omgedraaide wereld!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

omgedraaide wereld!!!  Reageer met quote  

Halloooooooo Very Happy

En ja hoor ik heb weer een vraagje
Onze bep is nu ong 9 wkn(bb)
Ze wil 's morgens al bijna geen papa meer,ik denk dat ze nog geen half klein spuitje opeet Confused
"s avond zelfde verhaal
Ze eet overdags haar zaadjes,vochtige pellets,trosgierst en klein beetje fruit.
Binkie (grijsje 9 mnd) vind de papa onweerstaanbaar,en komt gelijk aangehuppeld als hij het bakje pap ziet(wil ook met de spuit gevoerd worden Nanaaa! )
Dus conclusie....Bep loopt over de tafel te scharrelen en ik zit Binkie te voeren met een spuitje Hartje ,tis wel heel vertederend maar zo omgedraaide wereld.

Ik blijf het gewoon proberen 2x daags die pap,ook omdat ik het gezellig vind ff met ze drietjes "ontbijten"
Hoelang is het raadzaam om door te gaan met de pap?
Of zeggen jullie gewoon doorgaan totdat ze echt niet meer wil
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 8:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Eet ze voldoende? Als ze voldoende eet, zou ik haar geen pap meer geven. Als ze nog niet voldoende eet, zou ik haar een beetje bijvoeren met pap. Sommige vogels vinden de pap ook wel erg lekker, maar of het nuttig is om hen de pap dan te blijven geven....
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 8:29 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou eerlijk gezegd gewoon spuitje per spuitje gaan afbouwen. Minder en minder per spuitje geven zeg maar. Het ene spuitje nog gewoon geven terwijl je het andere elke dag minder indoet. De rest moet ze dan zelf aanvullen, het is duidelijk dat ze dat al kan. Zo zorg je ervoor dat ze zelf echt bijvuld en niet van dag op dag zonder pap zit en ff niet weet wat er aan de hand is.
Hou ook heel goed het gewicht in de gaten, echt belangrijk.

Hiihihii, Binkie Hartje , genietertje
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 8:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zou ook minder geven. ze geeft zelf al aan dat ze het niet meer wil. overdag eet ze haarzaadjes. je zou het naar een halve spuit terug kunnen brengen of de ochtendspuit weglaten en in de avond kijken of er nog pap in gaat. hou ondertussen wel in de gaten dat ze de zaadjes eet. het wordt al een grote meid en loslaten is zo moeilijk he?
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 8:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

daar zit je correct Alexandraatje, dat loslaten is echt moeilijk, althans, ik had het daar moeilijk mee Embarassed Laughing
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 8:45 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Inderdaad goed blijven wegen en minder bijvoeren.
Ik zit hier nu hetzelfde met de pyrrhura's. Vanochtend wilde zowel de cinnamon als ook het wildkleurtje geen pap. Ik heb er een beetje ingekregen maar ben gestopt. Ze eten goed zaadjes en blijven mooi op gewicht. Het gewicht is een goede graadmeter. En natuurlijk hun gedrag Wink
De cinnamon en de wildkleur krijgen nu alleen nog een beetje pap voor de nacht.
De hypoxantha nog wel 's ochtends en 's avonds.
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 8:49 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: omgedraaide wereld!!!  Reageer met quote  

Ik zou nog wel eventjes doorgaan met de pap. (En dan vooral die laatste voeding er eventjes inhouden) Je hoeft dan niet veel te geven, hooguit een paar hapjes, maar dan houd je niet meteen op met voeren. In het wild krijgen ze ook nog vaak iets van de ouders. Dat is dan vergelijkbaar met jullie hapje 's avonds?

Wat leuk trouwens dat Binkie het meer schijnt te waarderen! Laughing Lekker papkindje! Hartje
Bericht Zaterdag 28 Maart 2009 7:44 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:28 am
  Berichten van afgelopen: