opstappen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Daantjuh
Beginnende vlieger

opstappen  Reageer met quote  

ik vico ik stap al mooi op bij mijn baasje zelfs als vanuit de kooi! maar mijn vriendinnetje luna is nog een beetje eigenwijs ze denkt dat ons baasje niet lief is en probeert haar dan te bijten als ze luna ook wilt laten op stappen vanuit de kooi.

maar als zij op de boom zit en je haar vanachter benaderd stap ze zonder enige moeite op maar zodra je haar van voren benaderd wilt ze weer happen Shocked Twisted Evil

iemand tips?
Bericht Vrijdag 7 September 2007 8:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: opstappen  Reageer met quote  

Hmmm dat is vreemd zeg.. Bij een benadering van achteren netjes opstappen en van voren happen? Ik zou zeggen: Telkens uitbundig belonen bij het goed opstappen vanachteren. Smile (Met eten en al)
Daarna, als dat gewoon helemaal goed gaat en ze door heeft dat áls ze op je hand zit ze een beloning krijgt, het nog eens anders proberen. Cool
Bericht Vrijdag 7 September 2007 11:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

jai k vond het ook al vreemd omdat normaal gezien ze zich van achteren bedreigd moeten voelen zeg maar

ik ga het eens proberen
Bericht Zaterdag 8 September 2007 1:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben benieuwd.. Ik hoop dat het zo gaat lukken, anders hebben andere mensen vast ook nog wel tips.
Bericht Zaterdag 8 September 2007 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik ben nu weer een aantal dagen aan het trainen maar het heeft nog steeds geen verbetering ze blijft bijten met het opstappen en niet zo zuinig ook ik beloon haar als ze goed opstapt maar heel vaak laat ze het gewoon niet meer toe terwijl ik toch mijn vinger door duw met opstappen maar dan gaat ze telkens ontlopen.
ook in de kooi is ze heel territoriaal wat ik nog wel enigsins kan begrijpen maar daar staat ze dus ook echt op de aanval zodra mijn hand zich in de kooi bevind ze komt af en toe zelfs naar de tralies toe met er snavel open zo van probeer maar eens en ik heb je weer terwijl ik nog niet in de kooi ben. vico is daarbij heel rustig hij blijft gewoon zitten en stapt rustig op.

ik merk dat zij wel bang is en dat verklaart wel een deel van het bijten maar ze komt nu ook al doelbewust naar voren en staat al in aanval houding

ik zou graag willen weten hoe ik hiermee het beste kan omgaan en hoe ik misschien haar bangig heid weg kan proberen te krijgen.
Bericht Donderdag 13 September 2007 10:29 am
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb dat ook ff met Shandor gehad en hier toen de tip gekregen van gewoon doorzetten en dat heb ik ook zo gedaan en na verloop van tijd stapte hij net zo mak vanuit de kooi op Surprised
Dus ik hoop dat het met Luna ook zo zal gaan.
Bericht Donderdag 13 September 2007 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, dat is moeilijk zeg. Ik weet hoe hard die bb'tjes kunnen bijten, en da's beslist niet zacht. (Vind dat Iago harder bijt dan Zazu!)
Misschien is het een idee om haar uit de kooi te vangen? Tot ze buiten de kooi goed opstapt?
Ontloopt ze je op de boom? Of bedoelde je dat niet? Probeer haar zo weinig mogelijk 'keuze' te geven als ze op moet stappen. (De andere kant blokkeren bijvoorbeeld, desnoods met een trui met dikke mouwen)
Bericht Donderdag 13 September 2007 4:23 pm
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja idd sue dat is niet bepaald zacht want er zijn al de nodige pleisters gebruikt. op de boom is het zon slimmerik als ze me niet kan ontlopen dan maar hangen dus dan hangt ze aan die tak te bengelen en stapt ze als nog niet op Evil or Very Mad op de boom stapt ze zowiezo niet op maar als ik haar op de vloer zet of op mijn bed dan wilt ze wel nog es op stappen en dan beloon ik er ook maar soms komt het duiveltje weer na boven en dan ineens bijt ze weer
Bericht Donderdag 13 September 2007 4:40 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmpf, inderdaad, wat een duiveltje zeg. En in een vreemde kamer? In de badkamer? Daar hebben ze bijna nooit praatjes!
Bericht Donderdag 13 September 2007 4:55 pm
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik train dus op de slaapkamer van mijn ma en 1 voor 1 in het begin gaat het goed maar na een paar keer dan begint ze weer te bijten terwijl ik nooit langer train als 10minuten maar ik kan het wel eens gaan proberen op de badkamer
Bericht Donderdag 13 September 2007 5:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Succes. Ik hoop dat het daar wel goed gaat want bonte boertjes kunnen lelijk bijten!
Bericht Donderdag 13 September 2007 8:24 pm
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

een beetje goed nieuws na een hele tijd:D

luna stapt op vanuit de kooi! Cool wel op een handdoek die ik over mijn hand gooi maar dan nog! dus ik hoef er niet meer eruit te vangen zoals eerst super goed dus!
ook laat ik haar nu vaker op mijn bed lopen en dan zit ik ook op mijn bed en dan komt ze op me af gelopen en gaat ze uit er eigen op mijn hand zitten Shocked ik dacht eeeks als ze maar niet meteen erin bijt maar als ik heel rustig ben dan gaat ze gewoon lekker op mijn hand zitten Laughing
Bericht Zondag 11 November 2007 12:39 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat is nog eens goed nieuws Veertje
Bericht Zondag 11 November 2007 12:45 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Das super zeg. Langzaam maar zeker komt alles goed Very Happy
Bericht Maandag 12 November 2007 11:11 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Daantjuh.. Dat is geweldig nieuws!! Veertje Wat goed zeg! Fijn dat je haar er niet meer uit hoeft te vangen, echt super.
Ze heeft door dat een hand veel leuker is als je erop gaat zitten.
Bericht Zaterdag 17 November 2007 12:00 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:31 am
  Berichten van afgelopen: