|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Laura B
quote:
Originally posted by RJ Niehof
Hallo Petergaai,
Toen ik dat las over dat bijten en weer wegrennen dacht ik direct aan een stukje dat ik gelezen had op een ander forum:
HIT AND RUN:
veel tamme ara's spelen het spelletje hit en run. Vanaf de speelboom komt hij over de bank aanrennen en pakt zijn eigenaar met zijn snavel in de arm. Dan met een maniakale lach, rent hij terug naar zijn klimboom. Dit is een spelletje en is niet bedoelt als gemeen. Om verwondingen te voorkomen kan je snel een kussen voor je arm houden dat hij daarin pakt.
Dit is een manipulatief spelletje van je papegaai........
Wat een apart verhaal....lijkt me eigenlijk niet zo leuk...een ara als luipaard die je besluipt...
Toch denk ik niet dat dat hier het geval is...
Peter heeft veel veranderingen ondergaan en dat is natuurlijk wennen voor hem, misschien dat dat stress bij hem veroorzaakt wat resulteert in plukken...Maar gaaien zijn ook vreselijk manipulatief, ze weten al snel hoe ze (onbewust) jouw aandacht kunnen trekken...Het is heel moeilijk om dit gedrag te veranderen zonder deskundige hulp. Ik zou idd een goede VA opzoeken die jullie kan helpen...Hooi kan toch ook zien of Peter lichamelijk iets mankeert??
Kwam dat verhaal tegen bij het forum gaaies&co. Daar staan allemaal manipulatieve spelletjes beschreven. Als je gaaitje je bijt geef je vaak bewust of onbewust een reactie...en dat is wat je gaaitje eigenlijk wil... |
Woensdag 18 April 2007 3:34 pm |
|
|
|
|
RJ Niehof
Beginnende vlieger
Succes he petergaaitje, hopelijk komt het allemaal goed!! Wat zeg ik met de juiste hulp gaat het helemaal goedkomen!! |
Woensdag 18 April 2007 3:37 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
|
|
|
Wat een vervelende situatie is dat zeg Het is natuurlijk heel moeilijk om echt niet te reageren...iedere kleine reactie pikt hij nml op zelfs je frustratie. Kun je hem niet afleiden en dan ergens anders in laten bijten op die momenten? Als je nou bv een lapje oid of een stukje karton neemt en hem eerst heel erg gaat belonen als hij daarin bijt en dus niet als hij zichzelf molesteert, dan kun je mss en je eigen (onbewuste) reactie meer controleren en zijn zelfvertrouwen vergroten zonder dat het tenkoste van hem zelf gaat. Met regelmaat trainen (niet te vaak niet te weinig...echt met regelmaat zodat hij weet war hij aan toe is)en aandachtgeven en zo aan zn zekerheid werken en daavoor belonen en verder zn gepluk negeren zou er denk ik best voor kunnen zorgen dat dat vervangende bijtmiddel dan na een poosje ook niet meer nodig is?
Iig heel veel sterkte ! En idd is na laten kijken ook geen verkeerd plan, maar volgens mij is dit echt onzekerheid wat hij nog extra aandikt/uitbuit? Al weet ik dat natuurlijk ook niet zeker!  |
Woensdag 18 April 2007 4:23 pm |
|
|
|
|
petergaai
Kuikentje
|
Dat lijkt me een heel goed plan,
wat jij omschrijft Tommy!
Ga ik zeker doen en hopeljik kan
ik hem dan genoeg afleiden
Bedankt hoor!!!
Groetjes Loes |
Woensdag 18 April 2007 8:33 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by petergaai
Danny Bedankt!!!
Ik zie dat er ook een is in Enschede,dat is in de buurt.
Groetjes Loes
Welke in Enschede?? Frowijn en Vermeulen? |
Donderdag 19 April 2007 12:59 pm |
|
|
petergaai
Kuikentje
|
Ja inderdaad Frowijn en vermeulen, |
Donderdag 19 April 2007 2:04 pm |
|
|