|
|
|
chanti
Fladderaar
|
oh oke, dus mica is niet de enigste die dat doet, moet zeggen doet wel zeer hoor in het oor bijten. ik probeer dan ook via dit forum tips op te vangen om mijn vogel beter te begrijpen en op te voeden, want dit is de eerste keer dat ik een papagaaiachtige heb, we hebben wel een valkparkiet, maar die heel anders dus. |
Zaterdag 9 Augustus 2008 9:25 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Beten in je gezicht lijken mij ook pijnlijk hoor!!
Mica maar niet meer op je schouder laten! Verder helpt het bij Cleo goed om negatief gedrag te negeren en goede dingen te belonen... |
Zaterdag 9 Augustus 2008 9:43 pm |
|
|
chanti
Fladderaar
|
ja ik weet het maar het duurt zo lang tot het tot hem door dringt, hij is zo eigenwijs. |
Zondag 10 Augustus 2008 8:56 am |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Ik ben door Pebbel recht onder mijn oog gebeten, ook mijn eigen schuld, ik wilde haar een kusje geven toen ze in een goede bui was
En door die opstapstok word ik niet meer gebeten, ben ik niet meer bang om haar op te laten stappen terwijl ze dat niet wil en blijft onze relatie een heel leuke! En ik kan haar echt nog wel krauwen en ze loopt ook wel op mijn benen, maar bij opstappen gebruik ik een stok!!
Dit heeft best wel even geduurt, want ze was als de dood voor de stok. Eerst gebruikte ik een theedoek die ik om mijn hand wikkelde en dat ging heel goed. Nu heb ik van die theedoek condoompjes gemaakt die ik om de stok kan schuiven en stapt ze zo op  |
Maandag 11 Augustus 2008 8:25 am |
|
|
Sarah
Moderator

Dat is slim gezien om van die theedoek condoompjes te maken en over de stok te schuiven. Is de stok toch ook weer niet meer helemaal vreemd natuurlijk.  |
Maandag 11 Augustus 2008 8:59 am |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
ja erg slim ja, waar kun je die opstapstokken of touw kopen dan, want bij ons bij de pet's place hebben ze hem niet. iemand nog meer tips voor mij om mijn bbtje beter te leren begrijpen en leren. |
Maandag 11 Augustus 2008 9:27 am |
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Veel artikelen lezen over papegaaien en hun gedrag! Observeren en bijhouden in een dagboek wanneer welk (ongewenst) gedrag voorkomt.
Op dit forum veel vragen stellen.
Overigens heb ik ""Gek van mijn vogel" besteld al wacht ik nu al twee weken op dit boek. Het schijnt dat in dit boek veel over gedrag van Papegaaien staat geschreven en het gedrag van hun baasjes.
Succes  |
Maandag 11 Augustus 2008 10:03 am |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
bedankt voor de tip. |
Maandag 11 Augustus 2008 11:42 am |
|