|
|
|
lunaatje
Kuikentje
| Op de rug liggen |
|
|
Hallo iedereen,
ik heb hier al heel vaak foto's gezien van papegaaien die op hun rug liggen te slapen. Of ze liggen op hun rug en je kan hun buik strelen.
Hoe leer je dit aan een vogel? Ik zie dat die van mij nog niet onmiddellijk doen. Of kan je het niet aanleren en moet je ze het vanzelf zien doen?
sorry voor de misschien nogal rare vraag  |
Donderdag 14 Mei 2009 9:47 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
vaak ligt hjet ook aan het ras vogel. een bb tje doet het uit zichzelf, een ara ook ,aar een amazone houdt er niet van. je kan ze wel trainen even op hun rug te gaan liggen maar slapen doen ze dan niet. dat is echt weer het ras vogel denk ik dan |
Donderdag 14 Mei 2009 9:49 am |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Dat heb ik mij ook eens afgevraagd, mijn grijsje houdt er ook absoluut niet van om op d'r rug te liggen.
Volgens mij ligt dat inderdaad aan het ras, of je moet echt gaan trainen. Ik vind het zelf verder geen probleem dus laat ik het zo. |
Donderdag 14 Mei 2009 11:11 am |
|
|
|
|
lunaatje
Kuikentje
oké bedankt voor de info  |
Donderdag 14 Mei 2009 11:39 am |
|
|
Sarah
Moderator

Onze BB kan ik als een baby in mijn arm houden, die houdt ervan om op zijn rug te liggen. Mijn grijsje had het vroeger ook heel erg graag maar sinds hij iets "volwassener" is geworden wil hij er niets meer van weten en zal mams ook van de nodige gepiercte vingers voorzien als dat nodig moest zijn als ze dat moest proberen  |
Donderdag 14 Mei 2009 1:09 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Op de rug liggen |
|
|
Je kan het ze best leren maar het vergt wel wat training. Ik heb het mijn oudste twee wel geleerd: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ntry_id=32
Ze doen dit niet uit zichzelf, zoals sommige pyrrhura's dat wel doen.  |
Donderdag 14 Mei 2009 7:33 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Grijsjes zijn net zo'n soort bij wie dit soort grapjes vaak niet goed doorkomt; ze zijn zo... gevoelig met zichzelf, beetje afstandelijk, vol van 'dignity' en ego (en vooral ideeen over wat hun dignity en ego zal krenken ) dus zo uit zichzelf stellen ze dat meestal niet echt op prijs.
Trainen kan wel, natuurlijk  |
Donderdag 14 Mei 2009 9:04 pm |
|
|
Assie
Vlieger
onze binkie(grijsje) kan ook op ze rug "liggen"
als ik met hem aan t spelen ben,en ik zeg hy five,krijg ik een pootje
als ik dan zeg,wil je baby zijn?laat hij zich omvallen
ik kan hem dan op ze buikje kriebelen,maar hij houdt wel met ze snavel me vinger stevig vast
5 seconde vind hij best,t moet niet te lang duren |
Maandag 18 Mei 2009 7:07 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Cleo vindt het erg fijn om op dr rug in mn hand te liggen, zodat ik haar lekker kan kriebelen...Ik heb het haar niet op commando aangeleerd, maar ik pak haar gewoon en leg haar in mn hand. Belangrijk is denk ik vooral dat je het koppelt aan iets leuks dus kroelen of spelen. Zodra ze buiten iets engs hoort of in huis en ze wordt onrustig dan zet ik haar meteen weer overeind zodat ze zich altijd veilig voelt... begin in iig met hele korte stukjes en bouw dat uit en beloon uitgebreid als ze het 'goed' doen.. |
Maandag 18 Mei 2009 11:45 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:29 am
|
|
|
|
|
|