Mijn bbtje moet me opeens niet meer!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Dubje
Eitje

Mijn bbtje moet me opeens niet meer!  Reageer met quote  

Ik heb mijn mijn bbtje nu bijna een jaar, vanaf 12 weken heb ik haar in huis. Ze was in het begin super tam. Alles was goed en ze ging overal mee. Een hartstikke leuk beestje!
Nu sinds een paar weken is ze vaak agressief naar mij toe, terwijl ze bij mijn man niet zo agressief is. Nu weet ik dat papegaaien eenkennig kunnen zijn, kan het er ook aan liggen dat ik altijd degene ben die haar terecht wijst als ze iets doet wat niet mag?
Als ik al met mijn hand in de buurt van de kooi kom haalt ze naar me uit. Als ik haar dan al uit de kooi krijg en ze gaat wat bij mij rondlopen bijt ze me soms als ze over me heen loopt. Het lijkt vaak meer op een spatische neiging.
Ik heb al enkele tips van het forum en uit boekjes geprobeerd, zoals een beloning geven als ze lief is. Dit werkt even, totdat ze me weer bijt. Ook begint ze te pin-pointen naar me.
Hebben jullie nog tips enz?
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 8:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zou het kunnen dat ze in de pubertijd is geraakt en de hormonen opspelen? dan kunnen ze ineens een heel andere gaai worden. ik hoop dat het weer snel over gaat. en zoals al gezegd, belonen voor lief gedrag en boos gedrag negeren. geduld hebben.
ik hoop voor je dat het snel voorbij gaat en ze weer gewoon tegen je gaat doen als voorheen.
misschien dat anderen nog meer tips kunnen geven.
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 8:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat zowel jij als je man in de eerste plaats zullen moeten gaan beginnen met op 1 lijn te werken. Het is zeer belangrijk bij gaaitjes dat jullie dezelfde regeltjes gaan gebruiken en beide haar "straffen" en belonen. Zo kan het wel zijn dat je BB hem liever is gaan vinden omdat hij niet degene is die terecht gaat wijzen. Ik merk dat hier ook wel wat maar dan komt ook de factor opzetten dat je waarschijnlijk een beetje bang bent geworden voor de beten van je BB. Hier is dat ook zo, mijn BB kan dan wel een vies uithalen dat mijn vinger ervan gaat bloeden maar moet eerlijk zeggen dat ik niet toegeef en niet laat merken dat het pijn doet en dan zal hij ook snel ophouden met bijten want leuk is het niet als ze geen reactie krijgen bij een beet.

In elk geval is het zo dat je het allerbeste eens met de 5 stapjes kan beginnen. Wanneer er een probleem is moet je stapjes terug gaan zetten en eigenlijk terug gaan opbouwen want nu is die band verbroken en die kan je alleen maar weer goed krijgen om door bij het begin te beginnen.
Hier zijn de stapjes:
http://www.fluffies.org/nl/pap.....-vt85.html
Bericht Woensdag 26 Mei 2010 8:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:22 am
  Berichten van afgelopen: