie is nog erg jong en toch nu al zo eenkennig, ik hoop voor jullie dat het in de toekomst niet nog meer problemen oplevert. Maar je huisgenoten moeten idd wel tijd in de gaai willen steken. Kunnen ze Binkie niet gewoon in de kooi laten opstappen en meenemen naar de bank ofzo? Of zelf op de klimboom zetten? Dit soort oefeningen zorgen ervoor dat een gaai handelbaar blijft voor alle gezinsleden (ik heb er helaas ervaring mee)
Dat een vogel eenzaam is als hij eens een dag in de kooi moet, daar ben ik het niet mee eens. Als je een grote kooi hebt en die telkens afwisselend inricht is dat echt geen probleem en ook wel eens goed, zo leren ze zichelf vermaken ipv constant aandacht van mensen nodig te hebben. Cleo gaat hier ook als ik thuis ben wel eens een uurtje in de kooi, zodat ze rustig kan slapen of scharrelen. De wc vergelijking is nogal onzinnig, een gaai heeft een kooi die in verhouding vele malen groter is dan een mens op de wc...gelukkig maar...
Nogmaals, ik vind het echt leuk dat je Binkie meeneemt naar kantoor, probeer er echter voor te waken dat alleen jij een op een met m omgaat, dat geeft geheid problemen in de toekomst.

ok tnks voor de tip,ik zal vanavond gesprek met ze aangaan en de tips gelijk in uitvoering brengen
alleen als mijn dochter binkie wil laten opstappen,dan "gilt"hij en loopt de andere kant op
Dus ze moet gewoon doorzetten????
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 10:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, idd ze moet gewoon doorzetten...en als je wat bangig bent aangelegd is dat heeeeel moeilijk. Als ze bang is dat Binkie bijt, kun jij m misschien laten wennen aan een opstaptouw, zodat ook je dochter en vriend Binkie kunnen laten opstappen. Het probleem is nl. dat als je een gaai zn zin geeft (nl. weghollen en schreeuwen is niet hoeven opstappen) hij dat vaker zal proberen, het zijn slimme beesten... Mr. Green Stapt Binkie uiteindelijk netjes op, laat je dochter Binkie dan uitgebreid belonen (prijs m de hemel in en desnoods een lekker pitje) Op die manier gaat Binkie het sneller leuk vinden en weet hij wanneer hij het goed doet. Positief gedrag = altijd belonen!! Het oefenen op een vreemde plek waar je gaai niet zo vaak komt wil ook wel eens helpen (badkamer, kamer van je dochter??) Instrueer je vriend en dochter goed en trek je dan terug. Mijn ervaring is dat Cleo veel beter op mn vriend reageert als ik er echt niet bij ben. Dan kan ze geen 'steun' bij mij zoeken... Nanaaa!
Bericht Dinsdag 24 Februari 2009 11:11 am
Sonja
Vlieger

Reageer met quote  

Hallo, dit is wel een late reactie. Wij hebben sinds 19 dec. ook een grijsje hij was toen 14 maanden en volgens de mensen waar we hem van kochten meer op de vrouw dan op de man dit omdat het haar gaai was. Wij hebben vanaf de eerste dag mijn man er ook mee om laten gaan. Mijn man kan ook alles met hem doen. Als hij bij mijn man zit zeg ik niets negeer hem eigenlijk. Nu kan ik gewoon tegen Calimero praten terwijl hij bij mijn man zit. 's Avonds als we tv kijken zit Calimero wel bij mij op de leuning van de stoel maar loopt mijn man langs hem heen en gaat op zijn hurken bij hem zitten krijgt hij lekkere kusjes van hem dus helemaal goed. In het weekend is mijn man meestal eerder beneden dan ik en doet hij altijd meteen de kooien van Calimero en bbtje Rocky open en gaan ze eruit. Het lijkt me dat jullie gewoon stug moeten volhouden en laten zien dat het echt niet eng is bij je dochter of vriend. Succes ermee.
Bericht Maandag 6 April 2009 10:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sonja
Hallo, dit is wel een late reactie. Wij hebben sinds 19 dec. ook een grijsje hij was toen 14 maanden en volgens de mensen waar we hem van kochten meer op de vrouw dan op de man dit omdat het haar gaai was. Wij hebben vanaf de eerste dag mijn man er ook mee om laten gaan. Mijn man kan ook alles met hem doen. Als hij bij mijn man zit zeg ik niets negeer hem eigenlijk. Nu kan ik gewoon tegen Calimero praten terwijl hij bij mijn man zit. 's Avonds als we tv kijken zit Calimero wel bij mij op de leuning van de stoel maar loopt mijn man langs hem heen en gaat op zijn hurken bij hem zitten krijgt hij lekkere kusjes van hem dus helemaal goed. In het weekend is mijn man meestal eerder beneden dan ik en doet hij altijd meteen de kooien van Calimero en bbtje Rocky open en gaan ze eruit. Het lijkt me dat jullie gewoon stug moeten volhouden en laten zien dat het echt niet eng is bij je dochter of vriend. Succes ermee.

binkie gilt nog steeds als me dochter hem wil op laten stappen Droog
maar ze heeft nu een nieuw middeltje gevonden Fluiten ze pakt een beker icetea en laat vanuit de keuken horen dat ze er aan komt(binkieeeeee wil je slokkie)hij staat nog net niet te springen maar stapt zo op haar arm en neemt slokje en dan kan ze alles met hem doen
hij chanteert haar gewoon Nanaaa!
dus idd de volhouder wint,met of zonder chantage
Bericht Maandag 6 April 2009 7:11 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wow! Dat is een slimme truc! Ik vraag me af wie wie heeft gemanipuleerd. Nanaaa!
Bericht Dinsdag 7 April 2009 6:51 am
Tiny-M
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hier wordt ook letterlijk alles gedaan voor een klein slokje ijsthee, werkt perfect! (niet te vaak doen natuurlijk)
Bericht Dinsdag 7 April 2009 8:48 am
Sonja
Vlieger

Reageer met quote  

Hihihi wat een goeie wat ze al niet voor eten en drinken doen. Maar goed het werkt en dat is het belangrijkste Klappen Veel succes er verder mee.
Of Calimero icetea lust weet ik niet hij is wel gek op gewone honingthee en dan nog het liefst met een schepje honing erin, vind moeders ook lekker. Laughing
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:37 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:20 am
  Berichten van afgelopen: