Morgen heel misschien een Ara, dus wat vraagjes.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
bolletje
Kuikentje

Morgen heel misschien een Ara, dus wat vraagjes.  Reageer met quote  

Hallo,

Morgen ga ik heel msschien een blauwe Ara kopen en ben benieuwd of ik vannacht kan Zzz
Ik heb gisteren een hele grote kooi gekocht, van 2 mtr. hoog dus hij of zij heeft een flinke ruimte.
Het is een blaue Ara met een geel kopje, van 6 mnd. oud en ik heb gelezen dat hij dan in de pubertijd zit. Het zijn net kinderen Very Happy
Maar ik ben als de dood dat hij weg vliegt, ook omdat ik er een hekel aan heb om een dier op te sluiten, dus wil ik hem gewoon zelf de keuze laten maken om als hij wil, in de kooi te gaan.
Iemand zei tegen me dat ik hem dan moet laten lewieken, maar tja dat is zo onnatuurlijk vind ik. Ik weet trouwens niet of dat gedaan wordt.
Ikzelf zou hem liever kortwieken maar dat wilde mijn vorige papagaai niet hebben. dus die vloog op een gegeven moment toch weg.
Verder heb ik wat gelezen over het tam maken. Ook omdat ik me af vroeg of hij daar al niet te oud voor was, maar zo te lezen moet dat toch goed komen.
Verder werk ik bij de dierenambulance, en doe dit al 10 jaar met heel veel plezier, maar papagaaien krijgen we niet veel dus heb ik daar weinig verstand van.
Verder heb ik een chihuahua, 2 dierenamb. katten, en 9 kois met heel veel jongen.
Wel heb ik ooit gehoord dat, wanneer je er in de loop van tijd nog een papagaai bij zet, ze agressief kunnen worden naar het baasje.
Ik ben een type dat niet graag ziet dat een diertje alleen zit, wil liever Vogeltjes van hetzelfde soort hebben zodat ze zich niet alleen voelen.
Misschien kan iemand me antwoord geven op mijn vragen.
Alvast heel erg bedankt. Smile
Bericht Maandag 11 Juli 2011 7:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wow, wat een dingen.
een ara zit met 6 maanden nog niet in de pubertijd. hij is dan net oud genoeg om zelfstandig te kunnen eten.
de pubertijd komt met een jaar of 5. dan gaat ze puberen.
leewieken is het gemeenste wat er ooit een vogel aangedaan kan worden. je hakt een deel van de vleugel af. diegene die je dat heeft aangeraden zou ik wel eens een flinke uitbrander willen geven. het zou hetzelfde zijn als een halve hand van je afhakken. hoe durven ze. Evil or Very Mad daar kan ik me echt heel boos om maken.
wieken is wat anders, maar ik kan je dit alleen aanraden als de vogel al kan vliegen. hij moet zijn borstspieren ontwikkelen en dus op zijn minst een paar maandjes mogen vliegen.
dan kun je in de lente als hij een jaar oud zal zijn de vleugels wieken en tegen de herfst winter, zijn er al een aantal veren terug gegroeid en die kun je laten zitten zodat hij in de winter in de kamer kan vliegen. dat is een goede optie denk ik. dan doe je geen ramen open omdat het dan toch te koud is.
een ara is een gezelschapsdier. je kan er een vriendje bij zetten en dat hoeft niet perse dezelfde soort te zijn. kan ook een ander soort zijn. dat ze dan agressief naar jou kunnen worden is onzin. gaat er om hoe jij beiden behandeld en met ze omgaat.
trainen van trucjes vinden ze geweldig. praten, zingen, dansen etc. kleuren herkennen. allemaal leuk en goed.
een gaai heeft de intelligentie van een kind van 4 jaar. ook dezelfde gevoelens, dus hou er rekening mee.
op het moment dat ze gaan puberen kunnen ze wat ander gedrag gaan vertonen, maar maak je daar nu niet druk om, dat duurt nog heel lang.
oei, een heel verhaal, sorry. ik hoop dat je er wat aan hebt.
Bericht Dinsdag 12 Juli 2011 7:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
bolletje
Kuikentje

Reageer met quote  

Jazeker heb ik veel aan je bericht, ik wil atijd heel veel leren over een diertje wat ik in huis krijg.
Dat lewieken wilde ik toch al niet doen omdat het heel onnatuurlijk is en ik ben juist iemand die een diertje zoveel mogelijk zo laat zoals ie is, dat geeft me een fijn gevoel.
Ja en kunstjes hoeft hij niet te leren hoor, mijn andere diertjes weten wat het woord nee is, ze weten dat ze dan iets doen wat niet mag maar verder kan mijn hondje geen pootjes geven, niet dood gaan liggen enz.
Ik vind dat niet passen bij dieren, maar dat is mijn mening.
En dat zal het dadelijk bij mijn kanjertje ook zijn. als hij maar lief is en ik het gevoel heb dat ik er een binding mee heb. als hij maar lief is, dat is voor mij het allerbelangrijkste.
En als hij maar een tevreden vogel is, dat geeft mij een gevoel van voldoening.
Bericht Dinsdag 12 Juli 2011 8:00 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben blij dat je deze instelling hebt. gaat zeker lukken. heel veel plezier samen.
Bericht Woensdag 13 Juli 2011 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:23 am
  Berichten van afgelopen: