Nog meer auto haters?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Marlies R
Vlieger

Nog meer auto haters?  Reageer met quote  

Hier vinden de vogels ( of nou ja, de kaketoes dan) het niet echt geweldig in de auto. Ferdie probeert eens in de zoveel tijd je een gehoorbeschadiging te bezorgen en Tweety lijkt autoziekte te hebben. Vaak overgeven terwijl hij het opzich niet eens zo spannend lijkt te vinden.

We merken wel dat hoe vaker we het doen hoe beter het gaat. Ferdie gaf nu geen kik op de heenweg naar mijn ouders. Pas op de terug weg ging het mis. Bij Tweety verschilt het een beetje per keer. Maar vooral de kortere ritjes zijn nu meestal "kots-vrij".

In elk geval laten we ons er niet echt door tegenhouden. Eenmaal op de plek van bestemming gaat het meestal prima. En zeker als we naar het bos gaan oid vinden ze dat echt geweldig!
Bericht Maandag 30 Juli 2007 9:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

coco vind het leuk in de auto heeft altijd de grootste lol in zn uppie Confused Laughing Laughing
en hij heeft eigenlijk alleen nog maar in de auto gezeten als we naar de va moesten maar die link legt ie niet gelukkig Wink Very Happy
Bericht Maandag 30 Juli 2007 9:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Nog meer auto haters?  Reageer met quote  

Jeetje, een kaketoe die gilt in de auto! Shocked Shocked En dan ook een witkuif! Gelukkig dat ze het niet iedere keer doet anders kan je binnen de kortste keren om een gehoortoestel..

Ik heb hier wel een wagenzieke gaai. Scuttle geeft iedere keer over als we lang weg gaan: Naar Villa Filou had hij de halve wingabago ondergekotst en ook naar Driebergen Zeist was de vervoersmand flink vies. Sad Hij lijkt er verder niet zoveel last van te hebben want hij is wel erg nieuwsgierig.

De andere drie gaaitjes hebben (nog) geen last van wagenziekte.
Bericht Maandag 30 Juli 2007 9:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bij ons vinden ze het volgens mij allemaal wel leuk.
Alleen de caiques geven ook geregeld over. Sad
Bericht Maandag 30 Juli 2007 9:56 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zou het helpen om ze echt naar buiten te laten kijken, of ze voorin te laten zitten?
Bericht Maandag 30 Juli 2007 10:55 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ze kunnen bij ons altijd naar nuiten kijken.
En voorin hebben we ook al geprobeerd.
Tot nu toe nog niet veel geholpen.
We moeten nog 1 ding proberen,en dat is om ze eens thee te laten drinken voor dat we weg gaan.
Bericht Maandag 30 Juli 2007 11:00 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Dat is wel een goede van die thee. Kan ik bij Tweety ook wel eens proberen.

En een gillende witkuif in de auto is inderdaad geen pretje. Zal het eens een keer opnemen Laughing
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 6:51 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Het grappige,nou ja,grappig,wat me opgevallen is.
Is dat de caiques overgeven als we zeg maar niet over de autosnleweg rijden. Dus bochten,stoppen,optrekken,drempels,dan gaan ze echt wel overgeven.
Rijden we heel snel ergens een autoweg op,dan hebben ze nergens last van.

Het zit bij hun dus echt in het proibleen van binnen de bebouwde kom rijden. Mss. dat ik ze voor het eerste stuk dan ook een een handdoek over de kooi kan leggen. Nieuw idee. Laughing Idea Very Happy
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 7:57 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Solace doet z'n eigen ding in de auto. Als ik een gierststengel ophang voor de rit vindt hij het zelfs leuk. Naar buiten kijken doet hij niet, hij houdt zich echt bezig binnen z'n kooi.

Maar als er teveel schaduwen over de auto vallen wordt hij zenuwachtig. 's Nachts rijden heb ik een keer gedaan: nooit meer. Ik heb toen een doek over de kooi moeten hangen omdat hij zo bang was.
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 9:46 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Herman vindt auto rijden geweldig. Speelt, fluit, hangt op de kop in z'n bench. Ook in het donker heeft hij geen problemen, gaat dan gewoon lekker slapen.

Een gillende kaketoe in de auto lijkt mij ook wat minder. Oordopjes Laughing Laughing
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:22 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo kan meestal geen moment stil zitten....ze blijft klimmen en draaien, soms zit ze rustig op het stokje.. Laughing
Ze is niet gestresst, maar wil er gewoon uit, dat doe ik liever niet...
Gelukkig is ze niet autoziek, ikke wel... Embarassed
Als we onderweg stoppen en ze mag eruit vindt ze dat geweldig...in de wegrestaurants keek ze haar ogen uit en een aandacht dat ze krijgt van al die mensen... Laughing Zolang ze maar niet aan haar zitten.. Very Happy
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:50 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Arme tweety trouwens, kan me best voorstellen dat ie auto's niet leuk vindt...
Voor jullie oren idd een stuk minder...helpt een doek niet??
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 10:52 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marlies R
En een gillende witkuif in de auto is inderdaad geen pretje. Zal het eens een keer opnemen Laughing

Hahaha ga je het proberen op te nemen? Wil je dan wel waarschuwen voordat we het filmpje openen? Laughing
Danny: Dat van die thee ga ik ook proberen. Kamillethee?
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 8:39 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
Als we onderweg stoppen en ze mag eruit vindt ze dat geweldig...in de wegrestaurants keek ze haar ogen uit en een aandacht dat ze krijgt van al die mensen... Laughing Zolang ze maar niet aan haar zitten.. Very Happy

Fijn dat Cleo het zo schitterend vind allemaal! En kan me heel goed voorstellen dat ze geen zin heeft in geaai.
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 8:40 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja,ik ga kamillethee proberen,en heb nu ook een mix-kruidenthee.
Bericht Dinsdag 31 Juli 2007 11:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:26 am
  Berichten van afgelopen: