Papegaaien in het wild

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ziya-Cilek
In het wild zou ik mijn eigen papegaaien soorten willen zien! Very Happy
Verder zou ik ook een Kea willen zien!

Over Kea's heb ik een tijdje geleden een reportage gezien. Die sloopten echt alles wat ze tegenkwamen. Het ging om een groep die bij een toeristisch gebied wonen, en ze snoepten van de prullebakken en konden fastfood drinkbekers slopen en het overgebleven drinken en ijs wegwerken. Een regelrechte verschrikking Shocked

Als het kan zou ik graag in afrika wilde aga's observeren, in Australië verschillende ppagaaiensoorten en in Zuid Amerika wilde amazone papagaaien aan kleiwanden zien knagen en massaal rond zien vliegen.
Bericht Zondag 4 Maart 2007 11:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oja, wilde aga's! Schitterend lijkt me dat! Very Happy Ik ben benieuwd of het daar nét zo gezellig klinkt!!
Bericht Zondag 4 Maart 2007 11:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by vlindertje
quote:
In het wild zou ik mijn eigen papegaaien soorten willen zien! Very Happy
Verder zou ik ook een Kea willen zien!

Over Kea's heb ik een tijdje geleden een reportage gezien. Die sloopten echt alles wat ze tegenkwamen. Het ging om een groep die bij een toeristisch gebied wonen, en ze snoepten van de prullebakken en konden fastfood drinkbekers slopen en het overgebleven drinken en ijs wegwerken. Een regelrechte verschrikking Shocked

Als het kan zou ik graag in afrika wilde aga's observeren, in Australië verschillende ppagaaiensoorten en in Zuid Amerika wilde amazone papagaaien aan kleiwanden zien knagen en massaal rond zien vliegen.

Ja, omdat ze veel slopen zijn ze ook wel gaaf! Laughing
Bericht Zondag 4 Maart 2007 11:44 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:

Ja, omdat ze veel slopen zijn ze ook wel gaaf! Laughing

Liever bij jouw dan bij mij Razz

Ik had het nog niet over ruitenwissers, achteruitkijkspiegels, en de binnenkant van een auto waar mensen (stom) hun raampje niet goed dicht hadden gedaan Shocked

Ter hunner verdediging: et waren hele mooie vogels, moeten die mensen ze ook maar niet storen op hun territorium Laughing
Bericht Maandag 5 Maart 2007 2:36 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hij mag hier bij de buren in de tuin slopen:lol:
Bericht Maandag 5 Maart 2007 2:55 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

We hebben een heleboel aratinga's gezien! Er zat een hele groep in het gebied rond ons huis en elke dag zatern er ook wel een aantal in onze tuin. Ik heb een paar keer een vlucht gezien met ongeveer 20 gaaien... prachtig!!!
Helaas hebben we de amazone helemaal niet gezien, dus daar maak ik me wel zorgen over Sad
Ik zal zeker foto's gaan plaatsen, maar we moeten ze nog uitzoeken.
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 11:02 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Owhh ik ben echt jaloers! Wat lijkt me dat mooi om in t echt te zien Igor Very Happy Weet je ook wat voor aratingas het waren?
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 11:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm hier nog één.. Zie bijna net zo groen als die aratinga's van jaloezie. Laughing Ben ook erg benieuwd naar de soort. Cool
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 12:23 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ben ook benieuwd! Very Happy
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 12:57 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als jullie zo nieuwsgierig zijn dan moet je het hele topic maar ff lezen.... Razz Laughing Laughing Ik zal mezelf ff citeren:

quote:
Originally posted by Igor
De Lora (Yellow-shouldered Parrot, Amazonia Barbarendis Rothchildi), een met uitsterven bedreigde soort amazone en de Caribische Parkiet (Caribbean or Brown-throated Parakeet, Aratinga pertinax xanthogenius) een aratinga soort.

Die dus Laughing Het is echt heel leuk om ze te zien. Echt grappig om daar een aratinga te zien zitten die een cactusvrucht uit zijn pootje zit te eten of een koppeltje wat elkaar heerlijk zit te kroelen Hartje
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 12:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Gaaf! Veertje
Had ik ze ook maar gezien!
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 1:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Stond dat er al? *Schaam schaam*
Sorry dat ik erover heen gekeken heb.. Sad

Ik ga ze eventjes opzoeken, ben erg benieuwd!
Bericht Woensdag 7 Maart 2007 6:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:35 am
  Berichten van afgelopen: