overnieuw beginnen valt niet mee

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
vlindertje
Ervaren vlieger

overnieuw beginnen valt niet mee  Reageer met quote  

Nadat ik alles fout gedaan heb wat je maar fout kan doen (impuls aankoop, dierenwinkel die niet eens echt een dierenwinkel is, geen papieren gekregen moet ik nog steeds achteraan omdat de verkoper toen ik terug ging een vrije dag had) zit ik nou met 2 stresskippetjes in huis.

Het is zo vreselijk jammer want toen ik ze af en toe in de winke bekeek kwamen ze wel eens spontaan mijn kant op (in de hoop op eten natuurlijk, maar toch...) en nou na een week thuis zijn ze nog steeds erg schrikachtig.

Het is natuurlijk niet mogelijk om in één week dezelfde band te krijgen als na 16 jaar, maar ik hoop wel dat ze eindelijk in gaan zien dat we het goed met ze voor hebben.

Deze site staat vol met tips en ik ga beter beslagen ten ijs, maar het is zo frustrerend.

Gelukkig is er wel steeds een beetje vooruitgang, dus het is zeker niet hopeloos, maar het duurt wel erg lang.

Zo, het lucht vreselijk op dit hier neer te zetten, bedankt voor het lezen!

Wil voor de duielijkheid er wel bij zetten dat ik elke dag blij ben dat ze er zijn, zou nou al niet meer zonder ze kunnen! Smile
Bericht Maandag 8 December 2008 9:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik kan me je wanhoop goed voorstellen maar je moet gewoon wat geduld hebben en ze de tijd gunnen. je hebt kinderen die er flink mee bezig zijn en er mee willen spelen. ze krijgen op diemanier weing tijd om op adem te komen. nu zijn de kids naar school en hebben de vogies endelijk de tijd wat rustiger te worden.
niks impulsief en jezelf verwijten maken. dit hoort er gewoon bij. over een tijdje wordt het allemaal beter.
wij hebben de tweede kaketoe nu een maand of 3 en daar is nog steeds niks mee te beginnen. olga schreeuwt moord en brand als we in de kooi moeten voor water en voer of als de kooi open of dicht moet. ze is heel wild en schuw. maar dat heeft gewoon tijd nodig. geef jezelf ook die tijd dan komt het echt wel goed. geloof me maar. Troosten
Bericht Maandag 8 December 2008 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Troosten heel veel sterkte voor jou, lieverd. Het gaat zeker beteren.
Bericht Maandag 8 December 2008 10:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan je wel volgen hoor. Je hebt nu 16 jaar een tamme gaai gehad en dan moet je opnieuw beginnen, het is niet makkeliljk natuurlijk. Ze zullen elkaar ook vast wel wat opjutten met momenten, vergeet niet dat je nu 2 in plaats van 1 tam aan het maken bent en dat dat ook een verschil kan maken in de tijd van het tam maken maar tam krijg je ze zeker wel, je hebt de ervaring ervoor, ze krijgen de aandacht die ze nodig hebben en vooral de liefde die ervoor nodig is van het hele gezin. Komt goed hoor, jullie zijn goed bezig. Troosten
Bericht Maandag 8 December 2008 10:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: overnieuw beginnen valt niet mee  Reageer met quote  

Hey Vlindertje.. Fijn dat het voor jou in ieder geval opluchtte om het hier neer te zetten. Ik sluit me aan bij Alexandraatje: Niet jezelf dingen gaan verwijten enzo!

Ik denk dat het lastiger is omdat ze met z'n tweetjes zijn. Is er een mogelijkheid om apart met ze te trainen? Dat zou het proces denk ik ontzettend versnellen!
Bericht Maandag 8 December 2008 10:14 am
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor jullie lieve antwoorden. Het is inderdaad zo dat ze elkaar een beetje opjutten. Ze hebben hele verschillende karakters, de brutale lijkt ook veel slimmer, waardoor hij mij goed weet te ontwijken.

Sinds ze in huis zijn hebben ze ontdekt dat trosgierst niet eng is, maar erg lekker. Vrijdag mochten ze er voor het eerst uit, de bangere is vijr snel (na een uur of zo maar dat was prima, ik had er ook echt de tijd voor genomen) zelf terug in de kooi om te poetsen en te eten. De andere had daar helemaal geen zin in, en toen ik trosgierst gebruikte om hem te lokken ging hij daar niet op in.

Maar....ik had het even naast me neergelegd om niet het idee te geven dat ik achter hem aanzat. Toen ik terug kwam van het toilet zat hij lekker te peuzelen op mijn buro Laughing en toen hij mij zag vloog hij weer weg. Na dat maalltje had hij geen haast meer om thuis te komen, hij is er zo'n 3 uur uitgeweest!

Tijdens het uitvliegen had er één door wat een raam is, de andere niet maar die weet het nou ook. Dat ging niet zo hard gelukkig, maar om dit soort situaties te voorkomen heb ik ze toch maar gewiekt. Dat is eigenlijk tegen mijn principes in de winter, maar ze moeten eerst even leren hoe het huis in elkaar zit en dan mogen ze weer gewoon vliegen.

Door het wieken gaat het blij met mij zijn natuurlijk ook iets langzamer helaas. Het is geen strenge wiek, ze kunnen van de kooi op de tafel dus ze zijn niet plotseling helemaal hulpeloos, op die manier kunnen ze hun spieren blijven oefenen en hebben ze ook het idee dat ze kunnen vluchten indien nodig. Dat hebben ze nodig zodat ze als ze bij me blijven dat vrijwillig doen. Dat vind ik erg belangrijk, anders heeft het wieken geen zin en worden ze zodra de veren terug zijn weer net zo wegvliegerig als nu.

Gistermiddag hebben we op die manier weer vooruitgang geboekt, zal zo even een dagboekpagina maken.

Het is weer een heel verhaal geworden, voor diegenen die het tot het einde hebben volgehouden weer bedankt voor het lezen. Veertje
Bericht Dinsdag 9 December 2008 9:28 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahaha, hoe je dat zo op het einde zegt " voor diegenen die het tot het einde hebben volgehouden", hihihi, als ze mij daar op moeten pakken, ja, dan gaan ze niet veel lezen van me want ik kan er ook wat van hoor maar ik zou niet weten waarom ik het niet zou lezen. Het is helemaal niet saai hoor, integendeel zelfs.
Voel je maar niet schuldig over het wieken, je hebt ze zodanig gewiekt dat ze inderdaad nog kunnen "vluchten" dus zit daar maar neit over in. Hihihi, er had er eentje dus geen zin om terug naar zijn huisje te gaan, ja, lekker veel vrijheid hé. Maar, wel goed dat je je tijd genomen hebt, dan was die stress, de druk er niet en dat is ook veel als je alles rustig kan doen. Veertje
Bericht Dinsdag 9 December 2008 10:11 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:34 am
  Berichten van afgelopen: