|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
In het wild zou ik mijn eigen papegaaien soorten willen zien!
Verder zou ik ook een Kea willen zien!
Over Kea's heb ik een tijdje geleden een reportage gezien. Die sloopten echt alles wat ze tegenkwamen. Het ging om een groep die bij een toeristisch gebied wonen, en ze snoepten van de prullebakken en konden fastfood drinkbekers slopen en het overgebleven drinken en ijs wegwerken. Een regelrechte verschrikking
Als het kan zou ik graag in afrika wilde aga's observeren, in Australië verschillende ppagaaiensoorten en in Zuid Amerika wilde amazone papagaaien aan kleiwanden zien knagen en massaal rond zien vliegen. |
Zondag 4 Maart 2007 11:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Oja, wilde aga's! Schitterend lijkt me dat! Ik ben benieuwd of het daar nét zo gezellig klinkt!! |
Zondag 4 Maart 2007 11:39 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by vlindertje
quote:
In het wild zou ik mijn eigen papegaaien soorten willen zien!
Verder zou ik ook een Kea willen zien!
Over Kea's heb ik een tijdje geleden een reportage gezien. Die sloopten echt alles wat ze tegenkwamen. Het ging om een groep die bij een toeristisch gebied wonen, en ze snoepten van de prullebakken en konden fastfood drinkbekers slopen en het overgebleven drinken en ijs wegwerken. Een regelrechte verschrikking
Als het kan zou ik graag in afrika wilde aga's observeren, in Australië verschillende ppagaaiensoorten en in Zuid Amerika wilde amazone papagaaien aan kleiwanden zien knagen en massaal rond zien vliegen.
Ja, omdat ze veel slopen zijn ze ook wel gaaf!  |
Zondag 4 Maart 2007 11:44 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
quote:
Ja, omdat ze veel slopen zijn ze ook wel gaaf!
Liever bij jouw dan bij mij
Ik had het nog niet over ruitenwissers, achteruitkijkspiegels, en de binnenkant van een auto waar mensen (stom) hun raampje niet goed dicht hadden gedaan
Ter hunner verdediging: et waren hele mooie vogels, moeten die mensen ze ook maar niet storen op hun territorium  |
Maandag 5 Maart 2007 2:36 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hij mag hier bij de buren in de tuin slopen:lol: |
Maandag 5 Maart 2007 2:55 pm |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
We hebben een heleboel aratinga's gezien! Er zat een hele groep in het gebied rond ons huis en elke dag zatern er ook wel een aantal in onze tuin. Ik heb een paar keer een vlucht gezien met ongeveer 20 gaaien... prachtig!!!
Helaas hebben we de amazone helemaal niet gezien, dus daar maak ik me wel zorgen over
Ik zal zeker foto's gaan plaatsen, maar we moeten ze nog uitzoeken. |
Woensdag 7 Maart 2007 11:02 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Owhh ik ben echt jaloers! Wat lijkt me dat mooi om in t echt te zien Igor Weet je ook wat voor aratingas het waren? |
Woensdag 7 Maart 2007 11:56 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm hier nog één.. Zie bijna net zo groen als die aratinga's van jaloezie. Ben ook erg benieuwd naar de soort.  |
Woensdag 7 Maart 2007 12:23 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ben ook benieuwd!  |
Woensdag 7 Maart 2007 12:57 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Als jullie zo nieuwsgierig zijn dan moet je het hele topic maar ff lezen.... Ik zal mezelf ff citeren:
quote:
Originally posted by Igor
De Lora (Yellow-shouldered Parrot, Amazonia Barbarendis Rothchildi), een met uitsterven bedreigde soort amazone en de Caribische Parkiet (Caribbean or Brown-throated Parakeet, Aratinga pertinax xanthogenius) een aratinga soort.
Die dus Het is echt heel leuk om ze te zien. Echt grappig om daar een aratinga te zien zitten die een cactusvrucht uit zijn pootje zit te eten of een koppeltje wat elkaar heerlijk zit te kroelen  |
Woensdag 7 Maart 2007 12:59 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Gaaf!
Had ik ze ook maar gezien! |
Woensdag 7 Maart 2007 1:12 pm |
|
|