Papegaaien rangorde?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Papegaaien rangorde?  Reageer met quote  

Is er een rangorde bij jou papegaaien? Staat één papegaai áltijd boven de ander?
Hier is het namelijk een beetje vreemd verdeeld.
Iago staat boven Wheezy & Scuttle, maar onder Zazu.
Zazu staat boven Iago & Wheezy maar onder Scuttle.
Wheezy staat boven Scuttle, maar onder Iago & Zazu.
En Scuttle staat boven Zazu, maar onder Iago & Wheezy??

Erg vreemd?
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 2:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Rangorde??
Hier staat Pico boven de anderen,
Daarna komt Bob, en Ziya en Cilek
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 2:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

En tussen Bob Ziya & Cilek, is daar de verhouding wel duidelijk?
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 2:53 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nee, Bob staat hoger,
De aga's zijn niet zo tam, en komen minder bij ons, ze zijn meer samen,
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 2:55 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goh!!! Dat ligt hier ook zeer complex.
Ik denk dat Senna toch wel beneden aan de ladder staat. Ze heeft echt angst voor Jip & Sam,terwijl eigenlijk alleen Sam haar aanvalt. De rest doet Senna wel haar snavel tegen open,maar meestal ontwijkt zij ze toch.Sam is qua dat wel een lefgozer,maar heeft zijn lesje al geleerd gekregen door Coco,Pipo en Kluk.Hij zal ze niet uit de weg gaan,terwijl Jip dat wel weer aan zich heeft. Coco is op zich voor niemand bang,alhoewel ie zich wel laat opjagen door Kluk. Denk dat Pipo en Kluk,qua dat toch wel boven aan de ladder staan. Ze zijn niet snel geimponeerd door de rest. Jip staat wel weer boven Sam.

Goh,het is ook nog een complex verhaal geworden ook!!! Embarassed Embarassed Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 3:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Da's inderdaad complex Danny! Leuk om te lezen hoe de verhoudingen bij jou liggen. Wink

Ziya: Aha.. Bij jou is het dus echt op grootte.
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 4:48 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Niet echt op grootte,
Pico wil echt ALTIJD bij je zijn,
de aga's gaan hun eigen gang, Bob is ook graag bij mensen
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 5:33 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Troosten Het ligt bij jullie toch wel ingewiekkeld zeg.... Laughing

Hier is het simpel: iedereen is de baas over Aphyn de watje, behalve mijn moeder.
Aphyn is heel trots dat ze over iemand de baas kan spelen.
Hoewel laatst doet Aphyn toch wel opstandig tov Mango, ze jat al sowieso het lekkerste
uit Mango haar groentenbakje.
Vroeger was het altijd zo: als ik ze alletwee in Aphyna kooi zette ging Mango de brutale Aphyntje-pesten-spelletje doen...
Maar laatst heeft Aphyn in Mango haar pootje gebeten, tot bloedens Confused Nou ja de brutalert is nu tot de orde geroepen Rolling Eyes

Ze zitten in Aphyn haar kooi weer te kroelen Hartje
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 10:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oja, de paprika.. Laughing Aphyn de paprika-junk. Laughing

Heeft Aphyn zó hard gebeten? Crying or Very sad Het is toch wel snel weer genezen?
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 11:26 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ja die paprika-junk gaat ten koste van wat dan ook voor PAPRIKA Cool
Ik was er niet bij maar Anastasia belde dat het gebeurde en ze zei dat Mango heel zielig schreeuwde
en haar pootje helemaal heel zielig verlamd naar achter hield.
Toen we thuis waren 1-2 uur later
was het allemaal al in orde in de zin van dat Mango haar pootje gewoon weer gebruikte.

Maar ja ik heb net een maand geleden hier op het forum geroepen dat mijn vogels in één kooi kunnen (?) weet je nog?
Er komt iig een nieuwe grote kooi met mogelijkheid om te scheiden indien het nodig is... Wink
Just in case
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 11:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja, ik denk dat Aphyn het gewoon eventjes beu was. Altijd maar over zich heen laten lopen. Rolling Eyes

Weet je al wat voor kooi je wil? Ik heb de finlandia gezien, maar dan in poedercoating. Best een groot ding! Shocked
Bericht Zaterdag 27 Januari 2007 11:49 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Juist, die kooi wil ik nu. Maar Finlandia is idd een (RVS) copy van gepoedercoate Aragana II van Montana maar dan een copy gemaakt in China.
OK. Niks mis mee, maar ik las (misschien moet ik niet zo veel lezen, ik krijg er wel een paranoia van)
die in China gemaakte kooien bevatte dodelijke hoeveelheiden zware metalen.
Daar zit ik weer. Twisted Evil
Bericht Zondag 28 Januari 2007 12:24 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja.. Maar montana heeft toch geen rvs? Vandaar dat ze het model hebben gekopieerd.
Bevatten de rvs kooien die uit China komen ook zware metalen? Of gaat het vooral om de gepoedercoate kooien?
Ik vond de kwaliteit van die rvs kooien niet zo super als die van villafilou. Ik heb de rvs kooi nog eens goed bekeken bij Dieca. Ten eerste is de lade véél dunner. In de lade van de VillaFiloukooi kan ik echt gaan staan. (Niet dat dat een vereiste is maar goed)
Ook vond ik aan die andere rvs kooi nogal wat scherpe randjes zitten. (Die zijn eraf te halen, beetje schuren moet toch voldoende zijn?)
Het is volgens mij wel het zelfde materiaal.

En dan nog iets waarom ik niet zo'n goed gevoel heb bij die kooien. Ik ben een beetje bang dat ze kinderen daar 20 uur per dag laten poetsen op die kooien onder erbarmelijke omstandigheden. Rolling Eyes
Bericht Zondag 28 Januari 2007 12:32 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Ik was gisteren in oude "parrots" bladen iets aan het zoeken
en kwam dit artikel tegen. Zo te zien op de foto gaat het om gepoedercoate kooien met "konijn" logo.
Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat alle in China gemaakte kooien gevaarlijk zijn. Maar het zet wel aan het denken.

Ik heb trouwens fout geschreven, Finlandia is een copy van Arakanga II. Nee, Montana maakt geen rvs kooien.

Bericht Zondag 28 Januari 2007 2:57 pm
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hier is Toon wel de baas.......maar daaronder
is er geen specifieke rangorde.
Bericht Zondag 28 Januari 2007 7:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.