|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
| Pffff het valt niet mee.. een bijtende gaai |
|
|
Pffff het valt niet mee.. een bijtende gaai!
Ik heb Kaya nu ruim een jaar en het gaat heel langzaam beter met niet bijten en uithalen. In het begin toen ik hem kreeg vloog hij me bijna aan als ik in de buurt kwam. Hij is zo snel en hij heeft zoveel kracht in de snavel. Dat ging gelukkig langzaam steeds beter. Met veel ups en downs. Toen ik op een gegeven moment zoiets had van: bekijk het maar ik laat me niet meer bijten en ik zie wel waar het schip strand.. dan word hij maar nooit tam.. Toen ging het ineens beter. Net of we beide rust kregen ofzo.
Sindsdien ben ik ook gewoon met em verder gaan leven en ik zie wel of het ooit helemaal goed komt.
Heel af en toe word ik nog es flink gebeten en dan doe ik weer een stap terug en dat is ook altijd weer zo'n moment waarop ik denk: pffffffff Dan voel ik me weer ff wat moedeloos. ff een dipje!
Net heb ik weer een 'aanvaring' gehad. Ik ging met mn hand langs hem heen (dacht dat dat ondertussen wel kon) en meneer hakte weer knoertsnel en hard naar mn hand. Gelukkig mistte hij.. anders had ik weer een flinke knauw gehad!
Gelukkig gaat het verder best heel goed!
Sorry dat ik jullie er mee lastig val maar moest het ff kwijt.
Gr Corina |
Vrijdag 11 Mei 2007 9:47 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pffff het valt niet mee.. een bijtende gaai |
|
|
He Cosch? Wat raar dat het ineens beter ging toen je het 'had opgegeven'? Wellicht voelde hij dat toen? Was je daarvoor heel gericht bezig?
Ik vind het toch knap dat je al zo ver bent gekomen met 'm hoor!!
Grijzen kunnen BEHOORLIJK HARD bijten maar dat zal je zelf veel beter weten dan ik.
Misschien makkelijk gezegd, maar probeer het niet persoonlijk op te vatten. Probeer de situatie te evalueren: Zag hij je aankomen? Was hij bezig? Was je zelf gestressed of gehaast?
Volgens mij doe je het prima hoor. Kaya (& Coco) zien er hartstikke happy uit op de kiekjes!  |
Vrijdag 11 Mei 2007 10:29 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
daar val je ons helemaal niet mee lastig,Cosch.
Zelf kennen we het hier ook nog wel.
Coco heeft ook aardig zijn ups en downs.
Wat meer bij mijn vriendin,maar bij haalt ie ook nog wel eens uit.
Het zal er wel bijhoren,denk ik wel eens.
Zelf ben ik bij Coco wel iets van de hardere hand en neem ik geen stap terug,maar duw ik meteen harder door,waardoor ie zich meestal bednkt en toch maar opstapt.
Meestal probeer ik hem wel wat rustiger te benaderen. coco houdt niet zo van het directe stap op. Vooral niet als ie in zijn kooi zit. Buiten de kooi gaat het eigenlijk wel perfect.
Iig. heel veel sterkte met de voortzetting.
En je mag ons hiermee best lastig komen vallen.  |
Vrijdag 11 Mei 2007 10:39 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
|
|
|
Bedankt!
Ja ik was idd best wel gericht bezig. Maar ik was er voor mezelf ook te veel mee bezig. Had misschien wel verkeerde verwachtingen. Dat hij ooit wel echt tam zou worden enzo..
Toen ik het min of meer opgegeven had ben, ben ik op een gegeven moment gaan clickeren enzo. En dat hielp ook heel erg. Daarna heb ik het maar een beetje zo gelaten en meer leuke dingen gaan doen. En proberen te voorkomen dat hij bijt maar toch stiekem en langzaam een stapje verder te gaan. En dat lijkt goed te gaan. Maar de illusie dat hij helemaal ophoud met bijten heb ik niet meer.
Kaya is echt helemaal verkeerd opgevoed. Hij kreeg altijd zijn zin met bijten. En als je Kaya zou zien.. begrijp je ook bijna waarom. Het is echt een joekel van een grijze roodstaart en hij bijt echt echt hard. Heeft veel snelheid en kracht in de snavel.
Maar het gekke is.. hij zit zo graag bij mij. Hij wil overal zijn waar ik ben. En als ik idd heel rustig met hem doe dan doet hij ook zachtjes.
Heel vaak kan ik achteraf wel bedenken waar het door zou kunnen komen dat hij beet. Heb een keer gehad dat ik mopperde op Coco en dat ik daarna Kaya wilde op laten stappen en dat hij van zich af beet. Of dat hij me idd niet zag aankomen. (misschien dat dat gisteren ook wel zo was)
@Danny. Ik herken jouw Coco in mijn Coco. Beetje puber gedrag. Soms weigeren om op te stappen en dan is dwingen/hardere hand hier ook de beste manier.
Coco bijt heel anders.. Dat doet ook zeer maar bij Kaya heb ik gelijk een wond. |
Zaterdag 12 Mei 2007 8:44 am |
|
|
petergaai
Kuikentje
|
Hallo Cosch,
ik ken dit gedrag goed hoor!
Als Peter ergens geen zin in heeft
laat hij een harde piep horen en bijt in de vinger.
Ik doe net of het me niets doet.
Hij kan flink bijten tot bloedens toe,
ik geef hem dan een evil eye en zeg nee!!!
Heb ik pas geleerd.
Werkt heel goed Peter weet dat ik het meen.
De volgende keer is hij weer aanhangkelijk en
laat zich kroelen,dan geef ik meteen een pijnboompit.
Opeens is hij hier gek op.
Hij is gewoon soms narrig,niks van aantrekken
en gewoon doorgaan. |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:11 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
Cosch.. Ik denk dat je die hoop niet moet laten varen hoor. Het kost gewoon tijd..
Kaya is inderdaad een supergrote vogel. Zo ziet hij er wel uit in ieder geval! Weet je wat hij weegt?
Weet je.. Ik vind Kaya lijken op Jako: http://www.fluffies.org/nl/dag.....dp235.html
Die maakte ook altijd indruk!
Kan Kaya ook springen? Jako sprong namelijk soms een meter ver, wat ik nog nooit had gezien bij een grijsje.
Ik denk dat gaaien misschien nooit helemaal ophouden met bijten? Las net dat Coco je ook bijt, maar dan anders.. Of is dat meer een knauw? Iago, die altijd sociaal is, heeft mij ook diverse keren gebeten. En hard!! Hij houdt dan ook echt vast en kauwt totdat hij door m'n huid heen is en langer! Ik was dan supergestressed en daar houdt hij absoluut niet van. (Dat is trouwens pas na een week gestressed zijn -> Dan kan hij er ook niet meer tegen?)
Houdt Kaya je ook vast als hij bijt?
Is Kaya niet meer een vogel die graag waardigheid wil? Respect? Behandeld worden als een 'grote vogel' zeg maar? -> Wil er wel graag bij zitten, maar laat wel merken als hij iets niet leuk vindt?
Toen Kaya beet omdat je had gemopperd op Coco, was je toen meer gestressed? Kan me voorstellen als je geïrriteerd bent ofzo dat hij dan eerder hapt? (Getuige dat groene monstertje van mij)
Kondig je je altijd aan bij Kaya voordat je hem aan wil raken/ op wil laten stappen?  |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:36 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Danny, hapt Coco meteen hard door? Of geeft hij een waarschuwingsknauw? |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:39 am |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
|
|
|
Jaa Kaya lijkt veel op jako. Kaya heeft dan ook nog es kop die bij zijn lijf past. Dus een slagje groter dan jako!
Nee Kaya heeft gelukkig nog nooit gesprongen. Hij doet altijd een beetje voorzichtig opstappen enzo.
Coco is geen bijter. Die probeert me van tijd tot tijd uit. Coco kent ook het woord zachtjes. Als hij me waarschuwt (pinpointing enzo en kop naar beneden/veren omhoog) en ik zeg zachtjes.. Dan doet hij ook zachtjes.
Dat vasthouden doet Coco ook. Kaya is hap en wond. Die hakt van zich af. die houd niet vast!
Zoals je Kaya omschrijft klopt dat wel. Waardigheid, respect en rust. Hij waarschuwt wel.. maar heeft een kort lontje Dus je moet dan niet te lang doorgaan.
Een vriend kan heel veel met em. Die heeft vanaf het begin een klik met Kaya gehad. En die doet heel veel gekke dingen met em. En dan zie je aan Kaya dat hij schrikt van: Oeps.. wat doet tie allemaal. En dat laat hij allemaal toe. Meer overdonderd enzo. Maar als hij zich geeft.. dan geeft hij zich ook helemaal Bijv aan hem.
http://img.photobucket.com/alb.....pSmall.jpg
(niet zo veel waardigheid meer) Maar dat kan ik me niet voorstellen dat ik dat doe met Kaya.
In principe zeg ik altijd: kom maar of stap op. Dus dan weet hij dat ik er aan kom. Dat gaat eigenlijk goed. Maar de onverwachte dingen... of als ik idd al gestressed, sjagerijnig ben of hij wil iets niet (bijv terug naar de kooi) dan bijt hij.
Ik ken em gelukkig al best wel goed. Maar ups en downs zijn er nog wel! |
Zaterdag 12 Mei 2007 9:57 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Jaaa Kaya is echt een stukje forser gebouwd dan Jako. Vond hun kopjes zo op elkaar lijken!
Je zou toch zeggen dat Kaya met die dikke benen méters ver zou springen.
Hmmm Kaya is dus meer zo'n 'snapper'.. Dan heeft 'ie inderdaad behoorlijk wat kracht zeg.
Wat een schitterende foto is het trouwens zeg
Ik weet even niet waar het me aan doet denken, misschien aan soepkip hahaha! De waardigheid is idd ver te zoeken.  |
Zaterdag 12 Mei 2007 6:47 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Sue
Danny, hapt Coco meteen hard door? Of geeft hij een waarschuwingsknauw?
Is echt verschillend. Hij heeft ook tijden dat ie gewoon een waaschuwingsknauw geeft,maar vorige week had ie me in 1x ook weer flink,en voordeel voor Coco en nadeel van ons,denk ik,is dat ie een iets scheef gegroeide snavel heeft. Ik heb het idee dat hij hier sneller mee snijdt,dan een andere gaai.
Voor mezelf heb ik iig. geleerd,om vooral bij Coco gewoon door te duwen,hoe hard ie ook bijt. |
Zondag 13 Mei 2007 8:45 am |
|
|
Kromsnavelkortpootreigâh
Fladderaar
|
|
|
Ik heb hier ook een pittroodstaartje zitten, al moet ik toegeven dat veren wieken een hoop verandering heeft gebracht.
Ben regelmatig gepierced door 'm, terwijl hij in de kooi zat, en ik ff bij 'm staan kwam, of de kooi afnam.
Heel gemeen, heel geniepig, en ook vooral erg onverwacht.
Nu was ik altijd erg voorzichtig met m, (holle botjes, beetje broos?)
maar tegenwoordig als 'ie zomaar zonder waarschuwing weer een gat in mijn huid kraakt, dan haal ik m uit zijn kooi, rol m snel in een handdoek
(ik werk met kleuren: donkerblauw is "foute boel") en hou hem dan vooral laag. Blijft 'ie willen bijten, dan duw ik een wilgentakje tussen z'n snavel, die zijn er tenslotte voor, en mijn vingers/andere ledematen niet.
het liefst in een ruimte die hij niet zo goed kent.
Gister hing hij nog in mijn arm, en knijpt dan ook keihard met zijn nagels in mijn vel, afgewisseld met happen.
Trek ik gewoon gauw mijn shirt uit, waar hij doorheen zit te knauwen, en dan met shirt en al op de grond. (ff herinneren aan zijn plaats)
Ik pakte mijn hond (reu) op een dergelijke manier aan: laag houden, zorgen letterlijk hoger te zijn, en merk nu (na ruim een jaar aangekloot te hebben op de lieve manier) dat dit werkt. (net als dat dat werkte bij pogingen van dominant gedrag van de hond)
Ik wens je veel succes en ook geduld, ik herken zoveel in jouw verhaal...
En dan moet je ff weten, dat ik m' een week of zes (?) geleden heb laten wieken, en nu met 'm in de tuin kan zitten, terwijl hij op mijn hand zit.
(ruim een jaar bezig geweest met opstappen, maar nee hoor, hij vertikte het!)
In de tuin, zonder tuigje, en blijft rustig zitten, genieten van vogelgefluit, de wind, de zon...
Houdt moed, moed moet!!!
Groetjes  |
Zondag 13 Mei 2007 2:38 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ik word af en toe ook wel eens heel hard gebeten door Pico, |
Zondag 13 Mei 2007 3:28 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Dank je voor je reacties Kromsnavelkortpootreigâh. Fijn dat het bij jou duidelijk beter gaat nu.
Hij is al gewiekt. Dus dat kan jammer genoeg de oplossing niet meer zijn.
Maar het gaat idd beter als ze lekker mee naar buiten gaan enzo. De aandacht is dan niet meer op het bijten.
Ik zal dat van die handdoek zeker in gedachte houden! |
Zondag 13 Mei 2007 4:31 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Kromsnavelkortpoot..
Dat klinkt lekker pijnlijk zeg. Gebruikt hij zijn nagels ook?!
Gaat het verder beter dan eerst? Je hebt zeker vaak buiten gezeten met het weer van afgelopen weken.  |
Zondag 13 Mei 2007 10:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Danny
Is echt verschillend. Hij heeft ook tijden dat ie gewoon een waaschuwingsknauw geeft,maar vorige week had ie me in 1x ook weer flink,en voordeel voor Coco en nadeel van ons,denk ik,is dat ie een iets scheef gegroeide snavel heeft. Ik heb het idee dat hij hier sneller mee snijdt,dan een andere gaai.
Voor mezelf heb ik iig. geleerd,om vooral bij Coco gewoon door te duwen,hoe hard ie ook bijt.
Tja, denk dat hij daar wel een voordeeltje mee kan hebben. Het geeft volgens mij mooie wonden.
Valt volgens mij niet mee, dat doorduwen.  |
Zondag 13 Mei 2007 10:06 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:36 am
|
|
|
|