opblijven...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
coco&joyce
Kamikaze piloot

opblijven...  Reageer met quote  

coco had altijd een vaste tijd op zelf zn kooi in te gaan,
dit was tussen 8 en 9 en zat dan nog ff lekker te miepen en ging dan slapen.
maar de laatste tijd zit ie om een uur of elf nog op zn standaard Surprised
en ik krijg hm dan alleen zn kooi in met een pijnboompitje.
nou haalt ie zn slaapuren niet meer,hij wordt er gelukkig niet lastig van.
maar hoe zou ik er nou voor kunnen zorgen dat weer aan zn uren komt?
heb al geprobeerd om rond een 8 uur een pitje in zn kooi te leggen maar daar trapt ie dus niet in.
maak me er zorgen over of dit geen gevolgen heeft nu ie niet aan zn slaapuren komt.
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 3:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mmmm lastig!! Misschien kun je het opblijven langzaam weer afbouwen?? elke keer 10 min. eerder de kooi in met een pitje?
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 3:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: opblijven...  Reageer met quote  

Hmmm dat is best lastig. Even een vraagje. Hoe oud was hij ongeveer toen 'ie bij je kwam? Ik merk dat Scuttle ook minder slaapt!
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 7:07 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik vind het opzich niet zo heel lastig want hij is verder wel heel lief maar ik ben een beetje bang voor de eventuele gevolgen in de toekomst vor zn gezondheid!

coco was ongveer twee toen hij bij me kwam dus ik denk dat ie nou drie en een half is ongeveer!

laura ik ga eens met je tip aan de gang,bedankt! Very Happy
Bericht Vrijdag 4 Januari 2008 7:21 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik denk dat je het een beetje z'n gangetje kan laten gaan en je niet zo veel zorgen moet maken, eigenlijk Smile

Ze hebben zo ook hun eigen ritme (die uiteraard kan en zal veranderen bvb. met seizoenen, of leeftijd etc) en als je verder nix aan hem merkt en hij niet schandalig weinig slaapt, denk ik dat het op zich weinig kwaad zal doen ...

Als hij moeilijk doet als je hem 's avonds terug in de kooi wil brengen, omdat hij weet dat hij in de kooi gaat en niet wil, kan je hem een beetje in de war proberen te brengen zodat hij niet weet wat hij moet verwachten Wink : lekker aan de gang gaan met oefenen; hem zo een paar keer op een avond in de kooi doen met een beloning en meteen weer er uithalen. Dan legt hij niet direct de link tussen 's avonds naar de kooi en slapen, omdat het niet per se slapen hoeft te betekenen, en zal hij ook minder moeilijk doen. Althans, in theorie Razz (hier werkt het principe wel).
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 12:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Joyce..
Ik denk dat het niet echt aan z'n leeftijd ligt. Hij was al twee (Scuttle is minder dan twee en slaapt echt een stuk minder)
Ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken.

Shi-NaYne's idee niet werken? Eerst met hem aan de gang gaan? Er een spelletje van maken? En hem dan soms tóch uit de kooi laten? Zodat in de kooi niet altijd betekent dat hij in de kooi moet BLIJVEN. Wink
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 8:09 am
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Kun je Coco niet gewoon in de kooi zetten?
Leia laat ik gewoon opstappen en in de kooi weer af.
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 10:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zal het eens gaan proberen!bedankt shi-nayne.
allen dat ''krengetje'' stapt nog steeds niet op Confused met dit is het echt een hopeloos gevalletje Wink
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 10:22 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het is zowiezo verstandig om te oefenen met opstappen Smile; ik weet niet wat voor een vogel Coco is, hoe oud hij is en of hij met een 'geschiedenis' naar jou toe komt of wat de reden is dat hij niet opstapt ... maar je kan honderden voorbeelden noemen van noodsituaties waar het van levensbelang is dat hij zonder gezeur *gewoon* opstapt. Als hij je hand eng vindt, kun je met een opstapstok/touw beginnen en opbouwen Smile

Succes ermee in ieder geval Smile
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 11:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Oh das vervelend, nou succes met al die tips!
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 2:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Remco
Oh das vervelend, nou succes met al die tips!

dank je Very Happy
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 3:15 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Het is zowiezo verstandig om te oefenen met opstappen Smile; ik weet niet wat voor een vogel Coco is, hoe oud hij is en of hij met een 'geschiedenis' naar jou toe komt of wat de reden is dat hij niet opstapt ... maar je kan honderden voorbeelden noemen van noodsituaties waar het van levensbelang is dat hij zonder gezeur *gewoon* opstapt. Als hij je hand eng vindt, kun je met een opstapstok/touw beginnen en opbouwen Smile

Succes ermee in ieder geval Smile

ik oefen regelmatig met hm al een jaar lang Confused maar het is een harde!
hij is nu drieenhalf ongeveer en was ongeveer twee jaar toen ik hm kreeg.
hij was niks gewend en overal bang voor,alleen een kriebeltje op zn kop liet ie toe,nu kan ik alles met hm behalve dus het opstappen ook op een stok heb ik het geprobeerd,
ik denk dat het er aan ligt dat ie bang is voor iets wat beweegt bv schommels vind ie doodeng.
ik hoop dit ooit te doorbreken want idd wat je zegt met noodsituaties zou het toch wel erg handig zijn dat ie opstapt.
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 3:20 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk dat jij in noodsituaties wel heel anders te werk zou gaan.. Handdoek in de kooi en mee.. MIsschien kunnen we binnenkort kijken of hij bij andere mensen op wil stappen?
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 9:42 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja is er nood aan de man dan desnoods met blote handen,dit heb ik al twee keer gehad en dan bijt ie maar,wat moet dat moet!
maar het opstappen is zowiezo fijn want dan kan ik hm ook makelijker meenemen bv de douche in.

ja dat moeten we maar eens doen wie weet wat ie doet miss ligt het ook wel aan mij dat ik iets verkeerd doe Smile weet nooit he!
Bericht Zaterdag 5 Januari 2008 10:38 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk niet dat je het verkeerd doet hoor. Wink Ik denk wel dat Coco een loopje met je neemt. Dit omdat hij wel over je arm liep toen je aan je bureau (toch?) zat.
Bericht Zondag 6 Januari 2008 7:39 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:30 am
  Berichten van afgelopen: