Otto roept zijn vriendjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Otto roept zijn vriendjes  Reageer met quote  

De gaaitjes zitten bij ons boven op een kamer. In de woonkamer (beneden) hebben we een speelboom. Hier kunnen ze dus uit de kooi zich lekker op uitleven.
Bij allemaal gaat het goed, maar bij Otto is de tijd dat het goed gaat altijd erg kort. Al naar zeer korte tijd begint hij naar de andere gaaitjes (die dus nog boven zitten) te roepen. Hij stopt met spelen en blijft dit doen tot ik hem uiteindelijk maar naar boven breng.
Ik heb niet het idee dat hij het niet leuk vindt op de boom. Hij speelt namelijk tevreden totdat er van boven ook maar een piepje komt. Dan stopt hij direct en begint terug te roepen.

Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Heeft iemand een idee hoe ik zijn speelplezier op de boom kan behouden zonder dat hij dus na 1 piepje van een ander al naar boven gaat roepen en stopt met spelen?
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oei, dat is voor mij een moeilijke. Fluf die luistert wel naar Jos als ik hem meeneem naar boven en daar met hem bezig ben en hij Jos beneden hoort maar hij laat zich er maar heel erg kort door afleiden. Jos neem ik niet mee naar boven, dat is ellende vragen met hem, hij is liever beneden en roept Fluf wel als Fluf boven is maar dat stopt ook wel weer dus op zich kan ik ze wel elk afzonderlijk zetten om mee bezig te zijn.
Kan je niet eentje nog beneden zetten zodat Otje zich niet zo "alleen" voelt op dat moment?
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 8:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik heb hier een beetje soortgelijke situatie met Tas, die zich dus enorm vast heeft geklampt aan Aswan (en dan klop ik nog af dat hij een andere papegaai heeft gekozen en geen mens om van afhankelijk te zijn) en geen stapje doet zonder haar. Je ziet zowat hetzelfde als wat jij beschrijft... zodra hij haar niet ziet, wordt hij onrustig en kijkt alleen hoe hij zo snel mogelijk bij haar zou raken, hij wil niet eten of spelen, roept naar haar...

Ik ben dus een hele tijd bezig om hem wat zelfstandiger te maken. Het was eerst zo erg dat ik hem niet naar de andere kant van de kamer kon brengen (terwijl hij haar nog kon zien). Ik ben begonnen met frequente 'uitstapjes' met hem op de hand, hoe ik hier door het huis rondloop, zodat ik hem heel snel weer terug kan brengen (ah en die heftige vrijbeurt die hij Aswan telkens geeft als ze weer samen zijn, na die halve minuut Rolling Eyes), zodat hij bedenkt dat hij haar weer terugziet en niet alleen blijft. En dan steeds langer maken, en als hij zo weg is, andere interessante bezigheden aanbieden.

Oh ja, en vooral geduld. Heb ik dat al gezegd Razz?
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 8:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als Otje bij mij mag zitten en ik met hem speel, dan is het meestal langere tijd wel goed. Maar ik denk dan dus dat het een kwestie is van veel doen en afleiden en hopen dat hij dan leert dat hij ook alleen hier kan spelen...

En geduld natuurlijk! Laughing
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 9:13 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien vind hij een speelboom in z'n eentje saai, ik kan me wel voorstellen dat hij de anderen roept, vooral ook omdat het wel goed gaat als jij met hem speelt.

Daarom denk ik dat het in dit geval leuker is als ze samen op de boom mogen (tenzij ze elkaar dan aanvliegen of zo).
Bericht Woensdag 5 Augustus 2009 9:51 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, samen op de boom lijkt me ideaal, maar Otto en Weekamp vechten elkaar de tent uit. Dat heb ik geprobeerd. Maar toen Otje naar het nekje va Weekamp ging grijpen, vond ik het minder leuk worden.
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 10:04 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm, ja dat is inderdaad niet leuk als dat gebeurd en die situaties ga ik ook liever uit de weg maar daarom moeten ze misschien niet samen op de boom zitten? Gewoon, in dezelfde kamer op dat moment, zou dat voor Otje al niet een geruststelling kunnen zijn?
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 10:23 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, dat ga ik inderdaad proberen. Kijken of dat voldoende is of dat meneertje toch de drang heeft de anderen in de gaten te moeten houden...
Buiten gaat trouwens wel weer goed, dan roept hij de anderen niet.
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 10:57 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Buiten heeft hij waarschijnlijk ook meer afleiding van alles rondom hem, de vogeltjes die fluiten die hij zoekt, alles wat hij ziet, dat is toch anders als binnenshuis. Ik merk hier ook een groot verschil in hun gedrag binnen of buiten.
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 10:59 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

keko gaat ook roepen als Jojo even niet in de buurt is.
maar dat doet hij maar heel kort
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 1:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Buiten zijn ze inderdaad anders dan binnen. Veel rustiger en stiller bij mij. Zal ook wel per gaai weer wisselend zijn denk ik.

Otto roept niet eventjes, maar blijft roepen totdat hij naar boven kan. Is dat na 5 minuten, dan is dat na 5 minuten, maar is het pas na 2 uur, dan houdt hij het met gemak 2 uur vol!

Ik ga het (hopelijk morgen) uitproberen met Otto en Weekamp tegelijk naar beneden. En als dat niet werkt, dan Otto en Joris, want dat zijn ook dikke vriendjes.
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 8:40 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Veel succes in elk geval Veertje
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 9:20 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dank je! Cool
Bericht Donderdag 6 Augustus 2009 9:44 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is er al enige verbetering?
Bericht Zondag 23 Augustus 2009 7:15 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nee, want ik ben erachter dat hij naar Luna roept en zolang Luna dus niet in dezelfde kamer is en hij niet op de vogelkamer, gaat hij roepen.
Als Luna mee naar beneden is en Otto boven, dan is het wel goed, maar andersom lukt dus niet.
Bericht Zondag 23 Augustus 2009 7:44 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:33 am
  Berichten van afgelopen: