|
|
|
ajtb
Eitje
|
| op stap |
|
|
Ik heb een bonte boer (sinds gister), hij moet nog gevoerd worden. Het gaat prima eigenlijk, hij oogt heel gezond. Het liefst kruipt hij nog wel lekker warm weg in een handoek bijvoorbeeld. Hij slaapt of kijkt wat rond en ik loop er mee.
Nu vraag ik mij af of het goed is om de vogel al mee te nemen. Ik beb een beetje geneigd om hem al mee te nemen, om hem aan iedereen te laten zien.
Ik heb een washandje waarin hij kan zitten/liggen en ik loop er het hele huis mee door. Is het beter hem nu wat met rust te laten, of kan ik hem gerust meenemen in de auto zodat hij alvast wat kan wennen. Het is mijn bedoeling hem zoveel mogelijk overal mee naar toe te nemen als hijn straks groot is.
Is het dan beter om hem nu alleen thuis achter te laten, of gewoon lekker meenemen, hij is heel vaak wakker en vliegen kan hij nog niet. Ik praat veel met hem!
Misschien heeft iemand ervaring of weet wat ik het best kan doe.
Groet Annet |
Zaterdag 11 Juni 2005 10:50 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: op stap |
|
|
Hoi hoi!
Waar heb je je bb vandaan? Bij een kweker, of bij een winkel?
Waarom heb je voor een bonte boer gekozen?
Ik nam Iago (ook een bonte boer) mee vanaf vijf weken. Dat moest toen helaas wel, omdat mijn vriend ver weg woonde.
Hij ging mee in het openbaar vervoer en vond het prachtig!
Veel mensen vonden het erg zielig, zo'n klein vogeltje in het openbaar vervoer maar het is eigenlijk alleen maar goed geweest.
Je kan hem best eventjes meenemen in de auto hoor. Als het maar niet te lang is denk ik.
Ik zou wel voorzichtig zijn met wegvliegen: Vaak kunnen ze ineens vliegen..
Je kan hem meenemen in een vervoersbakje de auto in, en 'm daar op je schoot nemen. (Iemand anders moet dan wel rijden)
Wel de raampjes dicht houden! Een ongeluk zit in een klein hoekje. |
Zaterdag 11 Juni 2005 12:08 pm |
|
|
|
|
ajtb
Eitje
|
Waarom een bonte boer? Ik heb jarenlang een Engelse parkiet gehad, dus weet hoe het is om een vogel in huis te hebben. Ik vond het altijd ontzettend jammer dat ik met mijn parkiet niet naar buiten kon en hem niet kon meenemen. Mijn parkiet is overleden en na veel wikken en wegen gekozen voor een bonte boer. Voor mij is de vogel ook nieuw hoor, behalve dat er heel veel over heb gelezen. Ik moet hem nog met de hand voeren momenteel en het gaat heel erg goed!
Groet,
Annet |
Zaterdag 11 Juni 2005 12:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Parkietjes kan je wel mee naar buiten nemen hoor, maar ze zijn wat springeriger denk ik?
Fijn dat het zo goed gaat met het voeren! Wat voor pap krijgt hij? |
Zaterdag 11 Juni 2005 12:16 pm |
|
|
ajtb
Eitje
|
Nee een parkiet mee naar buiten nemen lukte bij mij echt niet. Ze zijn zo springerig dat je ze echt elke seconde in de gaten moet houden, ze gaan overal onderdoor en overheen.
Mijn bonte boer krijgt speciale pap van de dierenarts, genaamd: Harrisons bird foods...het gaat echt heel goed.
Vanavond ga ik dus voor het eerst op stap met mijn bonte boer. Heb er speciaal een kleinde hondebenche voor gekocht en ik ga eens kijken hoe hij deze reis gaat vinden. Maar een paar minuutjes met de auto hoor, dus dat stelt niets voor.
Groet,
Annet |
Zaterdag 11 Juni 2005 4:18 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ha ha ha, ja daar kan ik me wel iets bij indenken. Mijn parkietjes waren ook altijd zo springerig. Sannie hier heeft ook een parkiet. Volgens mij gaat die ook vaak mee naar buiten..
Ohhh krijgt 'ie juvenile? Da's de pap van harrisons. Hartstikke goed! Hier zijn ze er ook dol op. Ze krijgen het hier ook nog, maar dan dikker. Ik draai er balletjes van.
Ik ben benieuwd hoe jullie eerste reisje zal verlopen..  |
Zaterdag 11 Juni 2005 6:20 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Nou admin.. oinkie is 1 keer mee naar buiten geweest en ik kon er achter aan.. Hij zit wel veel in de tuin, en daar blijft tie wel stil zitten, maar als ik voor dr deur ben neemt tie de kuierlatten
Ik ga het wel weer proberen, maar hij is zo,n spring in het veld hahaha vandaar de naam Oinkie  |
Zaterdag 11 Juni 2005 7:54 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
(moet erg lachen om oinkie )
Lijkt mij heel leuk om je vogel al jong aan je dingen te laten wennen.
Je zult zelf vast goed in de gaten hebben wanneer hij zn rust nodig heeft denk ik Annet  |
Zaterdag 11 Juni 2005 8:23 pm |
|
|
|
|
ajtb
Eitje
|
Nou de eerste reis was leuk. Ik heb hem in de benche gedaan, toen was het schreeuwen geblazen. In de auto flink tegen hem gepraat en toen was het schreeuwen zo over. Eenmaal bij mijn familie heb ik hem eruit gehaald en wilde iedereen hem zien. Hij heeft de hele avond op mijn schoot gezeten, heel veel geslapen en af en toe eens wakker om hem heen kijkend. Toen hij weer in de benche moest, was het weer schreeuwen, maar ja hij moet er toch wel aan wennen.
Ik heb hem vannacht in de benche laten slapen met een kruik. Dat is wat beschutter dan in zijn kooi met een doosje erin. Daar klimt hij dan soms uit en kan volgens mij het doosje niet terug vinden..Wat vinden jullie??
Of is het beter dat hij gelijk wend aan zijn plek (zijn kooi)
Hij is nog zo klein.. |
Zondag 12 Juni 2005 7:38 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Wat schattig zeg Ik ben gewoon jaloers op je!
Ik denk dat het goed is om hem nog niet in die "echte" kooi te doen hoor, dan kan hij ook nog niet gaan klimmen enzo Ik dacht namelijk dat dat niet zo goed was voor heel jonge gaaitjes.
Laat de kleine nog maar lekker beschermd slapen. |
Zondag 12 Juni 2005 11:26 am |
|
|
ajtb
Eitje
|
Hij is ook heel schattig...Ik geef hem pap en daarna ga ik hem schoonpoetsen...dan was ik hem helemaal en maak met een wattenstaafje zijn veren schoon. Hij gaat er echt voor zitten en laat echt alles toe. Het is echt leuk zo'n bonte boer...De pap gaat ook prima, hij geeft heel goed aan wanneer hij niet meer wil en dan kent hij het ritueel van wassen al precies.... |
Zondag 12 Juni 2005 12:36 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hij kan altijd nog wel wennen aan zijn kooi hoor.. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat kooien gehad, en wissel nu ook nog regelmatig..  |
Zondag 12 Juni 2005 4:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wat gaaf om te horen trouwens dat het bezoekje zo'n succes was! Dat schreeuwen gaat denk ik ook wel over hoor, niets van aantrekken..
(Doe je denk ik al niet?) |
Zondag 12 Juni 2005 4:38 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:29 am
|
|
|
|
|