Mica bijt ineens

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
chanti
Fladderaar

Mica bijt ineens  Reageer met quote  

hey hallo,
even een vraagje.
mijn bonte boertje mica begint raar gedrag te vertonen en weet niet goed hoe ik daar mee om moet gaan. hij kan eerst heel lief en aardig met je en tegen je doen, en dan kan ie je in een keer heel hard bijten en aanvallen, ik vind het vreselijk dit gedrag. als ik hem dan wil pakken, doet ie net of ie bang is en laat ie zich niet pakken. help mij wat moet ik doen. groetjes chantal
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 7:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik denk dat mica in zijn pubertijd zit Very Happy .
dat duurt niet echt lang hoor denk ik bij aga's duurt dat niet echt lang dus zoveel langer zal het niet duren dan een maand tot een paar maanden
geef hem dus wat ruimte want net als mensen hebben ze dan ruimte en geduld nodig
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 8:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Mica bijt ineens  Reageer met quote  

Wat naar zeg.. Sad Weet je ongeveer wanneer hij dit doet? Vooral 's avonds? Als je te lang hebt geaaid? (Dat aanvallen)
Wanneer vertoont hij dat bange gedrag?
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 8:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

oew van dat bange gedrag had ik nog niet gelezen. hmm dat heeft mijn bbtje ook gehad. joske was zeer lief en knuffelde graag en werd graag gekroelt totdat hij opeens bang werd om de een of de andere reden.
ik heb hem nu 7 maanden en hij was denk ik 3 maanden lief totdat hij bang was, opeens vande ene nacht op de andere. als hij nog steeds bang is raad ik je aan snel te beginnen met veel tijd met hem door te brengen, je hoeft hem er niet uit te laten als hij bang is en een boekje met plaatjes aan hem voorlezen en dan interactief uitleggen wat er gebeurd op de plaatjes zodat hij terug aan je kan wennen en zo opbouwen tot kroelen en kusjes geven. het kan ook zijn dat het gewoon efkes een terugval is maar ik kan je dit beter zeggen om snel te handelen dan dat het te laat is en je zoals ik 4 maanden nogig heb om hem een beetje tam te maken
Bericht Donderdag 26 Juni 2008 8:25 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Heh. Niet meteen pubertijd roepen bij elke (beginnende) gedragsprobleem, da's wel even zo makkelijk eh (werd ook gelijk geroepen bij die Halsband van amper 3 maanden Mr. Green) en helpt meestal niet op weg naar een oplossing Wink

Je hebt veel te weinig informatie gegeven om daar zinnig antwoord op te geven ...

Bijten kan zo veel oorzaken hebben: agressie, frustratie omdat hij iets duidelijk wil maken en jij het niet begrijpt waardoor er voor hem nix anders overblijft dan bijten, angst (fight-or-flight respons).

Hoe ziet die situatie dat hij bijt er meestal uit ? Wat doe jij, wat doet hij, wat wil je van hem, zijn er nog andere mensen bij ? Hoe reageer je als hij bijt ?

Voorlopig kun je hem beginnen trainen om op een stok of opstaptouw op te stappen, dat is zowiezo handig en kan een eerste hulp oplossing zijn voor nu, voor je er achter komt wat de oorzaak van het bijten is en daar aan kan werken.

(En misschien helpt het ook voor dat angstig gedrag daarna; de stok/touw kan hem een gevoel geven van toch nog veilig zijn en kunnen wegkomen als hij niet direct bij jou wil opstappen omdat hij bang is)
Bericht Vrijdag 27 Juni 2008 10:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:20 am
  Berichten van afgelopen: