ik denk dat papegaaien veel meer dingen kunnen zien of aanvoelen dan wij als mens kunnen.
zoiets als een 6e zintuig
voorbeeld:
zo'n 10 jaar geleden is hier in limburg een aardbeving gweest.
we hadden toen een gaai ( een amazone)
de hele dag was onze gaai onrustig, en we wisten niet waarom.
sávonds toen we het slapen waren, begon die opeens heel hard te gillen en te vliegen in de kooi.
toen ik ging kijken, zag die erg paniekerig uit.
kon alleen geen aanwijzing hiervoor vinden
nadat die rustig was geworden ben ik weer gaan slapen, en nog geen 2 uur erna werden we getroffen door een aardbeving.
heeft die ons willen waarschuwen ????? over wat er ging komen ???
voelen gaaien dit misschien aankomen ????
heb je ook al eenzs zoiets meegamaakt ????
Zaterdag 23 Juni 2007 9:17 am
Sue Moderator
Re: papegaai en een 6e zintuig
Hmmm zoiets heb ik nog niet meegemaakt hier. Ik denk wel dat dieren vaak meer voelen dan wij mensen. Wij zijn toch nogal afgestompt?
Ze voelen het wel perfect aan of je lekker in je vel zit of niet, maar da's iets anders!
heb het nog niet met een gaai gehad wel met rambo(mn hond)onze geizer was kapot en lekte gas en koolstofmodiciede(weet niet hoe je dat schrijft) hij begon savonds te piepen en te janken en elke keer naar mij en dan naar de geizer te lopen dus toen ik ging kijken rook ik wel gas dus heb de essent gebelt en die zijn meteen gekomen
ze zeiden dat ik heel veel geluk had gehad
rambo is hierdoor altijd mn held gebleven
Zondag 24 Juni 2007 11:19 am
Sue Moderator
Jeetje wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat Rambo je held is gebleven. Ik neem aan dat koolstofmonoxide niet voor honden reukloos is?
dat weet ik dus eigenlijk niet misschien heeft ie de gaslucht veel eerder geroken als mij
sinds dien ga ik ook op rambo af als ie zo raar doet ga ik altijd kijken wat er dan is
Zondag 24 Juni 2007 4:12 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
dieren voelen idd trillingen aan die wij niet voelen. zoals de aardbeving die komen ging heeft de gaai gevoeld. maar wij zijn niet zo gevoelig.
het gas heeft de hond waarschijnlijk geroken.
sommigen noemen het een 6de zintuig anderen weer wat anders. ga er vanuit dat je dieren dingen voelen die wij niet kunnen voelen. vertouw daarop, want het is altijd raak.
Maandag 25 Juni 2007 2:05 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:35 am