Praten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
huijinkjansen
Net uit het ei

Praten  Reageer met quote  

Vanaf welke leeftijd zou een Bonte Boer een paar woordjes kunnen gaan zeggen? Onze Karel is nu wel aan het oefenen met geluidjes en af en toe hoor je al zo'n "computerstemmetje", maar voor woordjes is hij nu toch nog te jong?

En hoe oefen je eigenlijk met praten. Gewoon eindeloos een paar woordjes zeggen/herhalen?

Het is overigens geen must hoor, dat hij gaat praten. Het zou alleen leuk zijn, meer niet.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Groetjes,

Carry
Bericht Vrijdag 16 November 2007 4:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Cleo begon toen ze 8 maanden was met kletsen, maar nu ze bijna twee is kan ze niet echt veel woorden hoor!!! Laughing Ze zegt vooral kiekeboe, soms lekker en Cleo...ze kan wel heel veel geluiden nafluiten...Ik oefen niet of nauwelijks. Het helpt wel om veel te herhalen, maar naar mijn idee imiteert ze alleen geluiden als ze die zelf mooi vindt.....kiekeboe leerde ze in een week, en ze zegt het nu wel 30 keer op een dag!!!! Laughing Ze kan het hele repertoire aan geluiden van Guus de aga, binnen een week overgenomen... Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 16 November 2007 6:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Praten  Reageer met quote  

Hoi Carry.. Ik weet niet precies hoe oud Karel is? Ik meen dat Iago begon net iets nadat hij een half jaar oud was geworden? In ieder geval voor z'n eerste jaar.
Sommige vogels zijn wat vroeger, andere wat later.. Ik denk dat je het beste niet de woorden eindeloos kan herhalen. Gewoon veel passend tegen 'm praten. Dus als je 'm naar bed brengt: Welterusten en als 'ie wat lekkers krijgt: Lekker.
Bericht Vrijdag 16 November 2007 11:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 12:12 pm
  Berichten van afgelopen: