|
|
|
Hermien
Kuikentje
| Pipo is niet het "probleem" , maar......... |
|
|
Sinds enige tijd ,is er zich bij mij een "gevoel" gaan ontwikkelen , waar ik zelf helemaal niéts meer van begrijp, én erg van geschrokken ben!!!!! Ik ben ZÓ BEZORGD om Pipo , dat ik er ZÉLF ÉCHT ZIEK van ben. [Vooral als wij zelf ergens heen moeten , óf als er bezoek komt] Ondanks dat hij óóóntzéééttend lief is!!!!! !!Ik vind het best wel moeilijk om dit te schrijven , maar misschien heeft iemand van jullie ook weleens "zoiets" ondervonden. Dit had ik nóóóit van mijzelf verwacht. Hopenlijk verdwijnt dit gevoel "als sneeuw voor de zon"........want ik weet [nog] niet hoe ik dit moet oplossen. gr. Hermien |
Zondag 7 December 2008 8:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Pipo is niet het "probleem" , maar......... |
|
|
Hoi Hermien.. Mag ik vragen waarom je zo bezorgd bent? Ik geloof dat ik iets gemist heb, namelijk..  |
Zondag 7 December 2008 8:45 pm |
|
|
esjo
Moderator

Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, begrijp ik je wel. Overbezorgd.
Heel herkenbaar. Bij alles wat je doet je afvragen of het wel in het belang van je huisdier is (ik schrijf huisdier omdat dit bij mij begonnen is bij onze (wijlen) hond). Is dit wel goed, is dit niet zielig, doe ik hier wel goed aan etc, etc.
Mijn raad die ik je kan geven (die ik weer van mijn man heb ) Laat het gaan. Wees goed voor je dier(en) maar laat het dier blijven en vermenselijk het niet teveel. Het klinkt heel gemakkelijk maar is het niet.
Wel zul je hier aan moeten werken omdat anders het dier straks voor geen plezier meer kan zorgen maar je enkel bezig bent met je schuldgevoel. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Relax en geniet en laat Pipo, Pipo blijven  |
Zondag 7 December 2008 9:22 pm |
|
|
|
|
Hermien
Kuikentje
| Hallo Sue ..... |
|
|
Ik schrijf dit op het moment met een brok in mijn keel....... Volgens mij kan ik het het beste omschrijven dat ik gewoon écht bang ben! [Pipo is een échte schat!!! laat daar geen twijfel over bestaan!!!] Maar ik ben vorige week ook heel erg geschrokken ......éérst viel hij behoorlijk van zijn stok, en daarná kwam bezoek! Die dag was Pipo helemaal de "kluts kwijt"' [ dit had ik ook al eerder geschreven] De dag erna was er hélemaal niets meer aan de hand en dat is ook zo gebleven....hij is superlief dus!!Misschien moet ik leren om iets gemakkelijker met deze situaties om te gaan!Maar dit is[ volgens mij] niet de aanleiding geweest van het "gevoel", dat ik op het moment ervaar ! Het ligt écht niet aan Pipo , maar aan mijzelf , ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden!!! Gr. Hermien |
Zondag 7 December 2008 9:26 pm |
|
|
Hermien
Kuikentje
| Hallo Esjo |
|
|
Ja Esjo, je hebt gelijk......dát is misschien nog het allerbeste woord ; overbezorgd!!!'
Maar bij mij is dat dan ; over over bezorgd!!!! !! Ik weet déksels goed dat ik dit "gevoel" niet moet "hebben", maar het is me gewoon overkomen!!Ik probeer me daar maar tegen te "verzetten".....zal ik wel moeten !! Ik denk [ en ik hoop] dat dit me wel lukt !!!!Aan Pipo zal het niet liggen !! Dank je wel voor je goede raad !!! gr. Hermien |
Zondag 7 December 2008 9:38 pm |
|
|
esjo
Moderator

Je schrijft het zelf al, "misschien moet ik leren om iets gemakkelijker met deze situaties om te gaan".
Het is ook een beetje vertrouwen wat moet groeien, dat hij het wel aankan.
Het vertrouwen dat het wel goed komt.
Sterkte Hermien, 't valt soms niet mee  |
Zondag 7 December 2008 9:39 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
misschien dat dit een beetje helpt. pipo zal je zelf aangeven als er iets niet goed is. hij zal dan of helemaal apart gaan zitten en je negeren of je aanvallen. als hij pijn heeft zal hij dat ook duidelijk laten merken omdat hij weet dat jij zijn vrouwtje bent. probeer eens even het huis uit te gaan voor een kwartier en kijk dan hoe hij er aan is. als hij is gevallen en de kluts kwijt is, dan doe je net als bij een klein kind, kusje er op, even blazen, over. kijk dan de volgende dag of hij ok is. meestal is dat dan ook zo. komt er bezoek, vertel hem dat dan, laat het bezoek even hallo zeggen en ga dan met je bezoek verder. pipo zal je wel laten weten of hij het er mee eens is of niet. op deze manier kun je beetje bij beetje je gevoel weer gaan overheersen en controleren. een lange weg maar je komt er wel. |
Maandag 8 December 2008 8:15 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ja, ik heb dit en het is nogal een probleem. Ik was al een hele bezorgde mama, maar nadat we Wru kwijt zijn, en sinds ons laatste kindje zo'n gestoord geval is... ik maak me niet zo'n zorgen om hun gezondheid, want we gaan voor regelmatige check-ups, ze zijn getest en krijgen goede voeding, maar ik ben als de dood dat hen iets overkomt als er niemand is. Dat er brand uitbreekt, of dat iemand in het huis inbreekt en ze meeneemt. Dat ze zich in de kooi bezeren. Ik heb alle kooien dubbel, driedubbel veilig en dan nog ren ik altijd heen en weer als ik weg moet en zorg dat ik zo weinig mogelijk weg ben. Maar verder ben ik normaal ja, ik wil ook graag tips . |
Maandag 8 December 2008 10:17 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Hallo Sue ..... |
|
|
Hai Hermien. Je bent gewoon een héle bezorgde mama.
Probeer (en dat is gemakkelijk gezegd) als hij valt ofzo niet meteen op 'm af te rennen en hem te troosten. 'Gewoon' vrolijk oppakken en weer terugzetten. Zo krijgt hij ook van jou het signaal dat er niets aan de hand is en zal hij ook niet zo van slag zijn. (Ze handelen vaak naar je eigen gedrag..) Als hij minder van slag is, denk je dan dat je zelf ook minder bang zal zijn? |
Maandag 8 December 2008 10:42 am |
|
|
|
|
Hermien
Kuikentje
| Hoi allemaal !!!! |
|
|
Allereerst wilde ik jullie állemaal bedanken voor jullie wijze raad !!
én begrip!!!!!
Vanmorgen toen ik op mijn werk was vroeg een collega; Hoe is het met Pipo??? De tranen sprongen spontaan in mijn ogen, en ik heb me maar ff "laten gaan" . Mijn collega kon het wel begrijpen....zij had preciés hetzélfde gevoel gehad, niet met een huisdier maar , met haar zoontje!!
We hebben er even over gepraat ,en ik was wel weer een beetje gerust gesteld! "Ik wéét dat je niet dezelfde "gevoelens, voor een "dier", als voor eens mens mag / kunt hebben maar....het ligt bij Mij schijnbaar vlak langs elkaar! ! Mijn Zus heeft me ook goede raad gegeven , Zij kent mij door én door!!Zij zegt eigenlijk hetzelfde als Jullie ! Maar het blíjft moeilijk om dit ook daadwerkelijk te "volbrengen"!!! Ik ben er nú in ieder geval BÉTER aan dan voorgaande dagen. Ik ben nog steeds dolgelukkig met onze "pipo" ,:love2:en ik probeer [moét] me maar een beetje van dat "akelige denkwerk"los te maken. Het klinkt misschien raar , maar ik ben tóch blij dat ik niet alleen "zulke gevoelens" heb.......Ik heb trouwens wel moeten lachen met een zin van Shi NaYne....."maar verder ben ik normaal"....Zo beschouw ik mezelf ook .....100% normaal
Thanks ..... Hermien  |
Maandag 8 December 2008 8:09 pm |
|
|
Hermien
Kuikentje
| Hoi Sue |
|
|
Ik begrijp wel wat je bedoelt , en daar heb je wel gelijk in ja! Als Pipo "gewoon Pipo" is, heb ik een "normale bloeddruk".
Maar het ik vind het moeilijk, om geen ,"enigzins verhoogde bloeddruk" te krijgen, als hij flink valt .....Ik probéér dan wel zo rústig mogelijk te blijven. Maar misschien moet ik dan ook maar écht "een kwartiertje gaan wandelen".
gr. en bedankt Hermien  |
Maandag 8 December 2008 8:47 pm |
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Dat begrip is makkelijk op te brengen hoor, we voelen het allemaal in meer of mindere mate. Je bent op de goede weg hoor, sterkte met het leren "loslaten" al hoeft dat loslaten niet zo sterk als met een kind dat je de grote boze wereld instuurt (eerst school en later op kamers). Dat is dan weer een voordeel.
Probeer eens te kijken of er iets anders buitenshuis is waardoor je zelf zo afhankelijk wordt, misschien tijd voor een leuke hoby of verandering van iets waar je je minder prettig bij voelt. Want om hier beter mee om te gaan is het belangrijk dat je zelf ook lekker in je vel zit.
Het gaat echt goedkomen. |
Dinsdag 9 December 2008 9:11 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
zou het niet iets zijn om pipo een kameraadje te geven. dan zijn ze samen. dat is vaak minder eng want samen kunnen ze elkaar helpen. het is maar een idee hoor. ik ben net als jij, mijn dieren zijn mijn kinderen. toen ik alleen jacob had vond ik het zooo zielig dat zij alleen was de hele dag. de hond hetzelfde. nu hebben ze kameraadjes. het is nog wel zielig dat ze alleen zijn overdag, maar ze hebben nnu elkaar. dat is gezelliger en voor mij ook aangenamer. ze helpen ellkaar in nood en dat stelt mij heel erg gerust. |
Dinsdag 9 December 2008 12:58 pm |
|
|
Hermien
Kuikentje
| Hallo |
|
|
Vandaag gaat het een al stúk beter met mij Ppffff gelukkig!!
Pipo kan zich écht héél goed alleen amuseren .Als dit níet het geval zou zijn , zou ik het Pipo nóóit "aan kunnen doen" , om als enigste "Fluffie", bij ons te wonen! Ik kan natuurlijk niet ín Pipo's koppie "kijken",maar dat zie je, en voel je gewoon.Hij is óntzettend lief , én "gemakkelijk", qua karakter!!![ Als je dat zo mag verwoorden] Ik denk dat ik toch wel veel aan jullie adviesen heb gehad!! .Op dit moment moet ik echt weer lachen met Pipo....hij is weer zijn "kip-geluiden" aan het verbeteren
en zegt wel 20 keer achter elkaar zijn naam .......bedankt maar weer voor jullie zorgen en tips !!!! gr Hermien |
Dinsdag 9 December 2008 4:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Hallo |
|
|
Hai Hermien.. Weet je toevallig een beetje waar dit overbezorgde gevoel vandaan komt? Heb je het al eens eerder met dieren gehad? Het klinkt mij als iets wat niet één twee drie over gaat en wat iets dieper geworteld zit.  |
Dinsdag 9 December 2008 9:24 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:09 pm
|
|
|
|
|