Pfff weet het nu echt niet meer met krijsende Charu...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Wil
Ervaren vlieger

Pfff weet het nu echt niet meer met krijsende Charu...  Reageer met quote  

Pfff ik zit er nu echt helemaal doorheen met Charu Sad
Ze krijst weer zo veel dat ik krijg er nu echt de zenuwen van en weet nu echt niet meer wat ik er er nog aan kan doen!!
Gaat de telefoon en je begint te praten gaat ze enorm krijsen, zijn we met elkaar in gesprek dan krijst ze er doorheen, begint Shandor rustig te krijsen dan krijst ze eroverheen etc etc. Is er visite dan is ze enorm irri bezig met een hard piep geluid continu te laten horen, dit is niet fijn meer zo....mensen ik zit er echt goed doorheen nu, weet het nu echt niet meer.
Zo langzamerhand krijg ik het gevoel dat alles hier draait om een krijsende Charu Sad het word zo overheersend!
Zo is het voor iedereen hier en voor Charu zelf ook niet leuk meer!!
Ze krijgt genoeg aandacht, ze komt niets tekort, daar ligt het echt niet aan maar het lijkt wel of ze hier niet meer gelukkig is ofzo dat ze zo vaak krijst.

Het laatste wat ik wil is haar weg doen maar dit trek ik niet lang meer zo!

Wie o wie kan me aub helpen met raad of nog tips????
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 1:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Embarassed Uh waarom dit er nu 3x staat weet ik ook niet, kan iemand dit bevoegd is de overbodige even weghalen??
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 1:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

Heb je al 's geprobeerd haar iedere keer als ze begint te schreeuwen in een andere kamer neer te zetten? Dan gaat de lol er misschien wel gauw af of haar.
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 2:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He Wil, wat naar Sad

Ik weet niet hoor, maar als ze eens een weekje (of twee) uit logeren gaat en jij maar ook Charu tot rust komen. Misschien dat jullie dan een frisse start kunnen maken?
Ik roep ook maar wat maar vindt het echt heel erg sneu dat het zo gaat.
Heel veel sterkte en succes!!!!!
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 6:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Schreeuwen is iets heel erg moeilijks. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat negeren het beste is. Laten blijken dat ze er niets mee bereikt. Doe desnoods flinke oordoppen zodat je ook daadwerkelijk door kunt gaan met wat je aan het doen was. Dit is echter in de praktijk veel lastiger dan in theorie. En waarschijnlijk ben je de enige niet in huis.
Sterkte!
Bericht Vrijdag 31 Augustus 2007 8:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja ik kan me voorstellen dat je het nu even niet meer weet
is ook om gek van te worden als je een krijsende gaai in huis hebt
en negeren .... is makkelijker gezegt dan gedaan
ik zou eens overwegen voor een gedrags-consult ?????
of zoals Esjo zegt, kijk of die niet even 2 weekjes bij iemand kan logeren
Bericht Zaterdag 1 September 2007 8:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Solace heeft ook een periode gehad waarin hij krijste en het geluid was echt afschuwelijk, alsof je hersenen tot pap vermalen worden. Ik ben helemaal wanhopig geworden, niets dat ik probeerde hielp. Ik heb toen op het forum om hulp gevraagd en dat hielp.

Dit werkte voor mij:

Probeer te achterhalen wanneer en waarom Charu krijst.
Als hij krijst omdat hij iets eng vindt, probeer je het enge leuk te maken door zelf heel vrolijk te doen ("even de lamellen open zodat we meer licht hebben, fijn he!"). Let wel op dat je tegen de kamer in het algemeen vrolijk doet en niet tegen Charu, anders bevestig je onbedoeld dat er iets engs gaande is.
Als hij krijst omdat hij aandacht wilt loop je de kamer uit en ga je iets anders doen (eventueel met oordopjes in?). Je komt terug als hij gestopt is en beloont hem ("ooh, brave vogels krijgen aandacht"). Na een tijdje heeft hij echt wel door waarom je weggaat en dat krijsen averechts werkt, hoewel hij daarvoor waarschijnlijk even erger wordt. Gewoon je poot stijf houden.

Wat ook werkte is hem afleiden voor hij ging krijsen. Maakt Charu inleidende geluidjes vooraf aan het schreeuwen? Of kun je het ergens anders aan herkennen? Zodra hij begint, probeer hem dan af te leiden. Ga zachtjes een liedje zingen of de kast opruimen zodat hij zich op jou richt i.p.v. gaat krijsen.

En probeer er ontspannen onder te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Toen Solace krijste maakte mijn frustratie (niets hielp!) de situatie alleen maar erger. Toen ik mezelf leerde om er ontspannen mee om te gaan ("fijn schreeuw jij maar, ik ga boven was vouwen") ging het in een klap veel beter.

De belangrijkste tip is dat je moet proberen verder te kijken dan het krijsen, anders zie je straks alleen maar de negatieve kant van Charu en dat wil je niet.

Succes!
Bericht Zaterdag 1 September 2007 10:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Wil.. Ik kan me voorstellen dat het je tot hier zit.. Sad Continu krijsen is echt niet leuk! Zijn er geen momenten dat ze zachtere geluidjes maakt die je dan kan belonen?
Negeren is heel gemakkelijk gezegd.. Je zou haar af kunnen leiden maar ik krijg het idee dat je nu heel gespannen rondloopt en dat heeft ze door..

Zou je willen overwegen om naar Hooimeijer te gaan? Of, wacht even.. Ik weet dat Astrid van Villafilou ook wel eens mensen helpt. Smile (En heel vaak met goede resultaten als ik het zo hoor)
Bericht Zondag 2 September 2007 8:18 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Heb je al 's geprobeerd haar iedere keer als ze begint te schreeuwen in een andere kamer neer te zetten? Dan gaat de lol er misschien wel gauw af of haar.

Ik heb haar idd daarvoor al eens op de gang gedropt en als ze stil was mocht ze na 5 min weer de kamer in. Ging ze buiten krijsen in de tuin als ik ff met de buren stond te praten, dan deed ik haar ook voor 'straf' ff alleen naar binnen in de kooi. En daarna belonen voor goed stil gedrag.
Daar ben ik al heel consequint in geweest en toen ging het wel weer ff goed.
Maar het vervelende is juist dat ze het ook in vol ornaat doet als Shandor begint te babbelen en die babbelt nu steeds meer op een dag. dus je kan dan wel nagaan hoe vervelend dat dan steeds is.
Maar ook als ze in de kooi zit als ik bv aan koken ben en ze begint te krijsen, ziet ze dat dan niet als beloning als ze er dan uitgehaald word en bv ff op de gang word gezet?
Bericht Zondag 2 September 2007 9:26 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Jeetje Wil.. Ik kan me voorstellen dat het je tot hier zit.. Sad Continu krijsen is echt niet leuk! Zijn er geen momenten dat ze zachtere geluidjes maakt die je dan kan belonen?
Negeren is heel gemakkelijk gezegd.. Je zou haar af kunnen leiden maar ik krijg het idee dat je nu heel gespannen rondloopt en dat heeft ze door..

Zou je willen overwegen om naar Hooimeijer te gaan? Of, wacht even.. Ik weet dat Astrid van Villafilou ook wel eens mensen helpt. Smile (En heel vaak met goede resultaten als ik het zo hoor)

Iedereen hartelijk bedankt voor de tips etc hoor, heel fijn dat jullie zo meedenken en leven Surprised
Ik ben in ieder geval weer wat bijgekomen en vandaag ging het zelfs ook weer wat beter met Charu....ze heeft 2x gekrijst toen Shandor begon te babbelen en net als ik dacht van nou zet ik je op de gang stopte ze er ook weer mee, de geluksvogel Laughing Wink
Hoop dat ze weer wat rustiger word na een week van heel luidruchtig te zijn geweest en weet je wat ik me pas gisteren Embarassed bedacht?
Het was weer volle maan geweest en dan is ze meestal een aantal dagen altijd heel extreem krijserig buiten het 'gewone' aandacht krijsen om.
Daar kan ik nog wel mee leven zeg maar ook al is dat af en toe ook flink irri en ik leef tenslotte niet alleen met de gaaien hier in huis Wink
Dat speelt ook dubbel mee.

Seu hoe kan ik in contact komen met Astrid? Ik heb daar zeker wel oren naar, heel graag zelfs!!
Bericht Zondag 2 September 2007 9:47 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

lees dit nu pas Embarassed
das minder dat charu zo tekeer gaat Confused
weet dat je je dan behoorlijk kan iriteren en dan is negeren verschrikkelijk moeilijk soms ook weleens onmogelijk
ik hoop dat het gauw wat minder wordt want een krijsende gaai is echt geen pretje. Sad
echt tips kan ik je niet geven Confused
Bericht Maandag 3 September 2007 8:19 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Wil.. Wat fijn te horen dat het beter ging met Charu. Hoop dat het even een dipje was en dat het vanaf nu weer beter gaat. Very Happy
Merk je echt als het volle maan is? Ik zal er hier eens op letten. Frappant!

Astrid kan je evt bellen of mailen: http://www.papegaaienkooien.nl.....ontact.htm
Mocht je daar langs gaan, neem dan een gevulde knip mee, of laat 'm thuis als je je niet te buiten wil gaan aan gave hebbedingetjes. Ze maken hun eigen veilige speeltjes en het is moeilijk om niet iets mee te graaien. Laughing
Bericht Dinsdag 4 September 2007 10:26 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Sue nog hartelijk bedankt voor de tip Astrid Very Happy pff ik zie dit nu pas Embarassed maar ik ga opzeker contact met haar opnemen.
Word vervolgd Wink
Bericht Maandag 17 September 2007 10:15 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hoe gaat het nu eigenlijk met het geschreeuw van charu?
is het al wat minder of nog niet.
Bericht Dinsdag 18 September 2007 9:21 am
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Gelukkig wel weer een stuk minder Joyce en als Shandor niet teveel babbelt Wink want dan kan ze haar bekkie ook weer behoorlijk los trekken Confused Om die reden ga ik binnenkort Astrid is raadplegen hoe te handelen als ze dat gedrag steeds vertoont.
Bericht Dinsdag 18 September 2007 9:10 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:36 am
  Berichten van afgelopen: