|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik negeer vogels van een ander ook altijd in het begin. Pas als iedereen op zijn gemak is, zoek ik toenadering.
eigenlijk het zelfde als wat ik wil in mijn huis |
Maandag 12 Januari 2009 9:28 am |
|
|
|
|
mel
Beginnende vlieger
Hier maakt Ice ook soms ontzettend van zijn neus als ik visite heb.
De meeste mensen gaan lang voor zijn kooi staan en verwachten dan dat hij naar hun toe komt, maar dat doet Ice dus niet en zet het dan op een gillen...
Wat ik vaak doe, als Ice niet ophoudt met krijsen, is hem uit zijn kooi halen, omdat ik weet dat hij zichzelf dan veel beter voelt en dan meer op zijn gemak is.
Het krijsen in dat meestal ook wel over, en dan blijft hij gewoon rustig bij me zitten. Soms gaat hij zelfs naar de visite toe, maar dat gebeurd maar zelden hoor.
Hier wordt Ice vaak een rotvogel door de visite genoemd, omdat hij het altijd op een krijsen zet, en dan kan ik boos worden joh .
Maar als hij dan een zeldzame keer bij de visite gaat zitten is het opeens wel een lieve vogel .
Hoe dan ook, Ice is een supervogel, als je hem maar alleen hebt... |
Maandag 12 Januari 2009 10:04 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Solace is precies andersom, die komt zelf even kijken of de visite interessant is (lees: snoepjes heeft) en negeert ze daarna . Maar mijn vrienden grijpen ook altijd meteen naar de trosgierst en pitten als ze hier zijn (vind ik niet erg, Sol was vroeger best angstig dus ik vind het prima dat ze hem zo leren dat mensen leuk zijn). |
Maandag 12 Januari 2009 10:55 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Ik krijg gelukkig niet al te veel volk over de vloer.
Maar mochten er mensen komen die "vreemd" zijn voor Bob, spreek ik van te voren af, mijn vogel te negeren.
Bob hoeft zich dan niet te stressen. Na een tijdje zet ik 1 van de kooi deuren open, en als Bob het vertrouwt, komt vanzelf de toenadering
Mijn gedachte hierover is vrij simpel, de vogel moet geintreseert overkomen bij vreemden.
Niet geintreseert, gaat de kooi ook niet open... |
Dinsdag 13 Januari 2009 5:00 pm |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by Whisper
Solace is precies andersom, die komt zelf even kijken of de visite interessant is (lees: snoepjes heeft) en negeert ze daarna . Maar mijn vrienden grijpen ook altijd meteen naar de trosgierst en pitten als ze hier zijn (vind ik niet erg, Sol was vroeger best angstig dus ik vind het prima dat ze hem zo leren dat mensen leuk zijn).
Dat is natuurlijk ook handig om je papegaai dat te leren. Iedereen een snoepje geven, zodat iedereen leuk is  |
Dinsdag 13 Januari 2009 8:37 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:28 am
|
|
|
|
|