|
|
|
YannickD
Eitje
ik vind het jammer dat hij weg moest, was echt wel een suuuuper mooi vogeltje
maar kga eerst nog wat research doen  |
Woensdag 26 Maart 2008 10:10 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik kan heel goed begrijpen dat je het niet simpel vond om hem weg te doen en naar ik begreep was het een beetje onder druk ook. Daarom, geef niemand die kans nog om je nog eens die pijn te doen en kijk rustig rond, stel je vragen want geen enkele vraag is teveel en beslis rustig. Dan zal je zeker een supergoede beslissing nemen. Komt in orde, je zal zien.  |
Woensdag 26 Maart 2008 10:18 pm |
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Jammer dat je hem wegdoet maar geef jezelf wel de kans om rustig een nieuw vogeltje uit te kiezen. Ik zou sowieso voor een betrouwbare kweker gaan en niet voor een vogelmarkt. Inderdaad vanwege de ziekten die daar kunnen heersen en het zou zonde zijn als je weer snel afscheid moet nemen. In ieder geval sterkte en veel succes met het uitkiezen van een ander vogeltje. |
Woensdag 26 Maart 2008 10:33 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wat jammer dat je aga'tje weg moest..
Ik zou in ieder geval NIET voor de vogeltjesmarkt kiezen! Probeer een betrouwbare kweker te vinden.
Ik meen dat Cindel twee aga'tjes te koop heeft staan? http://www.fluffies.org/nl/vra.....t9555.html
Ik weet niet of ze tam zijn ofzo.
Er zijn vast een heleboel betrouwbare kwekers! |
Donderdag 27 Maart 2008 8:11 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Hoi Yannick,
Ik wil niet vervelend zijn, maar wat als de volgende vogel in de puberteit komt en ook lastig doet? Zetten je ouders je dan weer onder druk om hem weg te doen?
Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik zou je aanraden geen nieuwe vogel nemen tot je 1) op je zelf woont
of
2) je ouders ermee kunnen leven dat vogels lastig kunnen zijn
of
3) je zelf beter met lastige vogels overweg kunt zodat je ze zelf kunt opvoeden. |
Vrijdag 28 Maart 2008 7:00 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Dag Yannick. wat jammer dat Leeuwke weg moest...Maar, waarom moest Leeuwtje nu precies weg? Omdat ie niet tam was (woest zeg maar ) of door het kabaal dat ie maakte? Tam maken kost een hoop geduld en doorzettingsvermogen, een handgevoerd vogeltje is dan makkelijker, maar ook die bijten en schreeuwen van tijd tot tijd..(Cleo hier doet beide elke dag wel eens).
Agaatjes zijn hele leuke, maar ook hele felle donders. Onze aga taco was ook erg fel in de kooi, dr hele leven lang...
wat ik maar wil zeggen garantie heb je nooit garantie hebt, maar misschien is een valkje of parkiet meer iets voor jou? |
Vrijdag 28 Maart 2008 7:30 pm |
|
|
|
|
YannickD
Eitje
ja hij moest weg omdat hij zo hard krijste... snachts niet... maar vanaf het licht was (half7) dan begon hij eerst heel af en toe een krijsje en na een kwartier constant tot heel het huis wakker werd en op mij kwam zagen...
hij MOEST in mijn kamer staan want anders hebben de andere "er last van" en ja... in mijn kamer staat constant muziek op dus constant van dat geschreeuw hé...
en ja ook omdat hij allesbehalve tam was
ik had hem op jullie raad buiten de kooi proberen te temmen (wennen aan mij)
maar toen hij doorhad dat hij kon vliegen was het tamme eraf natuurlijk
maar ik neem dat beestje niets kwalijk hoor kvond het al jammer dat die niet meer in het wild zat... mjah
een valk'je zou ik wel zien zitten
is dat een stiller vogeltje?
groetjes |
Vrijdag 28 Maart 2008 8:17 pm |
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Maar waarom staat er dan constant muziek aan?
En ik wil je niet ontmoedigen maar ik ben van mening dat iedere vogel kan krijsen, Apollo heeft hier ook zo'n zijn momenten dat ie zich lekker wil laten horen en ook onze valk kan er wat van. Vooral in het begin liet hij zich ook regelmatig horen.
Nu zijn ze wat rustiger maar zeker in het begin moeten ze wennen en dan hoor je ze veel. Ik zou dus goed met je ouders overleggen in welke mate het acceptabel is en wat er geaccepteerd wordt en wat niet want anders krijg je gegarandeerd een herhaling van wat er nu gebeurd is.
Vogels maken nu eenmaal altijd geluid. |
Vrijdag 28 Maart 2008 10:41 pm |
|
|
|
|
YannickD
Eitje
ik ben met muziek bezig als hobby... dj enzo...
maar ik denk dat het beste is dat ik met die vogel wacht tot ik een eigen huis heb
maar weet je wat het toppunt is?!?!
mijn vogel moest weg hé...
nu komt men vader plost te vertellen:
"ik heb van een vriend op't werk 2 vinken gekregen, leuke vogels!"
(was even niet goed gezind!!!) |
Vrijdag 28 Maart 2008 11:22 pm |
|
|
Steph
Beginnende vlieger
Dat is wel erg vervelend! En een beetje raar in vergelijking met wat er eerder is gebeurd.
Hier merk ik het ook als ik is lekker een muziekdvdtje op wil zetten dat Apollo er dan flink overheen wil gaan. Gewoon op de radio reageert ie niet maar op harde muziek of hard tvgeluid wel. Hij wil er dan gewoon overheen en dan kan door hard fluiten maar ook door krijsen. Dus als jij als dj bezig bent dan kan ik het me helaas wel voorstellen.  |
Vrijdag 28 Maart 2008 11:35 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by YannickD
maar ik denk dat het beste is dat ik met die vogel wacht tot ik een eigen huis heb
Lijkt mij het beste. Dan kun je de vogel in een kamer zetten waar niet constant muziek is en sta je niet onder druk van je ouders. |
Zaterdag 29 Maart 2008 11:51 am |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Het geluid van vinken kan je niet met het krijsen van een aga vergelijken. Aga's zijn (in mijn bescheiden ervaring) best gevoelig voor muziek dus als die constant aanstaat en het muziek is waar de vogel niet tegen kan dan wordt hij er helemaal gek van. Denk aan de chinese waterdruppel voor ons. Daarom vind ik het verstandig dat je begrijpt dat je beter kan wachten totdat je zelfstandig woont. Als je dan nog steeds en muziek en een aga wilt moet je ervoor zorgen dat je je vogel in ieder geval een rustige plek kan bieden waar niet constant muziek is. Ik hoop voor Leuwke dat hij nou in een rustigere omgeving terecht is gekomen. |
Zaterdag 29 Maart 2008 9:18 pm |
|
|
YannickD
Eitje
ja hij is naar een vogel fan.. persoon had al 2 parkieten en 2 valkjes...
vliegen los in huis naart schijnt... (niet geknipt :-s)
maar momenteel houd ik het bij mijn konijn en men aquarium dat in de maak is
nu wel even zeggen omdat jullie precies denken dat men leeuwke gepijnigd werd met muziek... dit was niet zo hoor er stond 9 van de 10 muziek op. en 2 van die 9 keer is het met een luider volume...
later krijgt de toekomste (aga?) een eigen kamertje denk ik. samen met een hoop andere  |
Zaterdag 29 Maart 2008 9:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm misschien is het de volgende keer een idee om het vogeltje niet bij de muziek te houden als je ouders 's nachts rust willen hebben. Het duister maakt vogels rustig, misschien een idee om 's nachts een donkere slaapplek te zoeken? Of te wachten inderdaad totdat je op jezelf woont.  |
Zondag 30 Maart 2008 1:05 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:25 am
|
|
|
|
|