|
|
|
Cid
Eitje
| meyerpapegaai bijt enkel naar mij |
|
|
Loco, ons meyerpapegaaitje is echt een plezier om naar te kijken en te luisteren.
Het enige probleem is dat hij zo lief is tegen mijn echtgenote, terwijl hij in 80% van de gevallen naar mij bijt. Soms komt hij gewoon knuffelen maar meestal wil hij me bijten.
Ik dacht dat Meyerpapegaaitjes niet selectief waren of vergis ik me? |
Woensdag 4 Oktober 2006 8:14 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
van meyers weet ik dat niet.
ons bbtje is wel erg éénkennig |
Woensdag 4 Oktober 2006 9:08 am |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Hoe gaat je echtgenote met hem om? Knuffelt en aait ze hem veel? zit hij veel gewoon bij haar..bv op haar schouder ? Hoe sterker de band met 1 persoon is en hoe meer er door 1 bepaald persoon geknuffelt geaaid enzo wordt hoe erger dit kan worden. Hij denkt dan nml dat zij samen een setje zijn...en jij dus helaas de indringer Verminderen van knuffels ,aaien en zomaar een poos bij haar zitten (allemaal partner gedrag) , maar meer aan de slag gaan met dingetjes leren en daarvoor belonen met een kleine kriebel...en hem stimuleren bij anderen op te stappen en daar heel vrolijk op te reageren kan het weer rechter trekken. Dat gaat niet in 1 keer...maar t kan echt wel, dus geef de moed niet op Niemand moet verder reageren als hij jou bijt...ook zij niet, want dat vinden ze vaak een aanmoediging. Beloon goed gedrag en voorkom/negeer slecht gedrag  |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:28 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ben het met Tommy eens.. Je kan (op dit moment) beter de knuffels en het 'zomaar' aaien achterwege laten, en alleen knuffelen als hij of zij iets goed doet.. Klinkt hard, maar je kan het ook naar jouw hand zetten. Als ik hier bijvoorbeeld zin heb om te knuffelen laat ik Iago bijvoorbeeld iets heel simpels doen.. (Iets wat hij áltijd goed doet hahaha) |
Woensdag 4 Oktober 2006 10:49 am |
|
|
|
|
Cid
Eitje
bedankt voor jullie reacties
Hij komt er elke dag uit en zit inderdaad altijd met Kristien te knuffelen.
Hij komt dit ook vragen en zij kan niet nee zeggen.
We zullen het een tijdje proberen zoals jullie aanraden.
Ik hou jullie op de hoogte
Als hij bij kristien is doet hij trouwens zijn vleugeltjes omlaag, maakt hij een knorrend geluid en wrijft hij zijn poepje tegen haar. Ik vermoed dat dat een teken van paringsdrang met haar is en tegelijk de reden van zijn gedrag?  |
Woensdag 4 Oktober 2006 11:14 am |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
Die grijze hier doet dat soms ook, maakt ie een maf geluid bij, vleugels helemaal omlaag, en maar heen en weer lopen op zijn stok...
Hoe imponeer ik m'n vrouwtje. (Zit me gewoon te versieren)
'k Heb ooit een grasparkiet gehad, die vertoonde hetzelfde gedrag, maar dan bij mijn vriend. Pupillen werden groot en klein, staart omhoog..
Begon zelfs eitjes te leggen.
Helaas stopte ze niet met eieren leggen, hoe en wat we ook probeerden.
Ook Meppel geconsulteerd, een aantal malen.
Maar eh.... 'k geloof dus dat 'ie avances maakt naar je vrouw...
En das best lef, zo in jouw bijzijn...  |
Woensdag 4 Oktober 2006 11:47 am |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Inderdaad, wat een lef zeg
Dat is zeker weten paringsdrang en hij heeft haar inderdaad uitgekozen als zijn levenspartner. Je zult hier iets aan moeten doen, want het zal alleen maar erger worden en het is ook erg frustrerend voor je gaaitje. Hij ziet in haar nu een partner, maar dat kan ze nooit voor hem worden (tenzij ze met hem kan paren, eieren leggen en dan samen de jongen groot brengen ).
De tips van Tommy zijn erg goed. Gewoon er mee aan de slag gaan en elk ongewenst gedrag negeren en vooral de rest heel erg belonen. Succes hoor! |
Woensdag 4 Oktober 2006 12:28 pm |
|
|
Danny
Moderator

Sluit me helemaal aan bij<tommy!!!
Hier hebben we hetzelfde met Jip meegemaakt. |
Woensdag 4 Oktober 2006 5:12 pm |
|
|
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Mijn Meijertje vertoonde hetzelfde gedrag bij haar vorige baasjes. Ze was agressief naar de vrouw des huizes terwijl de man des huizes alles met haar kon doen.
Sinds ze bij mij woont gaat het prima.
Ik vind dit boek een echte aanrader
Guide to the Senegal Parrot and it's family. De Meijer wordt hier ook uitgebreid in besproken.
Succes |
Woensdag 4 Oktober 2006 7:48 pm |
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Sorry tikfoutje, moet dus and its family zijn  |
Woensdag 4 Oktober 2006 7:49 pm |
|
|

|