De advertentie van de Huisdiersuper

plukken

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

plukken  Reageer met quote  

Zoals de titel gaat dit weer is over plukken, niet dat nelis dat doet, maar omdat ik er eigelijk wat meer van wil weten.
Want waar plukken gaaitjes voornamelijk als ze plukken? Je ziet altijd op foto's alleen een kale borst en vroeg me af of ze ook ergens anders veren uit plukken. Of is de borst soms het begin van het plukken?
Sommige papegaien plukken toch ook als ze een irritatie in de huid hebben? Hoe kan je daar het verschil van zien?

Nou hoop dat jullie antwoord hebben.

groetjes maartje
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 3:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet veel van plukgedrag, maar volgens mij is het lastig te zien of het om plukken uit frustratie e.d. of uit huidirritatie is...daarom dat wij meestal aanraden om bij plukken altijd bij een goede VA langs te gaan om de oorzaak te achterhalen...
Ik heb ook het idee dat vogels die plukken dat in eerste instantie doen op plekken waar ze zelf makkelijk kunnen poetsen, dus op de borst, maar ik denk dat anderen hier meer van weten dan ik Embarassed Embarassed
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 4:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja,het zal er nauurlijk aan liggen wat het plukgedrag veroorzaakt.
irritatie,of hebben ze mss. een aandoening binnen in hun lichaam,dan willen ze vaak op die plaats gaan plukken,het kan ook door broedsheid komen en dan beginnen ze vaak oder de vleugels te plukken.

Het kan dus echt heel verschillend zijn.

Coco hier deed zich toen hij net hier was,zich zo hard krabben,dat ie een kale plek in zijn nek had en een gedeeltelijk kaal koppie. Dit was gewoon een zenutrekje,wat gelukkig veel minder is geworden.
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 5:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pepper plukt soms aan zn vleugels Sad Ik heb t idee dat dat door wieken en of hormonen komt...want de ene keer doet ie t wel en dan weer niet Rolling Eyes
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 5:51 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dank je wel voor alle reactie, toch blijft plukken een ingewikkeld verhaal Confused Rolling Eyes Nelis trok trouwens ook veel aan zijn vleugels toen hij net was gekortwiekt. Nu doet hij dat nog heel soms.
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 5:57 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: plukken  Reageer met quote  

Oeps, dat weet ik niet Maartje..
Ik weet wel dat Hooi destijds had gezegd over Iago, die af en toe plukt door de hormonen, dat plukken door hormonen vooral rond de cloaca en onder de vleugels is.

Zazu is begonnen aan z'n pootje, dat heeft zich uitgebreid naar z'n ruggetje, toen naar z'n borst, stuit en onder z'n vleugels (en ook z'n vleugels zelf)
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 9:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoop dat ik het hier niet moet meemaken.
Maar ja zeg nooit niet nooit he want nooit bestaat niet. Wink
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 10:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nelis trok niet zijn veren er uit! Alleen als er weer is een rode veer was geknakt haalde hij hem zelf weg!
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 10:20 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja,aar dan is waarschijnlijk een bloedpen gebroken en dat is zeer pijnlijk en dan trekken ze hem idd. uit.
Bericht Woensdag 23 Mei 2007 10:23 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 5:26 pm
  Berichten van afgelopen: