Plotselinge verandering van gedrag bij Bonte Boertje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
cyny
Eitje

Plotselinge verandering van gedrag bij Bonte Boertje  Reageer met quote  

Een jaar geleden hebben wij een 6 weken oud bonte boertje aangeschaft, genaamd Moppie. Vanaf het begin zijn wij druk bezig geweest om hem op te voeden tot een gezellige en leuke vogel wat zeer goed gelukt is. Vooral mijn man is ontzettend veel met hem bezig en daardoor zijn ze ook maatjes, Moppie trekt meer naar hem toe en wil zoveel mogleijk bij hem zijn. 3 tot 4 weken geleden heb ik hem meegenomen naar de zaak waar we hem gekocht hadden om hem te laten kortwieken. Vanaf dat moment is het helemaal mis gegaan. Moppie moet niets meer van mijn man hebben. Als mijn man 's ochtends zijn kooi opent begint Moppie te schreeuwen en te bijten en vlucht zover mogelijk van hem vandaan.
Als mijn man hem dan negeert wil hij tenslotte toch aandacht en gaat dan zitten babbelen, dan kan mijn man Moppie wel aaien of bij hem nemen maar hij blijft ontzettend angstig. We weten niet wat we verkeerd gedaan hebben of dat hij misschien bang is geworden na het kortwieken of dat hij aan het puberen is. Vooral mijn man baalt er ontzettend van want er is niet veel gezelligs meer aan met Moppie en ze hadden een hechte band met elkaar. Kan iemand verklaren wat de oorzaak kan zijn of wat we hieraan moeten doen?
Groeten,
Dirk en Cynthia
Bericht Maandag 24 Maart 2008 11:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

poeh, moeilijk hoor.
Hoe was Moppie na het wieken en belangrijker nog, hoe hebben jullie daar op gereageerd.
Vaak vinden ze zichzelf best zielig nadat ze gewiekt zijn. door dat te bevestigen door aandacht kan het zijn dat daar iets is mis gegaan. Ik weet het niet maar dat is het enige wat ik zo kan bedenken. Er komen vast nog meer reacties. succes !!!!!!
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 11:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje, dit lijkt me lastig. Vooral ook omdat het verschrikkelijk is om te zien. (Het lijkt me lastig om hier niet op te reageren, hoewel niet reageren en gewoon doorgaan het beste is)
Probeer hem niet meer te aaien, gewoon alleen even met opstappen verder gaan in een vreemde kamer.

Hoe is het kortwieken gegaan, als ik vragen mag?
Bericht Dinsdag 25 Maart 2008 10:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oei, dat is inderdaad geen simpele situatie. Normaal zijn ze net beter handelbaar na het kortwieken. Daarom sluit ik mij even aan bij Sue en Esjo om te vragen, hoe is het wieken geweest, heeft hij zielig zitten doen erna en hoe hebben jullie hierop gereageerd?
Is er bij het wieken iets fout gegaan waardoor hij misschien een angst opgedaan heeft?
Het is echt heel raar.
Bericht Donderdag 27 Maart 2008 3:27 pm
Joyce
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Syny, hoe gaat het nu???/ Is de situatie met je man en Moppie al wat verbeterd?
Bericht Dinsdag 6 Mei 2008 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, hoe gaat het nu met Moppie?
Bericht Dinsdag 10 Juni 2008 11:12 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Lastig verhaal...Hoe is de situatie nu??
Bericht Dinsdag 10 Juni 2008 11:20 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi, hoe is het met je vogeltje?
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 9:27 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:11 pm
  Berichten van afgelopen: