|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
na een beet kan ik hem ook wel direct weer in de kooi doen..maar het is de bedoeling dat de kooi een fijne plek is en ook daadwerkelijk is met eten, speelgoed ed. Door het bijten zou hij dan een vlot tripje naar de kooi krijgen...en dan wordt het bijten een beloning... |
Zondag 18 Maart 2007 11:21 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Nou, de meeste papegaaien houden er niet van om steeds in de kooi te zitten, vooral die van mij niet,
Dus als ze bijten doe ik ze in de kooi voor straf..
En dan moet je Pico eens zielig zien doen!
Maar dan negeer ik hem, |
Zondag 18 Maart 2007 11:29 pm |
|
|
Danny
Moderator

Doos is natuurlijk een alternatief.
hier belanden ze wel eens in de reiskooi.
En dat vinden ze echt niet leuk.
Er is maar eentje die dat niet snapt,en dat is Sam.
Die leert het echt niet,en daar zijn we nu ander mee aan het trainen.
De roseetjes,die snappen het wel,en die begrijpen zelfs al,wat: naar boven is,als ze weer eens langs de boom naar beneden willen klimmen. |
Maandag 19 Maart 2007 12:15 am |
|
|
|
|
coco&joyce
Moderator

het meeste waar ik me aan kan ergeren bij gompie is zn geschreeuw naar coco als ze in dr kooien zitten dit is gelukkig niet continu mees van tijd smorgens een half uurtje en met het avondeten
bij coco is het bijten in truien en wat ik erg raar vind is dat ie het alleen doet als ik iets rose aan heb bij andere kleuren doet ie het niet raar he en als ie uit zn kooi komt meteen zn kont naar buiten en poepen maar en dan mij aankijken en lachen dan zeg ik altijd idioot en dan zit ie te kussen haha tja en dan moet ik lachen mr goed blijft irri dat ik elke keer al met keukepapier klaar moet staan |
Maandag 19 Maart 2007 9:44 am |
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Danny
Doos is natuurlijk een alternatief.
hier belanden ze wel eens in de reiskooi.
En dat vinden ze echt niet leuk.
Er is maar eentje die dat niet snapt,en dat is Sam.
Die leert het echt niet,en daar zijn we nu ander mee aan het trainen.
De roseetjes,die snappen het wel,en die begrijpen zelfs al,wat: naar boven is,als ze weer eens langs de boom naar beneden willen klimmen.
Dus zo n raar idee is dat dus niet van die doos. Ja ik had het ook al gelezen of het in de reiskooi doen,..maar dan wordt dat iets negatiefs misschien...daarom heb ik voor een doos gekozen die ik dan dichtdoe. |
Maandag 19 Maart 2007 5:10 pm |
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
Nou, de meeste papegaaien houden er niet van om steeds in de kooi te zitten, vooral die van mij niet,
Maar dan negeer ik hem,
Als ik ervoor zou kiezen om hem dan in de kooi te doen, ben ik bang dat hij gaat bijten omdat ie in de kooi wil. Om bijvoorbeeld te eten...En dan bijt ie en dan wordt de gaai beloont........ |
Maandag 19 Maart 2007 5:12 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ja, die kans is idd heeeel erg groot, dus dat doe ik ook nooit
Ik straf ze zowiezo niet ...punt 1 moet je verrrekte snel zijn om de link gedrag straf te leggen ...en dat gaat niet met bijten en wegstoppen en punt 2 geloof ik meer in negeren, tijdelijk vermijden, trainen en belonen voor goed gedrag:wink: |
Maandag 19 Maart 2007 5:19 pm |
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
Ik denk ook dat je moet uitzoeken wat voor jouw papegaai het meeste helpt...iedere papegaai is immers weer anders.. |
Maandag 19 Maart 2007 5:28 pm |
|
|
mireille
Fladderaar
punt 1 moet je verrrekte snel zijn om de link gedrag straf te leggen ...en dat gaat niet met bijten en wegstoppen en punt 2 geloof ik meer in negeren, tijdelijk vermijden, trainen en belonen voor goed gedrag:wink:[/quote]
Daar ben ik het wel mee eens, dat je heeel snel moet zijn. Wat ik heb geleerd met een ara en bijten is een wiegel(met je hand zo bewegen dat ie z'n evenwicht moet houden)zodat het bijten direct ophoudt. Of nóg radicaler:Je hand/arm wegtrekken zodat ie fladderend op de grond land. Vogels/papegaaien vinden het dus écht niet leuk op de grond, en hebben je nodig om op te komen..Tja, tis ff wat ík geleerd heb dan he..
Daar komt bij; als je niet consequent blijft, helpt niks.. |
Maandag 19 Maart 2007 6:00 pm |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

quote:
Originally posted by RJ Niehof
quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
Maar dan negeer ik hem,
Als ik ervoor zou kiezen om hem dan in de kooi te doen, ben ik bang dat hij gaat bijten omdat ie in de kooi wil. Om bijvoorbeeld te eten...En dan bijt ie en dan wordt de gaai beloont........
Dat moet ook niet gebeuren natuurlijk.. |
Maandag 19 Maart 2007 6:18 pm |
|
|
Laura B
Moderator

radicaler:Je hand/arm wegtrekken zodat ie fladderend op de grond land. Vogels/papegaaien vinden het dus écht niet leuk op de grond, en hebben je nodig om op te komen..Tja, tis ff wat ík geleerd heb dan he..
Daar komt bij; als je niet consequent blijft, helpt niks..[/quote]
Ik ben daar weer niet zo voor, omdat je gaai je arm dan niet als een betrouwbare zitplaats zal zien, omdat je arm immers zomaar 'weg kan vallen" Ik denk dat een gaai dan juist sneller voor je schouder zal kiezen, dat is immers stabieler....
Hier gaat Cleo bij twee keer bijten een paar minuten in de kooi voor een time out. (de eerste keer alleen een NEE) Ik negeer haar dan compleet...na een paar minuten mag ze er weer uit...ze weet precies wanneer ze stout is geweest... Als ze gewoon in de kooi moet krijgt ze een kroel en een zonnepitje bij netjes afstappen..  |
Maandag 19 Maart 2007 6:30 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Nu er wat leden bijgekomen zijn nog een keer:
Natuuuurlijk zijn alle papegaaien engeltjes! Maar ook engeltjes hebben wel eens eigenschappen die je liever niet zou zien.
Wat zijn de minder leuke trekjes van je papegaai?
|
Donderdag 17 Mei 2007 8:40 pm |
|
|
|
|
Joyce
Fladderaar
Terwijl wij zitten te eten springt P. uit haar boom Dat kan echt vier vijf keer achter elkaar gebeuren. Dus iemand maar weer opstaan, zonder iets te zeggen P. pakken en weer terug zetten...irritant |
Vrijdag 1 Juni 2007 10:18 pm |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Stiekum ook wel leuk toch De slimmerd hoopt dat er wat te halen valt.  |
Vrijdag 1 Juni 2007 10:21 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha, lekker als je zit te eten. Beloon je haar ook als ze wél blijft zitten? |
Vrijdag 1 Juni 2007 10:24 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 5:21 pm
|
|
|
|
|