overdreven knuffelen ??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
ittheclown
Kuikentje

overdreven knuffelen ??  Reageer met quote  

Hallo ik had een vraagje gijsje heeft af en toe (vooral s avonds) knuffel uurtjes ja uurtjes ze gaat lekker op mijn buik zitten en zodra ik naar hem kijk gaat hij met zijn snaveltje op mijn buik leunen zodat ik hem achter zijn nek kan krabbelen doet ook helemaal zijn oogen dicht vind hij heerlijk
Erg slim want als hij dan weet dat het bedtijd is doet hij gewoon net alsof hij de stap op niet hoord en gaat mooi zijn nekje tegen je hand drukken hahah geef natuurlijk niet op en na 3 keer vragen stapt hij ook wel op hoor.
Wat ik me nou afvroeg is dit normaal of is dit broef gedrag ???
Mischien dat het wel gewoon een enorme knuffel is als hij moe word hoor ben wel benieuwd wat jullie denken van mijn Gijsje zijn kroel avondjes Razz
Hartje
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 8:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Harstikke lief en manipulatief hahaha.

Ik zou proberne om het initiatief om te kroelen bij jezelf te houden. dus vraag hem bv. wat te doen - opstappen_ afstappen en beloon hem daarvoor met kroelen.

Dan hebben jullie samen een heerlijke kroelsessie maar hou jij het initiatief Wink

Hier is het ook zo dat Herman 's avonds op de bank lekker komt knuffelen. In het begin kwam hij naar mij en bood zijn koppie aan maar nu pak ik hem zelf, laat hem opstappen - afstappen, zwaaien etc en dan wordt hij beloont met een heerlijke kroelsessie voor het slapen gaan Hartje De vraag is nog altijd wie er meer van geniet Mr. Green
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dat is zo echt grijsjes gedrag! Joris doet dit vaak ook, in de kooi of van de boom. Wil hij niet opstappen? Koppie droopig naar beneden voor een kroel. Wat ik doe is hem dan een hele korte kroel geven (2 sec. ) en dan moet hij echt opstappen. Dit doet hij meestal wel. Eigenlijk dus van "Als jij je zin krijgt met een kroel, hoe kort die ook is, dan doe je daarna wat ik wil".
Het is zeker manipulatief gedrag. Hou het wel goed in de gaten, want zoals ik het doe, daar moet je natuurlijk wel op blijven passen dat hij niet probeert zo elke keer een stapje verder te gaan om zo de baas te worden.
Stel dat Joris een keer doordrijft met zijn zin, dan krijgt hij de volgende keer helemaal zijn zin niet meer en wordt hij strenger aangepakt.
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 9:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

leuk he als ze zo zijn. hety is echt manipuleren en dan op een hele lieve manier. ik sluit me aan bij wat al gezegd wordt. maak er een leuk spelletje van maar voor wat hoort wat. leer leuke dingen en beloon met kroelen. en tegen bedtijd moet hij gewoon opstappen. jij bent de baas.
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan hier niets meer aan toevoegen. de tips die gegeven zijn zijn super en hihihi, dat manipuleren op zijn liefste manier, moeilijk te weerstaan maar je moet je er toch proberen boven te zetten en zoals gezegd, ermee werken en belonen met een kroel, dan doet hij er wat voor en manipuleert hij je niet zo. Wat kunnen ze het toch wonderbaarlijk goed, elke keer weer sta ik versteld. Laughing
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:09 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ja, erg zijn ze he?! Vooral omdat ze het op het allerschattigste manier doen! Met zo'n onschuldig lief koppie.... Hmmm...en wat houden we er stiekem toch van! Laughing
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:13 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hhahaa, stiekem???? Ja, eigenlijk wel maar dat geven we toch niet toe Nee! Nee!
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:33 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 10:36 am
ittheclown
Kuikentje

Reageer met quote  

haha ja echt een knuffel kontje en natuurlijk ga ik door dat hij opstapt na 2 keer op zeggen doet hij het meestal wel dan beloon ik hem ook met een 'goed zo'
Een voet is trouwens ook een goede kribel plaats hoor ^^ haha
(zie foto)

http://i15.photobucket.com/alb.....G_0033.jpg

http://i15.photobucket.com/alb.....G_0034.jpg

http://i15.photobucket.com/alb.....G_0035.jpg
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 5:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hihihihii, schitterende foto's. Het maakt niet uit met wat je kroelt, het doet hoe dan ook goed. Veertje
Bericht Woensdag 26 Augustus 2009 8:00 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahaha, dat oogje op de tweede foto is het echt helemaal. geweldig Very Happy
Bericht Donderdag 27 Augustus 2009 6:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

ook onze binkie is een echte kroelkip Hartje
het liefst kroelt hij als ik mijn badjas aan heb,dan kruipt hij er half in
als ik stop met kriebelen op ze koppie,bijt hij zachtjes in me vinger Nanaaa!
zo van ...halloooooooooo ik wil nog meer........
en dan zeggen sommige mensen.dat je met een vogel niet kan knuffelen Nanaaa!
Bericht Donderdag 27 Augustus 2009 7:30 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kroelen met de voeten - fantastisch - gekke kip Mr. Green
Bericht Donderdag 27 Augustus 2009 8:40 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als ik dat zou proberen dan had ik zo een paar tenen minder Very Happy en dat gekriebel van die nageltjes, nee dat zou ik niet aankunnen
Bericht Donderdag 27 Augustus 2009 9:17 am
ittheclown
Kuikentje

Reageer met quote  

haha tenen laat hij over het algemeen wel heel het is immers zijn douchzitstok hahah behalve als je nagelak ophebt dat hoort toch niet Hypocriet
Vind hij net erg om je te helpen dat raar gekleurde nageltje eventjes te amputeren hoor haha Laughing
Bericht Donderdag 27 Augustus 2009 10:31 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:34 am
  Berichten van afgelopen: