Op speelplaats blijven zitten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Op speelplaats blijven zitten  Reageer met quote  

Hoe leer ik Shallsea dat ze op de speelplaats moet blijven zitten? Gewoon consequent terugzetten of nog iets anders? Hoe lang moet ze blijven zitten voor ze het goed gedaan heeft en ik haar eraf kan pakken?
Bericht Dinsdag 7 April 2009 8:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Over dat terug zetten, dat vind ik best moeilijk. Je wilt dat ze op de kooi blijft dus zet je haar terug - logisch. aan de andere kant Shallsea wil aandacht van jou en gaat van de kooi af. Jij komt naar haar toe en zet haar terug. Dan heeft zij toch aandacht van je gehad.

Ik vind het sowieso een moeilijk punt. (Herman heeft ook van die periodes)
Wat ik ook wel eens doe is Herman gewoon helemaal negeren wanneer hij over de gornd loopt. wanneer hij via mijn broek omhoog wil gaan klimmen, loop ik weg.

Wanneer hij dan ergens op een gegevne moment rustig gaat zitten en mij niet meer opzoekt, pak ik hem op en zet hem terug.

Juist wanneer hij lekker aan het spelen is of gewoon rustig op de kooi of boom zit, pak ik hem van de kooi even bij me.
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ze maakte er inderdaad een spelletje van, hoewel ze nu blijft zitten dus allicht geeft ze zich toch gewonnen.

Laten wandelen gaat niet echt, de woonkamer is niet vogelveilig.

Nu blijft ze trouwens zitten. Hoe lang zal ik haar laten zitten voor ze als beloning bij me mag?
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:17 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kan ook even naar haar toe gaan en tegen haar kletsen een kroeltje en weer weg lopen. Of wissel dat af, bij je nemen en even tegen haar kletsen. Anders ga je straks misschien krijgen dat wanneer je bij de kooi komt ze gelijk op je springt Mr. Green
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:19 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Dan moet ze wel langer dan 2 seconden blijven zitten, maar dan is het inderdaad een goed idee Mr. Green. Dat ga ik doen.

Overigens is ze nu weer eraf... ze is in Sol's kooi gegaan Shocked.

Zie hier voor details: http://www.fluffies.org/nl/pap.....87-15.html
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:26 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Esjo, ik heb het negeren net even geprobeerd maar het werkt niet. Ze is supersnel, dus ze zit op me voor ik kan opstaan Laughing. Ik hou het beter bij terugzetten. Omdat ze zo jong en aanhankelijk is, krijgt ze na 2 minuten weer aandacht. Ik geloof dat ze 2 minuten ook aanhouden als time-out bij hele jonge kinderen.
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:31 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Om de zoveel tijd (niet te lang!) naar de speelplaats gaan om aandacht te geven lijkt de gouden formule te zijn Veertje. Bedankt voor je hulp Esjo Hulde!.
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:44 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel graag gedaan hoor Very Happy . Het is toch altijd uitvogelen ( Mr. Green ) hoe iets werkt bij een vogel. Bij de één werkt dit en bij de ander dat.

Ik ben blij te horen dat het beter gaat en dat jezelf ook even weer rustig kan gaan ademhalen, hahaha Mr. Green
Het vergt een hoop energie zo'n jonge nieuwe ADHD kip Mr. Green
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:47 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Ze is inderdaad erg hyper, maar dat is wel lief Hartje.
Bericht Dinsdag 7 April 2009 9:50 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Op speelplaats blijven zitten  Reageer met quote  

Hahaha Wheezy wil ook altijd zo graag naar me toe. Hoewel, als Scuttle er niet is wil hij weer naar Scuttle toe. Ik zou Shallsea consequent terug zetten maar de perioden niet te lang maken. Dus heel eventjes alleen zitten en dan terug voor een beloning. Smile
Bericht Woensdag 8 April 2009 6:59 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Sue, dat klinkt als een goed plan Smile.
Bericht Woensdag 8 April 2009 7:37 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik had hier nog niet op gereageerd, want ik vind het een lastig punt.
Hier springen ze er ook wel vanaf. Meestal blijf ik gewoon zitten en reageer niet om na een 5 tot 10 sec. iets te zeggen als "oeps, was je er vanaf gevallen?" maar vervolgens nog niet in actie komen. Meestal komen ze al naar je toe gewaggeld. (Sunny niet, die ziet zijn kans de kamer eens verder te ontdekken, wat hij meestal dan ook wel ff mag, want hij springt er bijna nooit vanaf en maakt er geen spelletje van).
Als de vogel naar me toe gelopen is, laat ik hem opstappen, sta op en loop naar de boom en zet hem er weer op.

Maar Shallsea kan vliegen...en doet het heel bewust om naar jou toe te kunnen... dat is dan toch net even anders...daarom vind ik het lastig.
Maar ik denk ik post toch even hoe het hier altijd gaat. Misschien kun je er toch voor jezelf nog wat dingetjes uithalen.
Bericht Woensdag 8 April 2009 7:40 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:29 am
  Berichten van afgelopen: