|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Paar voorbeelden van lichaamstaal:
Recht aankijken - agressie
Afhangende vleugels - onzekerheid
Op een tak zitten met recht afhangende staart, opgezette veertjes over het hele lijfje - miserabel/ziek
Heel glad verenpakje met dun uitgestoken nek - geagiteerd, geschrokken, gaat zeer waarschijnlijk bijten als je nu je hand uitsteekt
Over het algemeen is het zo dat een strak, glad verenpak op schrik, angst e.d. duidt en een opgezet verenpak op 'zich groter willen maken' en dus indruk willen maken = agressie.
Als alleen bij het kopje de veertjes wat opstaan is de vogel relaxed. Bij mijn eigen vogel zie ik het verschil vooral in de bewegingen, want als ze gaat zitten slapen is ze ook helemaal wollig in donzig.
Vaak herken je het allemaal wel ook zonder cursus hoor!  |
Zondag 8 Mei 2005 8:27 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Leuk, die lijst!
Ik heb er een aparte topic van gemaakt, zo kunnen er misschien nog meer dingen toegevoegd worden..  |
Zondag 8 Mei 2005 10:36 am |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Het zijn maar een paar voorbeelden. Trillen bij onzekerheid, afhangende vleugels bij 'verliefdheid', kopje naar voren bij nieuwsgierigheid...het zijn vaak houdingen die de meesten allang kennen natuurlijk. Geluidjes zijn ook veelzeggend, maarja, hoe beschrijf je die  |
Zondag 8 Mei 2005 1:17 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Da's waar, maar het is toch fijn om ze op een rijtje te hebben. En wellicht weten mensen die nieuw zijn met papegaaien dit nog niet..
Dan hebben ze alvast een handig lijstje!  |
Zondag 8 Mei 2005 1:37 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Oké, mag jij zorgen dat het lijstje netjes bij elkaar blijft met aanvullingen enzo! (Is bedoeld als satanisch grijnsje omdat jij nou met het gedoe zit) |
Maandag 9 Mei 2005 4:16 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Nog een (die iedereen kent )
hippen met grote sprongen in plaats van lopen =
dikke
pret,
ondersteboven hangen en fluiten = aandacht vragen,
je uit de kimboom laten vallen en piepen = aandacht vragen
je "zusje" uit de klimboom "gooien" en dan zélf piepen = juist ja .... hahaha .... pesten (én aandacht vragen!!!) |
Dinsdag 10 Mei 2005 12:09 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh wat een gemeen bb heb jij zeg! Ha ha ha! Sorry hoor!
je "zusje" uit de klimboom "gooien" en dan zélf piepen = juist ja .... hahaha .... pesten (én aandacht vragen!!!)
|
Dinsdag 10 Mei 2005 9:28 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Grinnik, Teun heeft geen zusje om uit de boom te gooien maar het zelf uit 'iets' vallen en dan gillen is erg bekend
Er wordt momenteel sowieso nogal gegild hier in huis en ze is ook allemachtig opgewonden en 'snavelig', zou dat het voorjaar zijn?  |
Dinsdag 10 Mei 2005 5:46 pm |
|
|
|
|
jamy_nl
Ervaren vlieger
Wie heeft jou ooit verteld dat bb-tjes niet super gemeen kunnen zijn......
Zie het hier dagelijks! (en lach me suf )
Als Troy zijn "zusje" Okkie dus uit die boom heeft gekieperd en zielig zit te piepen, heeft zíj via een omweg allang de boom weer bereikt en bijt hém geniepig in zijn pootjes....... Zoiets van:"Dan heb je een reden om te piepen kreng" hahahahah ik zíe het haar denken!
Ook heel berucht: Elkaar lekker op het koppie kroelen en dan .... pats een venijnige hap tussendoor; dat doen ze allebei om de beurt, dus ik bemoei me er niet mee!!! hooguit mompel ik iets van: "zachtjes jongens" maar echt luisteren..... ho maar.
En het snoepje, pelletje of stukje broccoli dat de ander in zijn snavel heeft is natuurlijk véééél lekkerder dan je eigen hapje, dus ..... |
Dinsdag 10 Mei 2005 9:02 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Mwahaaaaaaaa
Wat een mallerds
Tommy en Guano willen ook altijd elkaars speeltje en voertje. Vooral Guano is nogal zo van "die van jou is vast beter of mooier of lekkerder"
Marjet? Wat bedoel je met snavelig? bijten? Krijsen wil Guano wel meer, maar vooral heel blij. Echt zo van hoeraaaaa de kinderen zijn weer thuis Extremer dan anders, ik denk ook dat t het voorjaar is Bijten doet hij nu ook meer Ineens ratsh hap! Hij lijkt erg overdreven en opgewonden in alle opzichten. Maar hij is wel heeeel lief |
Dinsdag 10 Mei 2005 9:11 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Tommy
Marjet? Wat bedoel je met snavelig? bijten? Krijsen wil Guano wel meer, maar vooral heel blij. Echt zo van hoeraaaaa de kinderen zijn weer thuis Extremer dan anders, ik denk ook dat t het voorjaar is Bijten doet hij nu ook meer Ineens ratsh hap! Hij lijkt erg overdreven en opgewonden in alle opzichten. Maar hij is wel heeeel lief
Zachtjes bijten maar wel erg opgewonden, ook knabbelen alsof ze je wil poetsen. En roepen/gillen ja, wel blijmoedig hoor, maar ook bij vlagen knap oorverdovend voor zo'n klein beessie.  |
Woensdag 11 Mei 2005 8:39 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
En nu kan Teun zich dus lekker uitleven in zn prive oerwoud Energie genoeg! |
Woensdag 11 Mei 2005 8:43 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Ik weet inderdaad niet wat ik meemaak! We hebben haar pas sinds november, dus dit is het eerste voorjaar met haar -en de zomer moet nog komen!- en ze komt opeens helemaal tot leven!  |
Woensdag 11 Mei 2005 9:08 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:34 am
|
|
|
|
|
|