|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi LSM,
een vraagje, is dat voer van de vogeljungle gecertificeerd biologisch? Wendy (Met Lilo) had me toen gewezen op het feit dat het echt gecertificeerd moest zijn. Ik heb wel een keurmerk gezien, maar kende het niet echt.
Het is wel goed, dat spul van de vogeljungle. (Het smaakt goed! Beter dan de normale versnaperingen die vaak een beetje muf smaken!)
Ik vind Harrison gekoppeld aan de moderne papegaai een beetje naar commercie rieken. (Voor een buitenstaander dan!)
Ik ben er wél van overtuigd dat het één van de beste pellets is die je kan geven, vandaar ook mijn keuze voor deze pellet.
Misschien zouden de criteria 'biologisch en goed' beter zijn? (Dan kom je toch vanzelf ook op de Harrison uit) |
Dinsdag 31 Mei 2005 8:26 am |
|
|
Quinta
Net uit het ei
|
Zijn pellets alleen voldoende?
Ik heb namelijk net een meyer gaai. (Tica)
en ze adviseerden me om alles door mekaar te geven.
Is dat een verkooptruc of is het écht beter |
Dinsdag 31 Mei 2005 3:49 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Daar zijn de meningen over verdeeld. Sommige mensen beweren bij hoog en bij laag van niet. Ik denk dat het wel voldoende is.
Je zal altijd wel wat dingen bij blijven voeren denk ik: Een heel klein stukje aardappel, mandarijn, een stukje groente etc.
Wat ik zou doen is een pellet als hoofdvoer kiezen. Liever geen gekleurde pellets, kan nooit goed zijn denk ik.
Veel mensen hier (waaronder ik) zweren bij harrison. De harrison pellet is te koop bij de dierenarts.
Ik ben van mening dat dit één van de beste pellets is.  |
Dinsdag 31 Mei 2005 3:53 pm |
|
|
LaSignoraMusica
Net uit het ei
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten, aangezien ik die zelf ook voer. Maar ook de Ecobird pellet schijnt goed bekend te staan. Naast de Harrisson's pellets voer ik de Harrisson's juvenile handfeeding formula, en daar doe ik druppels Sunshine Factor door, een concentraat van de palmnoot. Daarnaast voer ik Vogeljungle vruchten/noten mix, en krijgen mijn vogels dagelijks een stukje appel, of wat groenten of ander vers fruit. Of een palmnootje, en mijn oude amazone krijgt regelmatig een stukje kaas. Het liefst alles biologisch, aangezien vogels alle gifstoffen opslaan in hun lever, wat fatale gevolgen kan hebben. |
Dinsdag 31 Mei 2005 4:12 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Iedere morgen maak ik een schaaltje "vers" voor ze klaar (2 schaaltjes, anders breken ze de tent af!) op een bedje van pellets..... ik zei het al, ze worden hier absoluut
níet
verwend.....
Een broccoli roosje in 4-ren, spaanse peper in stukjes, 1 plakje komkommer in 8-ten, 2 sperzieboontjes in 3-en... als ik thuis kom 's avonds.... bakjes leeg! Met het "vers" spelen ze en eten ze op, de pellets worden eerst verkruimeld en dan totaal opgegeten!
Tuurlijk veel variatie, druifjes (zonder pit en schil), appel, weinig banaan, walnootjes, tomaat, kiemzaadjes en "pik"eten van mijn bord...... hangt van het aanbod af.
Genoeg variatie hoop ik, maar zo te zien "doen" ze het er geweldig op! |
Dinsdag 31 Mei 2005 11:12 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hahaaaaaa Jamy...dat doe ik ook
Ik vind het ook zo leuk om voor hun iets klaar te maken, en zij vinden dat helemaal niet erg  |
Woensdag 1 Juni 2005 8:42 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi LSM..
Ik weet niet veel van de ecobird. Ik hoor er niet zoveel mensen over hier? Helaas..
Wat vindt Hooi ervan?
Kaas, is dat wel zo goed? Ivm zout enzo? Maar.. Een klein stukje moet toch geen kwaad kunnen? Als je dat gaat vergelijken met het dieet wat 'ie eerst kreeg..
Heb je het stukje gelezen over natuurlijke gifstoffen? |
Woensdag 1 Juni 2005 8:43 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Da's gevarieerd! Zou je er een keer een foto van willen maken? Het klinkt nl al haute cuisine voor gaaien..
Eventjes een opmerking: Ik had begrepen dat er bij Spaanse pepers veel bestrijdinsmiddelen worden gebruikt. Of verbouw je ze zelf in de tuin? |
Woensdag 1 Juni 2005 8:44 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ik dacht dat mijn Teuntje het niet slecht had bij ons, maar het stakkertje zit er hier maar karigjes bij
Die haute-cuisine krijgt ze niet. Ik voer ook Harissons en ze krijgt dagelijks verse groente of fruit, allebei 2 x per dag. Tussendoortjes zijn eigenlijk alleen zonnepitjes als we kunstjes oefenen. Of cashewnootjes (stukjes) |
Woensdag 1 Juni 2005 8:40 pm |
|
|
LaSignoraMusica
Net uit het ei
Ik las ergens dat er in zuivel vitamine A zit, en ik heb ook ergens gelezen dat bij een slechte conditie en een minder functioneren van de luchtwegen wat extra vitamine A geen kwaad kan. En dus krijgt Borre, omdat hij geen palmnoten lust, altijd sunshine factor door zijn juvenile, en als extraatje, als Leo en Tabu dus een palmnootje krijgen, een klein stukje kaas. En 's morgens een stukje wortel. Het stukje kaas krijgt hij overigens uitsluitend als beloning na goed gedrag. Verder krijgen ze hier geen zaken van de mensen-maaltijd. Hihihi het is zelfs zo dat afgelopen maandag, op de slotavond van één van mijn koortjes, toen Tabu mee was, dat men tevergeefs probeerde haar een stukje koek of iets anders te laten eten. Ze bedelt simpelweg niet! Ze nam alleen wat tweedrank uit mijn glas... |
Woensdag 1 Juni 2005 9:56 pm |
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Administrator
Da's gevarieerd! Zou je er een keer een foto van willen maken? Het klinkt nl al haute cuisine voor gaaien..
Eventjes een opmerking: Ik had begrepen dat er bij Spaanse pepers veel bestrijdinsmiddelen worden gebruikt. Of verbouw je ze zelf in de tuin?
Haha "chefkok" jamy zal wel een fotootje voor je maken hoor; zoals ik al schreef, héél gevarieerd maar ook héle kleine hoeveelheden.
De spaanse pepers heb ik op dit moment van een ecowinkel hier, ze zien er niet altijd even mooi en "perfect" uit, maar dat maakt voor die 2 echt niks uit..... en ja..... ik heb ze ook al zelf geplant (nu zo'n 15 cm hoog) dus nog even wachten tot september .... en dan oogsten
Verder heb ik op mijn balkonnetje boven ook een aardbei-, een kruisbes-, een aalbes-, een walnoot- (ja,ja!!!) en sinds vandaag een druivenplant staan!!
Zonnen is voor mij daar nu volkomen onmogelijk (té vol hahahahaha)
je moet wat voor je beestjes over hebben nietwaar
Maar.... ik heb mijn terrasje beneden nog, dus buiten zitten gaat nét (met een klimboom in je nek enzo ) |
Woensdag 1 Juni 2005 10:02 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by LaSignoraMusica
En dus krijgt Borre, omdat hij geen palmnoten lust, altijd sunshine factor door zijn juvenile, en als extraatje, als Leo en Tabu dus een palmnootje krijgen, een klein stukje kaas.
Lust Borre geen biogarde? Da's wel heel goed!  |
Donderdag 2 Juni 2005 9:36 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ach, het uiterlijk van eten maakt ze vlg mij evenmin uit als het uiterlijk van hun speeltjes! Ik ben benieuwd naar je eigen produkt.. Zouden ze het net zo lekker vinden?
Wat een oerwoud is het bij jou op je balkon.. Alles voor de gaaien? Je moet er wat voor over hebben!  |
Donderdag 2 Juni 2005 9:38 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:23 am
|
|
|
|
|