ommy sloopt kooi ??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
dusty
Eitje

ommy sloopt kooi ??  Reageer met quote  

Onze pyrrhura Tommy begint de kooi te slopen.
Hij begint de geplastiviseerde laag eraf te knagen.
wat kan ik hier tegen doen?
Hij is erg vaak uit de kooi en krijgt genoeg te eten ,zoals groetnte , fruit en eivoer , pellets van verschillende soorten en ook nog zonnepitjes.
Mijn vraag dus : krijgt hij iets tekort of zou het tijdelijk zijn?

groet Hans.
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 5:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: ommy sloopt kooi ??  Reageer met quote  

Ai! Wat voor kooi heeft Tommy, als ik vragen mag? Helaas komt het vaker voor dat ze coating van hun kooien afknagen. Evil or Very Mad
Is het een idee om leren vetertjes om de tralies te binden met rvs moertjes zodat hij daarmee aan de gang kan?
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2011 7:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou uitkijken naar een andere kooi, de ervaring leert hier dat als ze hier eenmaal doorhebben dat iets stuk kan, ze er gewoon mee doorgaan.... Wink
Bericht Zondag 16 Oktober 2011 7:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook hier heb ik de pech gehad met het afknagen van de poedercoat, eerst onze grijze en natuurlijk had onze BB het gezien en wou het dan ook. Niet meer te stoppen hier en van ellende andere kooien gekocht, rvs kooi, kan het niet meer voorvallen en als ik elke 4 maand een andere kooi voor beide moest komen dan was de rvs kooi een grote investering maar op termijn zeker beter koop.
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2011 11:17 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat het over een goedkopere kleinere geplastificeerde valkparkietenkooi gaat. Ik zou een gepowdercoate kooi kopen, daar krijgen ze de laag niet van af geknaagd. Met het slopen van die geplastificeerde kooien krijgen ze ook plastic naar binnen.
Bericht Woensdag 19 Oktober 2011 6:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben toch niet echt overtuigd dat ze de poedercoat er niet af zou kunnen knagen, onze BB is niet groter naar mijn idee en dat duurde bij hem anders niet lang eer hij de laag begon af te knagen.
Bericht Woensdag 19 Oktober 2011 7:54 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

klopt Sarah, maar ze heeft het over 'de geplastificeerde laag'. Vaak zijn dat die witte kooien die echt een plastic laagje hebben. Wink
Bericht Woensdag 19 Oktober 2011 8:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:28 am
  Berichten van afgelopen: