Mijn Papegaai begrijpt mij niet!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Hessel
Eitje

Mijn Papegaai begrijpt mij niet!  Reageer met quote  

Hallo allemaal!

Wij hebben sinds maart dit jaar een geweldige grijze roodstaart Timneh ,Coco (6 jaar oud). De vorige eigenaren waren bang voor hem en hij kwam zijn kooi niet uit. Hij is al enorm vooruitgegaan en gaat ook lekker mee naar buiten. Wij zijn heel gek op hem ,echter hij heeft een GROTE voorkeur voor mijn vriendin,Marloes ; vanaf de eerste dag dat Coco bij ons in huis
was,vertoonde hij partnergedrag naar Marloes Smile ,braken etc. ,terwijl hij tegen mij behoorlijk aggresief deed ( bijten ). Wij hebben verschillende dingen gelezen hierover ( doorzetten ondanks bijten, Marloes negeert het partnergedrag en loopt weg, aait hem niet e.d. ), maar dat lost vooralsnog weinig op; sterker nog , het lijkt alleen maar erger te worden.

Ter illustratie, als ik naar bed ga, en ik loop langs Coco's kooi, zonder aandacht te geven aan Coco,dan gaat 'ie in zijn eigen vleugel bijten ( ! ), gooien met z'n spiegel, z'n krant verscheuren enz. Als ik in z'n buurt ben zegt Coco NIKS meer, terwijl als hij alleen is met mijn vriendin hij ronduit praat.

Hebben jullie enig idee wat ik en Marloes hier aan kunnen doen?

Groet, Hessel , Amersfoort
Bericht Maandag 10 Augustus 2009 10:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eerlijk gezegd. Ik zou een gedragsconsult inschakelen. Deze kan je DE juiste info geven en jullie de perfecte begeleiding geven die nodig is. Jullie hebben duidelijk al verschillende dingen geprobeerd en lijkt niet te lukken, het gaat hoe dan ook niet van vandaag op morgen lukken maar met de juiste info ben je vast al op de juiste weg en het is vast nog te veranderen hoor. Ze hebben vaak een voorkeur maar het gedrag moet naar beide leefbaar zijn natuurlijk.
Bericht Dinsdag 11 Augustus 2009 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, dit klinkt niet fijn. Negeren jullie het partnergedrag compleet of leiden jullie hem ook af? Wink Ben je bekend met de vijf stappen?

Ik ben het met Sarah eens; Ik zou een gedragsconsult overwegen.
Bericht Dinsdag 11 Augustus 2009 8:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ga mee in het voorstaande, jullie doen er van alles aan om dit op te lossen, maar lijken er zelf niet uit te komen. Misschien kan iemand anders julie helpen...
Heb jij al eens geprobeerd om te oefenen met Coco als je vriendin niet thuis is?? Hoe gaat dat?
Bericht Woensdag 12 Augustus 2009 8:01 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het is erg lastig om via een forum je idd de juiste handvaten te geven.
Ik heb genoeg ideeen, maar vaak door het op te schrijven komt het niet juist over.
Een gedragsconsult zal denk (net als de rest denkt) misschien wel uitkomst bieden.

1 ding kan ik je wel vertellen. De titel van je stukje is eigenlijk verkeerd. Jij begrijpt je vogel niet.

Een papegaai is een complex en intelligent wezen. Probeer je alvast wat meer te verdiepen in het natuurlijk gedrag van een papegaai. Dan ga je ook wat meer begrijpen waar het gedrag vandaan komt.

Misschien een handig boek om te lezen.
The parrot problem solver van barbara Heidenreich.
Bericht Woensdag 12 Augustus 2009 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:23 am
  Berichten van afgelopen: