|
|
|
chanti
Fladderaar
|
| Mica bijt, is dit de pubertijd? |
|
|
hey hallo
tijdje terug heb ik jullie geschreven dat mica aanviel en beet, heb veel gedaan met jullie tips, en het ging ook weer heel goed, tot vorige week zondag, toen viel hij mij weer aan en beet mij in het oor, wat erg zeer deed,
nu ben ik een beetje angstig als ie op mij wil stappen, is ie dan werkelijk in de pubertijd, en gaat dit gedrag nog weer over? Hij was wel boos over dat hij er twee dagen niet was uitgeweest omdat ik erg druk was en weg was, en hij was boos dat ik hem iedere keer weer op de kooi zette omdat mij gezegt was dat ie beter niet te vaak bij je kon zitten. help mij |
Zaterdag 2 Augustus 2008 9:23 am |
|
|
Sarah
Moderator

Misschien kan je proberen met mica niet meer op je schouder te laten, om nog ergere schade te voorkomen lijkt me dat het veiligste. Hoe minder hoog ze zitten, hoe minder snel ze zich ook "groter" gaan voelen dan jezelf. Probeer Mica ff enkel op je hand of op je onderarm toe te laten, niet hoger dan dat, heb je ook een beter zicht op wat ie van plan is. Ik ben niet overtuigd dat hem enkel op de kooi zetten en voor de rest niet meer aanraken "DE" oplossing is, ermee werken lijkt me beter maar dan zien op welke manier je werkt en zeker niet alles meer toelaten maar grenzen trekken van wat kan en wat niet kan.  |
Zaterdag 2 Augustus 2008 9:32 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
ja mischien dat dat helpt, maar op het moment loopt ie weg, zal ie merken dat ie bang is? maar is ie nu in de pubertijd dan? |
Zaterdag 2 Augustus 2008 9:42 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dat is soms moeilijk te zeggen, gaaitjes kunnen je ook gewoon aan het testen zijn en kijken hoe jij reageert. Ik heb zelf een grijsje en die durft mij ook nogal eens testen. Met een gaaitjes moet je wel geduld hebben en lief zijn maar consequent zijn is ook heel zeker een noodzaak.
Er zullen vandaag ongetwijfeld nog reacties komen hoor, zal je misschien meer aan hebben, mensen die misschien hetzelfde hebben meegemaakt. Ik geef je voorlopig ff wat tips. Probeer Mica niet teveel te pushen anders krijg je misschien terug een bijtreactie maar ook niet zitten bedelen dat Mica zou komen. Misschien kan iets lekkers wel helpen, of dat je zelf met iets zit te spelen en komt Mica uit interesse wel even piepen wat je aan het doen bent.  |
Zaterdag 2 Augustus 2008 9:51 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
oke, maar moet ik hem zijn gang laten gaan en dan helemaal niet aanhalen of mag ik hem wel roepen, als ik weg loop komt ie me wel achterna maar als ik hem dan op mijn vinger wil doen dan loopt ie weer weg. |
Zaterdag 2 Augustus 2008 1:50 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hm, ik vind het zo moeilijk te zeggen. Ik zou in elk geval proberen uit te vissen waarmee je hem het minst zijn zin heeft en hem het meest het gevoel heeft dat hij juist op jou reageert. Het is een beetje zoeken natuurlijk. Kan je anders eens met een opstaptouw proberen? |
Zaterdag 2 Augustus 2008 5:36 pm |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
oke, nou dat word dus weer puzzelen, maar ga het zeker proberen die tips die je me gegeven hebt |
Zaterdag 2 Augustus 2008 6:33 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wees gerust dat je zeker meer en waarschijnlijk ook vele betere tips zal krijgen hoor maar het is helaas nog verlof en ook nog vrij rustig op het forum dus, nog heel eventjes geduld.  |
Zaterdag 2 Augustus 2008 7:02 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje ik zie dit nu pas!
Hoe gaat het nu met Mica?
Hoe kon hij bij je oor komen als ik vragen mag? Laat je hem op je schouders? Als je hem daar laat, kan je hem veel moeilijker hanteren..
Ik verander de titel van je berichtje even, hopelijk krijg je dan wat meer respons! |
Woensdag 6 Augustus 2008 7:56 am |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
ja hij zit erg graag op mijn schouder, maar dat doe ik dus ook nooit meer dus, hij was erg boos op me omdat ik hem steeds op de kooi zette en omdat ik wegens omstandig heden er twee dagen niet uit kon halen. Hij vertoont nu echt bang gedrag, wil er wel uit en loopt of vliegt me wel achterna, maar als ik tegen hem praat en hem op de vinger wil nemen loopt ie weg. het ging echt heel goed voor die tijd maar ja, nu dus niet meer, is ie dan toch in de pubertijd? |
Woensdag 6 Augustus 2008 11:32 am |
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Hoe oud is Mica? Dit om je vraag of ze in de pubertijd is te beantwoorden  |
Vrijdag 8 Augustus 2008 11:38 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
hij is een jaar en drie maand nu. |
Zaterdag 9 Augustus 2008 7:57 am |
|
|
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
Ik denk eigenlijk niet dat Mica in de pubertijd zit. Ik herken wel wat je schrijft. Mijn BB-tje doet namelijk precies hetzelfde Zij is wel iets ouder, 1 jaar en 7 maanden. Maar doet hetzelfde.
Soms gaat 't een tijdje heel goed en dan weer eens wat minder. Ik gebruik nu, om mijn vingers te sparen, een opstapstok, want haar beten kan ik echt niet negeren .
Gisteravond zat ze wel weer heerlijk op mijn arm te knarsen  |
Zaterdag 9 Augustus 2008 9:51 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
oh oke, maar dan heb je toch weinig sociaal contact met het bbtje?, mocht hem ook al niet meer op mijn schouder hebben, en eerlijk gezegt ben ik daar ook wel bangvoor om hem op mijn schouder te doen hoor. |
Zaterdag 9 Augustus 2008 1:49 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik geloof persoonlijk niet zo in een pubertijd bij vogels, wel in het meer volwassen worden.
Als baby beet Cleo nooit, nu wel eens als haar iets niet bevalt. Ze krijgt een waarschuwing (ik zeg duidelijk NEE!), dat helpt meestal afdoende. Blijft ze in mn vinger hangen, dan gaat ze in haar kooi om af te koelen en negeer ik haar even totaal...na een paar minuten probeer ik het nog eens.
Een opstaptouw is echt niet slecht voor de sociale banden tussen jou en je vogel hoor...
Wel kan het zijn dat je vogel even moet wennen aan het touw (eng) of niet zo goed begrijpt wat jij wil. Zeg dus duidelijk 'op' en beloon als het goed gaat! |
Zaterdag 9 Augustus 2008 6:26 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:20 am
|
|
|
|
|