Niet uit kooi willen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Joyce
Beginnende vlieger

Niet uit kooi willen  Reageer met quote  

Ben ik bijna het bijten van Pebbel (BB) de baas, dient zich alweer het volgende probleem aan. Pebbel wil haar kooi niet meer echt graag uit. Ik was begonnen met haar er alleen uit te halen als ik tijd voor haar heb. Dat werkte heel goed, maar nu lijkt het dat ze erniet meer uit wil komen Rolling Eyes
Is dit herkenbaar...
Ik kan wel weer eens wat tips gebruiken (zucht)

Alvast bedankt
Joyce
Bericht Woensdag 9 December 2009 1:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het kan zijn dat ze het op dit moment prettiger vindt om lekker in de veilige kooi te blijven zitten.
probeer haar een paar dagen met rust te laten en dan zet je het deurtje gewoon open en leg je wat lekkers op de kooi. misschien dat ze dan uit zichzelf wil komen.
Bericht Woensdag 9 December 2009 1:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

als je haar eruit wil halen dan moet je haar er ook uithalen, ik bedoel, haar niet laten "winnen" anders gaat ze er een spelletje van maken. Ze kan het fijn hebben in de kooi maar vast is het buiten de kooi nog leuker die momenten dat ze er wel uitkan.
Bericht Vrijdag 11 December 2009 6:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Regelmatig haar uit de kooi halen en wanneer ze eruit is belonen met een pijnboom pitje ofiets.

Jij bepaalt of ze eruit gaat/moet niet Pebbel Wink
Bericht Maandag 14 December 2009 6:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier hebben ze ook wel eens van die momenten (vooral Otje en Weekamp). Ik trek me niks aan van hun gedrag en haal ze er toch uit. Vervolgens ga ik heerlijk met ze spelen en al snel is er niks aan de hand en willen ze er eigenlijk niet meer in... Laughing
Bericht Dinsdag 15 December 2009 10:09 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:25 am
  Berichten van afgelopen: