Onweer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Onweer  Reageer met quote  

Ik heb hier een bang Oelepetoetje zitten (Weekamp dus, mn bb'tje). Nou ja, ze is nu niet bang hoor!
Maar ze is goed in het voorspellen van het weer. Nu weet ik dat honden het ook aanvoelen als er "storm" in de lucht zit. Ik merk bij Weekamp ook een duidelijke gedragsverandering als er onweer aankomt. Ze is dan ook als de dood voor onweer. Ze is in het verleden bij nachtelijk onweer een keertje zo geschrokken dat ze haar vleugel kapot heeft geslagen in de kooi en sinds die tijd is het (heel begrijpelijk ook) mis.

Ik merk bij Gogo ook wel iets, meestal wordt hij ietsjes drukker als er onweer in de lucht hangt, maar zijn gedragsverandering is niet zo extreem als dat bij Weekamp. Aan de rest van de gaaitjes hier merk ik eigenlijk weinig tot niets.

Wat is jullie ervaring hiermee? Merken jullie gedragsveranderingen? En zijn er nog meer bange gaaitjes met onweer?
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 6:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

De eerste keer toen het onweerde, en ik Mickey had. Schrok ik om 2 uur s nachts wakker. Toen was het. FLADDER FLADDER BOEM. En gegil.
Nu blijft hij het doen, maar stukke minder. Hij vind het niet leuk, en wilt het liefste bij een mens zijn.
Toen hadden we ook nog geen donkere fleechedeken voor Mickey. Dat hebben we nu wel. (ook Noah, anders krijg ik mijn nachtrust niet elk stukje zon is gegil Razz)
Maargoed met onweer gaat het meestal zo
onweer steekt Mickey aan, Mickey steekt Noah aan, hun beide steken mij aan. En dan mag ik de moeilijke taak hebben om ze te negeren en door te slapen.
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 7:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eigenlijk heb ik op dat vlak wel geluk denk ik, de honden reageren er niet op( Zyta, onze Berner moet ik zelfs binnenroepen of ze blijft buitenliggen Laughing ) en de gaaitjes, die luisteren er ook niet naar.

Zelf ben ik als de dood voor het onweer, sinds een paar jaartjes eigenlijk. Toen is de bliksem bij de buren ingeslagen, in de tuin en sliepen wij met het raam open, die knal was precies een bom die insloeg op ons huis en sindsdien ben ik bang geworden. Ik heb eens een nacht in de woonkamer geslapen om te weten hoe ze zouden reageren omdat ze ook onweer hadden voorspeld, niets gebeurd gelukkig. Ben ook eens een tijdje op de gang boven gebleven en ook niets gehoord, ze zijn er dus vrij gerust in.

Misschien dat dit wel komt omdat ze hier vaak de F16-vliegtuigen van de basis die hier achter ons ligt door de geluidsmuur horen gaan, kunnen de ramen van trillen en daar schrikken ze ook niet meer van ( ik wel Embarassed )
Bericht Woensdag 19 Augustus 2009 8:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:29 am
  Berichten van afgelopen: