|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
| Otto's gedrag (BB'tje) |
|
|
We hebben nu thuis 5 papegaaien: 3 bonte boertjes (van 2 jaar, Otto, van 1 jaar, Weekamp en van ee half jaar, Sterre). Ook hebben we een meyer van 2 jaar en een Amazone van 2 jaar die nog maar 3 maandjes bij ons woont.
Otto is dus alleen bij ons opgegroeid het eerste jaar. Hij was niet tam toen we hem kregen en ik heb hem dus handtam gemaakt. Hij was toen al 4 maanden oud. Hierdoor is hij erg eenkennig, maar dan wel superlief voor mij.
Nu hadden we sinds we Gogo hadden, naast Otto de kooi van Weekamp gezet en daarnaast geloof ik Luna, de meyer of Sterre de andere BB. Otto was wel super lief, maar kreeg zijn bijtmomentjes naar mij toe. Ook speelde hij toch wat minder, brabbelde niet meer (hij kan enkele woordjes zeggen) en floot niet meer. Ik dacht eerst dat dit een fase was en met aandacht zou dat wel over gaan. Maar dat gebeurde niet.
Afgelopen weekend had ik een helder moment. Ik heb Otto nog steeds in de woonkamer staan waar alle andere gaaitjes ook staan, maar dan apart en niet meer naast een andere gaai. En het wonder is geschied, Otto is weer helemaal terug. Op het moment dat ik hem daar zette, begon hij meteen blij te worden, te snavelknarsen, fluiten, brabbelen...echt alles. Mijn oude Otje was weer terug.
Ik wilde dit even hier met jullie delen zodat jullie ook kunnen zien wat een verschil zo'n verandering kan zijn voor een gaaitje en hoe makkelijik het op te lossen is. Otto was niet ongelukkig met een gaaitje naast zich, maar is nu wel meer gelukkig dan daarvoor. En ik dus ook!!  |
Woensdag 9 Juli 2008 10:12 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Super zeg, hoe je dit hebt opgelost. Fijn dat Otto weeer helemaal in zijn sas is. Zo zie je maar, kleine dingen kunnen al een hoop doen bij onze vogels  |
Woensdag 9 Juli 2008 10:23 am |
|
|
Sarah
Moderator

Hé wat fijn dat Otto weer helemaal zichzelf is. Geniet ervan, zal deugd doen om Otto zo weer te zien. en te horen natuurlijk. |
Woensdag 9 Juli 2008 10:49 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Goed dat je doorhad wat Otto dwars zat . |
Woensdag 9 Juli 2008 10:54 am |
|
|
|