nieuwe truckjes voor je bb.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
petra76
Fladderaar

nieuwe truckjes voor je bb.  Reageer met quote  

Hallo,

Het lijkt me leuk als in dit onderwerp dingen worden neergezet zoals truckjes die je heb geleerd aan je bb. (mischien ook wel idee voor een rubriek in het forum)
Ik ben al een tijdje opzoek (geen nieuws voor de andere hihi) (blijf het proberen) om paco dingen te leren. ben zelf niet zo creatief en mijn engels is niet zo goed op het allemaal te begrijpen. Want op de engelse site is er veel redelijk veel info. Dus misschien kan dit een alternatief worden. (enuh misschien zo succes dat er meer leden komen) (ben erggg positief ingesteld hihi)

Dus kom en doe mee en zet je truckje hier neer en belangrijk is hoe je het geleerd heb.

ben benieuwd groetjes
petra
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 2:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
petra76
Fladderaar

op commando op en af stappen.  Reageer met quote  

Nou ik neem het voortouw en begin met de simpelste oefening die ik Paco heb geleerd.

Ik heb paco op zijn favoriete plek gezet (de bank) en mijn vingers voor hem gehouden. en mijn andere hand achter haar en ik heb haar eigenlijk een beetje gedwongen op mijn vinger te moeten stappen daar mijn ene hand echt onder haar pootjes te duwen op het moment dat ze op ging stappen. Noemde ik het commando OP. Dit herhaalde ik een paar x op deze manier en daarna heb ik het commando eerst gegeven en daarna (beetje gedwongen op te stappen) en toen ze dit deed. (nou een uitbundig enthousiaste reactie)
ja kan natuurlijk ook wat lekkers geven. Na een tijdje had ze het echt door en stap ze op zonder te dwingen en zonder voer, maar ik blijf enthousiast reageren (vinden ze fijn). En blijft het iets leuk, want als je gaat dwingen en vooral met je stem zullen ze het als iets negatief ervaren en denken jaaa rot maar op ik stap niet op je vinger (is niet leuk).

Met af stappen heb ik eigenlijk op de zelde manier gedaan.
Eerst naar de plek waar ze af moeten stappen. En met de andere hand achter haar gezet (zodat je d'r kan duwen) en mijn hand waar ze op zat 90 graden gehouden en eigenlijk stappen ze dan vanzelf van je hand af op het moment dat ze gaan afstappen geef je het commando AF. Dit herhaal je een paar x. en dan probeer je zonder je hand 90 graden te houden en te duwen. maar eerst de commando af (ik hielt mijn hand nog wel iets schuin) wanneer ze afstappen. Enthousiast reageren en evt. iets lekkers.

Als ze het echt goed door hebben ga je het op ander dingen proberen.
op de kooi, rand vd stoel. of op te stappen op b.v. een tak (die jij vast houdt).

Nou dit was mijn manier op en af te leren er zullen vast nog wel andere zijn.
laat het weten of als je ook iets aan je bb geleerd heb deel het ons!!!

Groetjes
petra
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 2:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: nieuwe truckjes voor je bb.  Reageer met quote  

Heee wat een leuk idee! Smile

Maar, zullen we deze topic ergens anders naartoe verplaatsen? Zo kunnen ook mensen die geen bb hebben meegenieten he he he!

Ik heb Iago & Zazu rondjes leren draaien.. Ik zeg niet dat het de beste methode is, maar leuk was het wel!
Houd een zonnepitje (of iets lekkers) achter je gaaitje en zeg dan 'draai om'. Als hij zich dan omdraait om het pitje te pakken beloon je hem.
Dit doe je een paar keer, en dan houd je alleen je hand achter het hoofdje terwijl je 'draai je om' zegt.. Draait hij dan, dan geef je 'm wat lekkers uit je andere hand.
Weer een paar keer herhalen..

Vervolgens houd je je hand steeds iets hoger (ipv achter 'm)

He he he, ik ben niet zo goed in dingen uitleggen!
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 4:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nog eentje uit dezelfde serie: Zwaaien..

Iago kon al zwaaien (Die had het zichzelf geleerd) maar Zazu heb ik het op deze manier geleerd.

Zeg 'hallo' (steek je hand omhoog) en biedt je hand aan om je gaai te laten opstappen. Trek je hand weg zodat hij net niet kan opstappen. Beloon 'm, en doe dit een paar keer.
Beloon dan alleen als je gaai zijn gewicht niet meer op je vinger zet..

Vervolgens kan je alleen zwaaien, en je gaai zal dan (hopelijk) terug zwaaien!
Bericht Dinsdag 29 Maart 2005 4:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Petra vroeg me hier iets te schrijven dus hier ben ik Wink
Dat draaien en zwaaien heb ik ze trouwens ook zo geleerd, gaat heel snel!

Misschien vindt Paco het leuk om kleurtjes te leren.

pak 2 of 3 dezelfde lego blokjes in verschillende kleuren (of iets anders, maar de vorm moet gelijk zijn, anders kijkt hij daar naar)
Noem de kleur en geef t bijhorende blokje. (Hopen dat hij t blokje leuk vindt, want dat maakt t veel makkelijker Razz )

Daarna hou je alle 3 de blokjes stevig vast en iets verder uit de buurt. Dan zeg je bijv. Pak GEEL. pakt hij de verkeerde, dan laat je niet los en bij de goede tuurlijk WEL.

Paar keer oefenen en je zult verbaasd zijn hoe snel hij het door heeft. Wil hij niet spelen met blokjes, dan kun je er een zonnebloempit in stoppen. Is bij Tommy en Guano niet nodig, die zijn dol op blokjes Razz Als hij papier scheuren leuk vindt kun je ook stukjes gekleurd papier nemen, maar dan heb je na elk goed antwoord wel een nieuwe nodig Laughing

Op de zelfde manier kun je hen leren vormen te herkennen. Ik gebruik dan wel vormen van papier (in dezelfde kleur!), knip gewoon een hele berg in 1 keer dan kun je lekker doorgaan en ligt de vloer vol snippers na de tijd Razz
Bericht Zondag 24 April 2005 10:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier een leuk begin voor clicker trainen.

Namelijk target trainen.

Je hebt nodig een clicker een potlood (of iets anders kwa stokje Wink ) en wat lekkers...Tommy en Guano doen alles voor een theelepeltje gedoopt in een beetje pindakaas of yoghurt. Ze krijgen per keer maar een heel piepklein hapje en ook niet altijd, dus dan is het niet zo erg ongezond lijkt me. Als je bijv. zonnebloempitjes neemt kun je ze beter eerst pellen en in stukjes breken, anders is hij ERG lang bezig met eten tussendoor.

Hou het potlood met de achterkant bij je gaaitje. Zodra hij het aanraakt ...click...en wat lekkers. Doe dit een aantal X zodat hij weet wat de bedoeling is en ook weet wat click betekent. Dan probeer je iets verder weg...hopen dat hij ernaar toe gaat en aanraakt en CLick! Als dit goed gaat en hij echt achter t potlood aan gaat lopen kun je hem hiermee andere dingen laten raken. Bijv een speelgoed autootje. Hou t potlood bij t speeltje en als hij het aanraakt click je weer. Vergeet nooit te belonen na een click! Dan doe je het nog een keer, maar je trekt t potlood weg als hij het met zn snavel bijna raakt. Op deze manier zal hij uiteindelijk gaan begrijpen dat het om t speeltje gaat en dit ook gaan aanraken.

Je kunt hem op deze manier ook leren draaien. En je kunt overal een commando aan hangen.Bijv. "Touch" of "raak" bij aanraken Doe dit pas als het helemaal goed gaat en beloon vanaf dan alleen nog maar als hij t doet na het geven van t commando, negeer verder wat hij doet. Guano bijvoorbeeld ging eerst steeds uit zichzelf draaien omdat hij dacht jaaaaaa nu krijg ik iets Razz

Als je clickert is het wel belangrijk dat het rustig om je heen is. Ze moeten namelijk best nadenken om te snappen wat het doel is. Ook kun je beter 1 truc helemaal af hebben en al zonder clicken kunnen voor je de volgende gaat leren. (Belonen doe je zonder clicker soms wel en soms niet, maar met clicker dus altijd.) Hoe vaker je het doet, hoe slimmer ze worden en iedere volgende truc hebben ze dus vaak eerder door! Verder zijn de mogelijkheden eindeloos. Bedenk het doel en deel dat op in heeeeel kleine stapjes.

Probeer het voor de lol ook eens met een mens, zul je zien dat t nog niet meevalt te begrijpen wat de bedoeling is:P
Bericht Zondag 24 April 2005 10:59 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zal het ook even hier plaatsen:

Ik was een tijdje geleden toevallig begonnen met 'geef me de vijf'.. (Ik heb het ongeveer tien keer gezegd, verdeeld over een paar weken: Had niet gericht getraind)
Telkens als Zazu hallo zei en zijn pootje omhoog deed, zei ik snel: 'Geef me de vijf' en hield mijn vlakke hand tegen zijn pootje aan.

Gisteren zei ik eigenlijk voor de lol 'Geef me de vijf' terwijl ik mijn vlakke hand voor hem hield. Tot mijn verbazing stak hij zijn pootje uit en hield zijn platvoetje tegen mijn hand!
Ik heb het nog een keer geprobeerd omdat ik dacht dat het puur toeval was, en hij deed het weer! Ik heb 'm toen maar een stuk macadamia gegeven.
Bericht Maandag 25 April 2005 7:32 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja dat is ook leuk! Guano kan het ook Very Happy Tommy is wat lastiger in dit soort dingen Razz
Bericht Maandag 25 April 2005 12:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wie vroeg er nou laatst om trucjes? Smile Vond in dit topic nog wat goede beschrijvingen van Tommy.
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 3:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:25 am
  Berichten van afgelopen: