Paar voorbeelden van lichaamstaal

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Paar voorbeelden van lichaamstaal:

Recht aankijken - agressie
Afhangende vleugels - onzekerheid
Op een tak zitten met recht afhangende staart, opgezette veertjes over het hele lijfje - miserabel/ziek
Heel glad verenpakje met dun uitgestoken nek - geagiteerd, geschrokken, gaat zeer waarschijnlijk bijten als je nu je hand uitsteekt
Over het algemeen is het zo dat een strak, glad verenpak op schrik, angst e.d. duidt en een opgezet verenpak op 'zich groter willen maken' en dus indruk willen maken = agressie.
Als alleen bij het kopje de veertjes wat opstaan is de vogel relaxed. Bij mijn eigen vogel zie ik het verschil vooral in de bewegingen, want als ze gaat zitten slapen is ze ook helemaal wollig in donzig.
Vaak herken je het allemaal wel ook zonder cursus hoor! Razz
Bericht Zondag 8 Mei 2005 8:27 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuk, die lijst!
Ik heb er een aparte topic van gemaakt, zo kunnen er misschien nog meer dingen toegevoegd worden.. Smile
Bericht Zondag 8 Mei 2005 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het zijn maar een paar voorbeelden. Trillen bij onzekerheid, afhangende vleugels bij 'verliefdheid', kopje naar voren bij nieuwsgierigheid...het zijn vaak houdingen die de meesten allang kennen natuurlijk. Geluidjes zijn ook veelzeggend, maarja, hoe beschrijf je die Very Happy
Bericht Zondag 8 Mei 2005 1:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's waar, maar het is toch fijn om ze op een rijtje te hebben. En wellicht weten mensen die nieuw zijn met papegaaien dit nog niet.. Smile
Dan hebben ze alvast een handig lijstje! Smile
Bericht Zondag 8 Mei 2005 1:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oké, mag jij zorgen dat het lijstje netjes bij elkaar blijft met aanvullingen enzo! Twisted Evil (Is bedoeld als satanisch grijnsje omdat jij nou met het gedoe zit)
Bericht Maandag 9 Mei 2005 4:16 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nog een (die iedereen kent Smile )
hippen met grote sprongen in plaats van lopen = dikke pret,
ondersteboven hangen en fluiten = aandacht vragen,
je uit de kimboom laten vallen en piepen = aandacht vragen
je "zusje" uit de klimboom "gooien" en dan zélf piepen = juist ja .... hahaha .... pesten (én aandacht vragen!!!)
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 12:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ahhh wat een gemeen bb heb jij zeg! Ha ha ha! Sorry hoor!

je "zusje" uit de klimboom "gooien" en dan zélf piepen = juist ja .... hahaha .... pesten (én aandacht vragen!!!)
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 9:28 am
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Grinnik, Teun heeft geen zusje om uit de boom te gooien maar het zelf uit 'iets' vallen en dan gillen is erg bekend Laughing
Er wordt momenteel sowieso nogal gegild hier in huis en ze is ook allemachtig opgewonden en 'snavelig', zou dat het voorjaar zijn? Shocked
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 5:46 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wie heeft jou ooit verteld dat bb-tjes niet super gemeen kunnen zijn......
Zie het hier dagelijks! (en lach me suf Smile )

Als Troy zijn "zusje" Okkie dus uit die boom heeft gekieperd en zielig zit te piepen, heeft zíj via een omweg allang de boom weer bereikt en bijt hém geniepig in zijn pootjes....... Zoiets van:"Dan heb je een reden om te piepen kreng" hahahahah ik zíe het haar denken!

Ook heel berucht: Elkaar lekker op het koppie kroelen en dan .... pats een venijnige hap tussendoor; dat doen ze allebei om de beurt, dus ik bemoei me er niet mee!!! hooguit mompel ik iets van: "zachtjes jongens" maar echt luisteren..... ho maar.

En het snoepje, pelletje of stukje broccoli dat de ander in zijn snavel heeft is natuurlijk véééél lekkerder dan je eigen hapje, dus .....
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 9:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mwahaaaaaaaa Laughing Laughing Laughing
Wat een mallerds Laughing

Tommy en Guano willen ook altijd elkaars speeltje en voertje. Vooral Guano is nogal zo van "die van jou is vast beter of mooier of lekkerder"

Marjet? Wat bedoel je met snavelig? bijten? Krijsen wil Guano wel meer, maar vooral heel blij. Echt zo van hoeraaaaa de kinderen zijn weer thuis Very Happy Extremer dan anders, ik denk ook dat t het voorjaar is Wink Bijten doet hij nu ook meer Confused Ineens ratsh hap! Hij lijkt erg overdreven en opgewonden in alle opzichten. Maar hij is wel heeeel lief
Bericht Dinsdag 10 Mei 2005 9:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy

Marjet? Wat bedoel je met snavelig? bijten? Krijsen wil Guano wel meer, maar vooral heel blij. Echt zo van hoeraaaaa de kinderen zijn weer thuis Very Happy Extremer dan anders, ik denk ook dat t het voorjaar is Wink Bijten doet hij nu ook meer Confused Ineens ratsh hap! Hij lijkt erg overdreven en opgewonden in alle opzichten. Maar hij is wel heeeel lief

Zachtjes bijten maar wel erg opgewonden, ook knabbelen alsof ze je wil poetsen. En roepen/gillen ja, wel blijmoedig hoor, maar ook bij vlagen knap oorverdovend voor zo'n klein beessie. Wink
Bericht Woensdag 11 Mei 2005 8:39 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

En nu kan Teun zich dus lekker uitleven in zn prive oerwoud Wink Energie genoeg!
Bericht Woensdag 11 Mei 2005 8:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik weet inderdaad niet wat ik meemaak! We hebben haar pas sinds november, dus dit is het eerste voorjaar met haar -en de zomer moet nog komen!- en ze komt opeens helemaal tot leven! Shocked Razz
Bericht Woensdag 11 Mei 2005 9:08 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:34 am
  Berichten van afgelopen: