Plukken, af te leren met de clicker?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Plukken, af te leren met de clicker?  Reageer met quote  

Ik vroeg me af of je plukken af kon leren met de clicker? Dus clicken als ze gewoon poetsen? Het leek me een beetje risky om het zomaar te gaan proberen (Ben bang dat ik het aanmoedig) dus vandaar dat ik het even vraag.. Very Happy)
Bericht Maandag 18 Juni 2007 12:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik zou het niet doen als ik jou was, je hoort te vaak als je daar teveel de aandacht op vestigt dat ze er dan heel overdreven in worden.
Bericht Maandag 18 Juni 2007 12:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het idee vind ik wel super! En zou best kunnen. Want Zazu begrijpt het principe van de clicker. Ik denk alleen dat het belonen voor poetsen wat tricky is. En net op het randje.. wat Wil zegt.

* ben nu hard aan het nadenken*
Ik zou denk ik meer in de richting van: belonen als ze net opgehouden is met plukken, clicken. (ook tricky, maar ik denk een duidelijkere onderscheid dan poetsen en plukken)
Bericht Maandag 18 Juni 2007 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je kunt hem belonen als hij ophoudt, maar.... om op te houden moeten hij natuurlijk wel eerst beginnen. Dus zelfs als Zazou het doorheeft kan hij daar misbruik van maken door juist te gaan plukken zodat jij hem beloont als hij stopt, en dat willen we juist niet.
Bericht Maandag 18 Juni 2007 1:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Daar zit zeker wat in! Sad
Bericht Maandag 18 Juni 2007 1:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja precies Whisper dat bedoel ik dus ook en daarom zou ik het persoonlijk ook niet zo aandurven!
Bericht Maandag 18 Juni 2007 3:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Maar ja aan de andere kant. Het is nu ook al een gewoonte geworden (als ik het goed begrepen heb) En omdat hij zo goed reageert op het clickeren en het dus ook snapt, zou ik persoonlijk denk ik een poging wagen. Je hebt niet veel te verliezen. Of wel?

Moeilijk hoor.
Bericht Maandag 18 Juni 2007 3:20 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja Cosch moeilijk is het zeker, maar mij lijkt juist weer omdat hij het clicken zo goed begrijpt dat hij het toch meer gaat associeeren met het totaal plaatje... maar ja wat is wijsheid Question Idea
Wn wat heb je te verliezen... Question nog meer veren mss Wink (grapje hoor)
Bericht Maandag 18 Juni 2007 3:25 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Poehh,ik vind het echt risicovol.
Bericht Maandag 18 Juni 2007 5:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Het idee vind ik wel super! En zou best kunnen. Want Zazu begrijpt het principe van de clicker. Ik denk alleen dat het belonen voor poetsen wat tricky is. En net op het randje.. wat Wil zegt.

* ben nu hard aan het nadenken*
Ik zou denk ik meer in de richting van: belonen als ze net opgehouden is met plukken, clicken. (ook tricky, maar ik denk een duidelijkere onderscheid dan poetsen en plukken)

Zat ook een beetje te denken of dit nog wel zou kunnen.. Embarassed Maar wat moet ik anders belonen ipv plukken? Stil zitten? Dan zit hij dadelijk de hele tijd stil. Laughing Vandaar dat ik aan poetsen dacht. Maar Wil heeft waarschijnlijk gelijk, en ik zou ook niet willen dat ik er nog meer nadruk op zou leggen. Embarassed

Belonen als ze net zijn opgehouden? Dat kan natuurlijk ook.. Very Happy Thanks voor het meedenken! Ga sowieso proberen wat meer info te vinden! Cool
Bericht Maandag 18 Juni 2007 6:49 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Ik zou het niet doen als ik jou was, je hoort te vaak als je daar teveel de aandacht op vestigt dat ze er dan heel overdreven in worden.

Ja je hebt denk ik helemaal gelijk! Wil het ook niet nog erger maken!
Bericht Maandag 18 Juni 2007 6:50 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Je kunt hem belonen als hij ophoudt, maar.... om op te houden moeten hij natuurlijk wel eerst beginnen. Dus zelfs als Zazou het doorheeft kan hij daar misbruik van maken door juist te gaan plukken zodat jij hem beloont als hij stopt, en dat willen we juist niet.

Ja, daar heb je ook weer een punt.

Omdat er driftig geclickerd wordt dacht ik, zou het niet hiermee kunnen werken.. Embarassed Da's natuurlijk veel nuttiger dan allerlei andere trucjes oefenen! (Als het zou werken!)
Bericht Maandag 18 Juni 2007 6:52 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Ja Cosch moeilijk is het zeker, maar mij lijkt juist weer omdat hij het clicken zo goed begrijpt dat hij het toch meer gaat associeeren met het totaal plaatje... maar ja wat is wijsheid Question Idea
Wn wat heb je te verliezen... Question nog meer veren mss Wink (grapje hoor)

Hahaha die is leuk. Wat heb je te verliezen, een paar veren. Laughing 't Is wel zo! Laughing
Ik heb niet meer de illusie dat ik de gewoonte zomaar kan doorbreken, dus ik dacht, misschien als ik echt gericht ga oefenen? Rolling Eyes
Bericht Maandag 18 Juni 2007 6:54 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Misschien als hij begint hem bij je pakken en lekker poetsen, dus met je vingers zijn veertjes schoonmaken en gladleggen. Hopelijk merkt hij dan dat het veel fijner is dan plukken.

Als het iets als luchtzuigen is (zei de paardenpersoon Very Happy), is plukken een verslavend gedrag. Dat leer je niet of met trainen alleen, je moet hem een ander gedrag geven dat lekkerder is.
Bericht Maandag 18 Juni 2007 7:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oeps, als hij bij me zit vindt hij het helemaal fijn om lekker te gaan plukken. Rolling Eyes Vraag me niet waarom. Embarassed

Daar zit wel wat in, met dat luchtzuigen. Hoe doen ze dat bij paarden? Waarmee vervangen ze dat bij hen?
Bericht Maandag 18 Juni 2007 7:32 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:11 pm
  Berichten van afgelopen: