pico is echt erg

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
angela40
Kuikentje

pico is echt erg  Reageer met quote  

sjee men man ken dus echt niks met pico wat hij ook doet hij doet niks goed als hij pico overneemt vliegt hij terug naar mij als ik pico roep komt hij als men man dit doet kijkt hij gewoon andere kant uit alsof hij hem niet hoord men man pakte hem ........en dan zet hij alle veren uit en blaast en ineens gaf hij men man een harde knauw en die schrok er dus erg van pico vloog naar mij en ik wilde hem pakken om in de kooi te zetten voor straf maar hij was zo boos hij had niet door dat ik het was met gevolg ook een knauw het bloede flink .... hoe leer ik pico dit af dat hij men man niet aanvliegt en bijt.... normaal zit hij bijna heel de dag uit de kooi maar voor dat men man thuis komt belt hij om te zeggen pico in de kooi te doen hij word echt aangevallen als hij thuis komt ... eerst lachte ik er nog mee ... maar nu dus niet meer dit is echt menens
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Laughing Laughing Embarassed sorry, maar t klinkt wel grappig Embarassed

Hoe is de band van jou en Pico? Kroel je veel met hem? Ik merk zelf namelijk dat hoe meer ik mn vogels (en dan vooral Guano Laughing ) aanhaal, hoe sterker ze naar mij trekken en dus minder van anderen willen weten. Guano kan anderen dan zelfs bijten als hij bij mij zit Confused

Als ik daar over nadenk vind ik t ook niet zo raar. Als je veel kroelt enzo, dan versterkt dat mss een partner band en dus moeten ze die band beschermen? Hoe minder ik dus mn vogels kroel en aai ed...(moeilijk!) hoe meer ze anderen ook accepteren, zeker als die hun op de juiste manier benaderen. Smile Dus dingen laten zien en vertellen, niet steeds aanstaren ed. Als ik dat zelf ook doe...zeg maar zoveel mogelijk de 5 stappen gebruik, dan zijn ze t minst bezitterig merk ik Smile Maar eerlijk is eelijk...ik vind t soms best lastig om me altijd aan allemaal regels te houden Razz
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 2:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
angela40
Kuikentje

Reageer met quote  

ik en mijn oudste dochter kunnen alles met pico echt alles alleen men man en men jongste dochter moet hij niet zo met name men man als die binnen komt blaast pico zich op vliegt naar mij en begint tegen hem te blaazen en als hij dan probeert om pico te kroelen sja dan hihihihi hap hap hap hap hij moet men man echt niet terwijl hij zoveel mogelij met pico probeert te doen maar hij heeft zoiets van jaaaaaaaaa laat me niet steeds men vingers open bijten en dan heb ik het over hele winkel haaken
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 3:04 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je man de valkenier kan niks met Pico aanvangen? Shocked

(hihi sorry ik giechel een beetje met Tommy mee, zoals jullie zelf ook in het begin gedaan hebbern Laughing ) maar ik snap dat het nu niet echt leuk meer is.

Veel succes met de tips van Tommy en anderen (ons agaatje vindt ons allemaal even lief, dus ik heb hier geen ervaring mee).
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 3:57 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Klinkt idd naar partnergedrag: hij gaat naar jóu toe om tegen je mán te blazen. Jij bent zijn vrouwtje en je man kan de *** krijgen. Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo leuk klinken omdat zoiets op de lange duur waarschijnlijk best problemen op gaat leveren. Na een x-aantal knauwen ben je het wel zat lijkt me... Confused En dat Pico de kooi in moet voor je man thuis komt... wow Shocked
Ik denk dat Tommy een goed punt heeft met het kroelen. Dat doet meer kwaad dan goed, maar wat is het leuk en gezellig en moeilijk om niet te veel te doen Rolling Eyes Embarassed Misschien een idee om es goed duidelijk te hebben voor jezelf hoe vaak je kroelt en dat eventueel wat terug te snoeien.
Ook kan je je man leuk laten worden door hem geregeld iets lekkers aan te laten bieden aan Pico. In het begin niet verwachten dat het uit de hand genomen wordt. Niet eens proberen! Gewoon hem iets voor Pico laten neerleggen waar Pico bij kan en zorg dat Pico goed ziet dat je man het neerlegt, maar laat je man vooral niets van Pico 'vragen'. Hij hoeft er niet dichterbij voor te komen, niet voor op te stappen, níets. Als hij het snoepje dan idd ook opeet, kun je na een poosje kijken of ie het ook uit de hand van je man aanpakt en zo steeds een -klein!- stapje verder, gaat het fout => stapje terug.
Of ook aan de 'bijscholing' Exclamation Talsma (papegaaienhulp), Tinley, Hooi... keuze genoeg. Succes Wink
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 3:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Hallo,
uit je bericht maak ik op dat Pico vliegt, hij is dus niet gekortwiekt.
Zou dat niet al iets helpen?? Hij zou dan in ieder geval je man niet meer zo makkelijk kunnen "aanvallen".
Ik doe maar een gok Laughing
Groetjes Sabina
Bericht Dinsdag 7 Maart 2006 10:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
angela40
Kuikentje

Reageer met quote  

nou marjet mijn man is de gene al een paar weken die pico zen eten geeft en zen lekkers tussendoor maar dat maakt niet uit hij pakt het aan maar zo snel als men man zen handen leef heeft blaast hij weer zo van oprotten pico word dan 4 keer zo dik maar we houden vol en heel vaak kkroel ik um eigenlijk niet als pico bij me komt krabbel ik um een keer op zen koppie en verder niet doen we allemaal ik denk dat hij aan het uit testen is daarom geeft men man ook niet op anders heeft hij gewonnen en word het misschien idd erger.hij is nu pas 20 weken.
en voor sabina bijten heeft denk ik niks met vliegen te maken.... en pico laat ik niet kortwieken omdat ik meerdere vogels heb en ik vind dat als er wat is onderling dat een vogel goed moet kunnen vluchten en pico vliegt nergens tegen aan hij weet goed door het huis te manoevreren.
maar ik denk dat het hier aan ligt ::: pico was 9 weken oud toen ik pico kreeg en moest nog 3 x daags pap hebben, ik zat in de zietewet en voerde pico .. mijn man was heel de dag werken en gaf pico savonds aandacht,, en dus denk ik omdat hij toen meer aandacht van mij kreeg dat hij meer naar mij toe trekt en dat moeten we nu even veranderen dat hij stopt met bijten.
Bericht Woensdag 8 Maart 2006 7:24 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dit is zeker geen leuk gedrag.
Ik hoop dat je het pico nog afgeleerd krijgt.
Maar ben bang dat dat moeilijk word.

De ouders van mijn vriendin hebben ook een grijze roodstaart.
Hij is ook met de hand gevoed door mijn vriendin en haar moeder.
Haar moeder is ook hele dagen thuis,terwijl haar vader werkt en toch is haar vader de enige die niet gebeten word.
Hij laat zich heel af en toe door iemand anders kroelen,maar opletten geblazen.
Zij,want we denken dat het een zij is,kan echt gewoon in een keer uithalen.
Bericht Woensdag 8 Maart 2006 9:12 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

grijsjes en amazones zijn typische vogels die zelf uitzoeken wie er dicht bij hen mag komen en wie niet. dit kun je meoilijk veranderen. hij zal op een gegeven moment iemand tolereren maar meer ook niet. verwacht niet dat hij grote vriendjes van iedereen gaat worden. typisch voor hen. heel veel succes hoor
Bericht Woensdag 8 Maart 2006 1:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nou, sorry, maar ik ben het niet eens met de stelling...ze zoeken t zelf wel uit en t is moeilijk te veranderen. Opzich is dat wel waar...maarrrr... Laughing Ik ken te veel voorbeelden waar t tegendeel bleek bij een andere benadering. En dan idd vaak (deels) met de benadering van Hooimeijer en de 5 stappen Wink

Ik lees
quote:
als pico bij me komt krabbel ik um een keer op zen koppie en verder niet doen we allemaal
Het is dus Pico die de dienst uit maakt en bepaalt waar hij zin in heeft. Ik denk dat dat een groot deel van de oorzaak is...want wie mag bepalen dat hij NU gekriebeld wil worden, kan ook bepalen dat iemand NU op moet houden. Iedereenm doet immers wel zn best bij hem in de smaak te vallen (door voeren ed) en hij is de baas die beslist of t hem naar de zin is Wink

Dat jullie niet opgeven is perfect! De aanhouder wint! Very Happy Maar het feit dat jij zn "moeder" was betekent niet dat het vanzelfsprekend is dat jij zn beste vriend blijft. In de natuur is dat nml ook niet zo Wink Het lijkt mij dus ook niet t motief om je partner te bijten...in de natuur hebben ze immers ook meerdere gezinsleden Smile

Als ik in jullie situatie zou zitten, dan zou ik iedereen verbieden Pico de dienst uit te laten maken, met de 5 stappen gaan werken, waardoor je dat automatisch voorkomt , hem dingen leert en zo de verstandhouding omdraait en dus ook alleen nog maar kriebelen als beloning.

Later kun je de regels mss wel weer wat soepeler maken, maar ik denk echt dat als je dit eerst consequent probeert...je snel verbetering gaat merken.[/code]
Bericht Woensdag 8 Maart 2006 8:54 pm
angela40
Kuikentje

Reageer met quote  

oke nou tommy pico maakt zeker de dienst niet uit hij doet wat ik wil of hij dat leuk vind of niet ik ben wel heel conseqent als ik denk je gaat de kooi in gaat pico de kooi in of pico dat leuk vind of niet en of hij bijt of niet.... weer zon punt ik pak um gewoon op en doe dat andere twijfelen en denken dadelijk bijt hij misschien weet hij dat ik niet bang voor pico ben, en dat is men man ook niet maar goed dat bijten doet zeer en als hij men msn bijt pakt die hem ook gewoon op en zet hem in de kooi wat sosms gepaart gaat met krijsen hij pakt van mij alles aan .... mijn man geeft hem soms iets en kijkt hij gewoon niet en pakt het niet aan geef ik pico dat zelfde pakt hij het zo aan ??? wat het is weet ik niet .. maar pico is zeker de baas niet
Bericht Donderdag 9 Maart 2006 7:21 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sorry, ik bedoelde het niet zo extreem hoor Angela Embarassed
Maar uit verhalen van anderen merk ik dat het soms hele kleine dingetjes zijn, als kroelen terwijl de vogel t wil, die bepalen hoe ze naar anderen doen. Wink Dat bedoel ik meer. Ik wil hier beslist niet zeggen dat jullie iets verkeerd doen ofzo Smile
Bericht Donderdag 9 Maart 2006 1:39 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

ik begrijp wel je argument om pico niet te laten kortwieken, maar van wat ik heb gelezen en gehoord is dit toch beter om te doen ivm zn gedrag, op die manier heeft hij JOU nodig om van de ene plek naar de andere te gaan e.d. en wordt hij dus afhankelijk van jou (of bv je man...). Op die manier kan hij niet meer de dienst uit maken op de manier die die nu doet zeg maar....
er is hier al aardig wat over geschreven volgens mij, ik heb iig een boek waar het in uitgelegd wordt, maar ook op internet is er veel over te vinden.
succes met pico iig Wink
Bericht Zondag 19 Maart 2006 6:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Welk boek is dit als ik vragen mag?/
Bericht Zondag 19 Maart 2006 6:56 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

de papegaaien, is een dun boekje, bijna bij elke dierenhandel te krijgen. Al denk ik dat er op internet meet info over te vinden is als in dat boekje.

Het boekje vind ik wel goed qua info, alleen een beetje dun Sad
Bericht Zondag 19 Maart 2006 7:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 10:36 am
  Berichten van afgelopen: