|
|
|
Sarah
Moderator

Maar hoe kan man man het dan zover krijgen dat hij hem wel gelijk wanneer mag aaien of hem uithalen want als hij hem nu probeert uit te halen dan is Joske een ballonnetje en krijst hij en bijt hij soms wel heel erg. Ook als ik bijvoorbeeld nog werken ben of nog slaap. Hij is er ook heel veel mee bezig en wij weten niet goed waarom hij hem soms wel en soms niet mag aanraken maar uit de kooi halen lukt helemaal niet. Een kopke krabben lukt enkel als Joske daar zin in heeft. Tips zijn echt welkom want zou uiteraard super zijn als hem dit ook lukt, stel dat ik in het ziekenhuis moet liggen en hij niks kan doen met Joske, dan ben ik toch geen minuut op mijn gemak.  |
Woensdag 26 December 2007 12:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Sarah.. Ik denk dat dat het punt juist is. Ik denk dat hij niet zo heel erg graag door je man geaaid wordt. (Ik denk dat mensen zo ook hun voorkeuren hebben door wie ze geknuffeld willen worden) Probeer zelf wat minder met Joske te knuffelen maar hem wél bij dingen te betrekken: Groente klaarmaken, waterbakjes verwisselen (waarbij hij op je arm meereist naar de keuken) samen tv kijken, speeltjes maken etc. (Je hoeft het aaien echt niet helemaal te laten hoor, maar zou het op dit moment zo weinig mogelijk doen)
Je zei zelf dat Joske zélf bepaalt wanneer hij geaaid wordt. (hij bepaalt dus eigenlijk wat er gebeurd, en wanneer: hij maakt eigenlijk de dienst uit)
Ik las dat je man hem moeilijk uit z'n kooi kan halen.. Hapt Joske dan? Zou je evt met je man & Joske kunnen oefenen om hem op te laten stappen op een opstaptouw? Dan kan je man hem wel gezellig meenemen als hij iets aan het doen is.
PS Ik splits je topic even af. Misschien heeft iemand nog tips.  |
Donderdag 27 December 2007 9:50 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Hoi Sarah.. Ik denk dat dat het punt juist is. Ik denk dat hij niet zo heel erg graag door je man geaaid wordt. (Ik denk dat mensen zo ook hun voorkeuren hebben door wie ze geknuffeld willen worden) Probeer zelf wat minder met Joske te knuffelen maar hem wél bij dingen te betrekken: Groente klaarmaken, waterbakjes verwisselen (waarbij hij op je arm meereist naar de keuken) samen tv kijken, speeltjes maken etc. (Je hoeft het aaien echt niet helemaal te laten hoor, maar zou het op dit moment zo weinig mogelijk doen)
Je zei zelf dat Joske zélf bepaalt wanneer hij geaaid wordt. (hij bepaalt dus eigenlijk wat er gebeurd, en wanneer: hij maakt eigenlijk de dienst uit)
Ik las dat je man hem moeilijk uit z'n kooi kan halen.. Hapt Joske dan? Zou je evt met je man & Joske kunnen oefenen om hem op te laten stappen op een opstaptouw? Dan kan je man hem wel gezellig meenemen als hij iets aan het doen is.
Waar vind ik dan het onderwerp terug Sue?
PS Ik splits je topic even af. Misschien heeft iemand nog tips.
|
Donderdag 27 December 2007 2:16 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hier.. Je hebt 'm al gevonden.  |
Donderdag 27 December 2007 5:57 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Veel grijsjes zijn zo, dit is vaak de hoofdreden dat mensen ze weg doen. Ik weet eerlijk gezegt niet zo goed hoe je dit op moet lossen. |
Donderdag 27 December 2007 6:04 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Het is nu niet dat we ons "patatje" hiervoor zouden wegdoen hoor want dat had Kea ons gezegd dat die mogelijkheid bestond. Dus hier hadden we aan gedacht voor we hem kochten. Mijn man ligt daar ook niet wakker van maar mocht het opgelost geraken is dat natuurlijk des te beter. We kunnen er altijd aan werken en proberen een oplossing te vinden. Lukt het niet dan blijven we hem even graag zien, ook mijn man want zoals ik al zei, dit is iets wat we in ons achterhoofd hadden. Maar laat eventuele tips maar komen. We zijn altijd bereid eraan te werken.  |
Donderdag 27 December 2007 7:11 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Hier.. Je hebt 'm al gevonden.
Hihi |
Donderdag 27 December 2007 7:20 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Sarah.. Kan je er wat mee, met mijn berichtje? |
Donderdag 27 December 2007 10:35 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Je bedoelt met het feit dat je mijn "probleempje" ff hier gezet hebt? Indien je dat bedoelde, ja haar. Absoluut, ervaringen horen van anderen kan ons misschien helpen.  |
Vrijdag 28 December 2007 7:26 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha nee ik had iets onder jouw berichtje gezet.. Het tweede bericht van dit topic..  |
Vrijdag 28 December 2007 8:55 am |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Hahaha nee ik had iets onder jouw berichtje gezet.. Het tweede bericht van dit topic..
Nu ben ik mee ja. Het is wel zo dat Joske een paar keer per dag uit de kooi komt omdat dan de honden buiten worden gezet maar Joske kan niet de hele dag door overal meegenomen worden door het huis, dit beperkt natuurlijk een beetje het werken eraan. We zetten de honden een paar keer per dag buiten en dan is het zijn moment. Joske deugd niet bij de honden en heb ook schrik dat de honden iets zouden doen want 1 daarvan is een jachthond in hart en nieren dus dit kan ik niet riskeren.
Happen doet hij soms wel eens maar soms ook niet. Je kan er op voorhand niet op voortgaan of hij gaat happen of niet.  |
Vrijdag 28 December 2007 9:19 am |
|
|
Sue
Moderator

|
OHHHH! Nee dan gaat dat niet. Sorry!
Een jachthond, huuuuhuuuu! Leer die maar eens af om naar een gaai te happen. Heel misschien lukt dat maar er blijft altijd veel instinct in zitten.
Mochten de honden buiten zijn: Dan kan je evt een draagbaar klimboompje maken waar Joske op kan zitten terwijl jij wat aan het doen bent.  |
Vrijdag 28 December 2007 9:36 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
OHHHH! Nee dan gaat dat niet. Sorry!
Een jachthond, huuuuhuuuu! Leer die maar eens af om naar een gaai te happen. Heel misschien lukt dat maar er blijft altijd veel instinct in zitten.
Mochten de honden buiten zijn: Dan kan je evt een draagbaar klimboompje maken waar Joske op kan zitten terwijl jij wat aan het doen bent.
Als de hondjes buiten zitten dan zit Joske ofwel op zijn kooi ofwel gaat hij met mij mee en zet ik hem neer waar ik bezig ben. Dan ziet hij wat ik doe en waar ik ben. Maar meestal werk ik dan net even niet en is het party-time met Joske. Spelen en "proberen hem dingen te leren of gewoon even in de zetel gek doen met Joske, hangt er net vanaf wat er bij mij opkomt. Ik probeer juist op die momenten mijn tijd naar hem te richten of als mijn man thuis is dan gaat hij in de zetel zitten en zet ik Joske er gewoon bij en doe ik ff verder met wat ik bezig was, dit lukt meestal wel goed. Het kan wel zijn dat Joske ineens even zijn vleugels wil strekken en even een vluchtje maakt maar dat doet hij ook bij mij. Het kortwieken is voor begin januari. |
Vrijdag 28 December 2007 10:09 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh dan wordt Joske gewiekt. Het kan trouwens zijn dat het trainen dan ook wat gemakkelijker gaat voor je wederhelft.
Heb je een kamer waar Joske nooit komt? Bewaar die dan daarvoor.  |
Zaterdag 29 December 2007 9:39 am |
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Ahhh dan wordt Joske gewiekt. Het kan trouwens zijn dat het trainen dan ook wat gemakkelijker gaat voor je wederhelft.
Heb je een kamer waar Joske nooit komt? Bewaar die dan daarvoor.
Ja, dat is inderdaad het geval. Die kamer gaan we helemaal inrichten voor het opleren van Joske.  |
Zaterdag 29 December 2007 10:27 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:20 am
|
|
|
|
|